Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dit moet ik dan toch weer even vertellen:

image.png.22e31d28e11b812762c53b99031ccd00.png

Ik ben zowaar zelfs onder de 70 gedoken !  Mijn systeem start dus nu terug op in iets meer dan een minuut ! 

Als je dan bedenkt dat ik van ong 140 kom, dan heb ik aardig wat gewonnen toch, vooral psychologische tijd  :lol:

En - als je 't mij vraagt - komt het vooral door activiteiten van die Bootracer die ik een aantal dingen liet doen

(ook onder Speed Up), want ik zou het anders niet kunnen verklaren.

Porrelaar: 'k heb het idee dat je me een goed progje voor zo iets aan de hand deed. :top:

en ach ja: de tien of twintig of... dertig seconden die jullie sneller zijn: ik gun het jullie :xd:  - 'k ga het niet hebben over één of twee keer dertig seconden op een ganse dag ...  :) 

Geplaatst:

Maar je raakte dus al de 54.406!

Dat zou mijns inziens minimaal/maximaal de streefnorm moeten zijn.

Heb je ook een idee wat de BootRacer precies doet als je klikt op Speed Up?

(Als ik mijn computer aan zet, ben ik vrijwel altijd iets anders aan het doen en op een gegeven moment loop ik er dan naar toe en altijd is er dan het bureaublad. Hoeveel seconden? Geen idee.

Heel lang had ik Radio?Sure! als opstarter en dan begint de laatste radiozender van de vorige keer te spelen zodra Windows klaar is.

Eigenlijk is dat het allerleukste en misschien ga ik dat ook weer doen: de RadioRacer).

Geplaatst:
13 minuten geleden, Leono zei:

Heb je ook een idee wat de BootRacer precies doet als je klikt op Speed Up?

Niet echt, maar ik verbeterde mijn tijd in stappen:

eerst klikte ik dus op Speed Up wat me al tamelijk wat opleverde

daarna klikte ik nog op de Optimize van Explorer startup delay (zie post zaterdag 14.49)

dat leverde ook weer wat op, maar dit bericht kwam terug, al stond het nu op 2 seconden.

Ook die liet ik wegwerken.

Daarna werkte ik nog met deze twee:  

image.png.d4066d770139560afc6cc67fbb20271a.png

(en voorlopig ondervind ik geen nadelen van al die dingen die ik met Bootracer uitvoerde)

20 minuten geleden, Leono zei:

Als ik mijn computer aan zet, ben ik vrijwel altijd iets anders aan het doen en op een gegeven moment loop ik er dan naar toe en altijd is er dan het bureaublad. Hoeveel seconden? Geen idee.

Als je dan gewoon naar Start gaat en Bootracer opent, krijg je gewoon zijn scherm met de gegevens te zien.

Ter volledigheid moet ik ook zeggen dat ik (was het vòòr of tijdens het beginnend gebruik van Bootracer ???)

ook in de (Asus)Bios wat wijzigde:

ik schakelde als proef eens over van Normal naar de derde optie: Asus Optimal

image.png.d5ff92f0135975e65997875b27261c28.png

en gisteren dacht ik: zou dàt niet de reden zijn dat hij er langer over doet in de Bios? (doet die setting bepaalde testen??)

en dus schakelde ik die gisteren terug naar Normal

en nu merk ik dat mijn preboot van 20 naar 14 daalde...

Als mijn boottijd eens wat langer rond dezelfde waarde blijft, ga ik het eens terugzetten naar Optimal en kijken of de preboot dan weer langer gaat duren...

Geplaatst:

In het begin van deze draad sprak je al over een BIOS aanpassing, dus waarschijnlijk ging die vooraf aan het BootRacer avontuur.

Wel vreemd als Normaal beter zou blijken te zijn dan Optimaal. Als iets optimaal zou zijn, dan zou dat de normale instelling moeten zijn.

Geplaatst:

Dat was ook mijn idee en daarom probeerde ik die eens uit.

Maar.. het is nog niet zeker dat die het vertraagde, 'k moet hem eens een hele tijd bekijken in de ene en vergelijken met een hele tijd uit die andere setting,

dan pas kan je besluiten gaan nemen..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.