Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In bijna alle gevallen wordt de licentie-info lokaal in het register (versleuteld) opgeslagen, soms ook in een .lic-bestand in de programma- of roaming-map, op de PC zelf. Anders zouden die programma's niet offline gebruikt kunnen worden. 
Enkel tijdens de installatie wordt éénmalig verbinding gemaakt met de servers van de leverancier om te controleren op datum, licentie-code, installatie op meerdere toestellen, ... En daar wordt jouw info natuurlijk ook bewaard.

De enige uitzondering die ik tot nu ben tegengekomen is het door Leono vermelde Fast Video Downloader: dat start op met de vermelding "free" in de titelbalk en wordt pas na controle bij de aanbieder "geregistreerd". Dit is ook de reden waarom ik het weer verwijderd heb, ze hoeven niet te weten wanneer ik het programma gebruik. En ook omdat ik een andere aanbieding gevonden had van een - volgens mij - beter programma (ZD Screen Recorder).

En ja, ook bij mij is BootRacer nog altijd Premium.

@Leono gebruik jij soms een programma om het register op te schonen? Nooit doen, die doen meer kwaad dan goed!

Geplaatst:

Zeker: elke keer een registeropruiming met de CCleaner nadat ik een programma heb verwijderd. Hoewel alles daar is aangevinkt heeft dat nog nooit een probleem opgeleverd. Ik begrijp al die waarschuwingen dan ook niet. Dat het niet nodig is wil ik nog wel geloven.

Hedenmorgen heb ik BootRacer voor de tweede keer geregistreerd en een uur later (schatting) was de licentiesleutel opnieuw verdwenen. En daar was geen registeropruiming aan vooraf gegaan.

Geplaatst:
10 uren geleden, Leono zei:

Helaas maak ik dit soort dingen wel vaker mee: registraties die opeens niet meer werkzaam zijn.

Dat gebeurt, als het gaat om een registratie die maar een beperkte duur heeft (zoals die Fast Video Downloader). Niet alle giveaways geven een levenslange licentie.

Maar dat het, zoals bij jou, éventjes werkt en een paar uur later niet meer, heb ik nog nooit meegemaakt. Daar kan ik ook geen verklaring voor bedenken.

Die CCleaner gebruik ik ook, maar bij de registeropruiming ben ik toch heel voorzichtig: eerst kijken wàt er allemaal verwijderd wordt! Maar in dit geval kan dat dus niet de oorzaak zijn.

Geplaatst:

Uiteraard heb ik het niet over programma's met een tijdgebonden licentieduur. Ik schaar het licentieverlies onder de categorie rare dingen. Zoals het item "Opgeslagen spellen" dat steeds weer terugkeert in mijn Windows Verkenner, terwijl ik nog nooit een computerspel heb aangeraakt.

Of dat ik zojuist op zoek was naar de Windows Kladblok. Die bleek er in mijn Windows niet te zijn. Maar ik vond wel een downloadknop via een browser zoekactie. Die bracht mij naar de Windows Store en daar was ook weer een downloadknop. Toen ik daar op klikte kwam dezelfde installer in de Download map die ik al had, gevolgd door de mededeling: "U wordt doorgeleid naar de Windows Store". Niks Kladblok dus.

Ik denk echt dat sommige software aanbieders een beetje slordig zijn. Zoals onze hele samenleving van slordigheden aan elkaar hangt.

Geplaatst: (aangepast)

Hoe vind je Kladblok in Windows 10? Ik geef je 3 manieren:

Manier 1: Klik op Start en open dan de map Accessoires. Daarin vind je Kladblok.

Manier 2: klik op Start of klik op de zoekknop en typ dan Klad... Het programma Kladblok zal dan bij de zoekresultaten staan.

Manier 3: ga naar de plaats waar het programma Kladblok is opgeslagen: C > Windows > System32 > notepad.exe. Notepad is de Engelse naam voor Kladblok.

aangepast door porrelaar
Ongewenste emoji voor de C schijf....
Geplaatst:

In tegenstelling tot gisteren had ik hem vandaag wel gevonden. Vandaar mijn mededeling hierover.

De twee eerste manieren die je noemt werken bij mij niet. Waarschijnlijk omdat ik de indexering heb uitgeschakeld. Hierdoor is het zoekvak voor mij redelijk nutteloos. Ik gebruik het daarom nauwelijks. En Accessoires kon ik ook nergens vinden.

Ik heb de kladblok gevonden via Everything. Daar was het woord Notepad diverse keren te zien. Via „Pad openen“ heb ik toen een snelkoppeling vastgemaakt aan het Menu Start.

Geplaatst:

Voordat ik aan het begin van de avond mijn dagelijkse herstelpunt maak, loop ik meestal even langs de updates en de weggeefprogramma’s.

Bij Softopaz zag ik de BootRacer. Je moest een speciale Softopaz installer gebruiken, dus ik dacht: „Nog één keer dan. Die installer zullen ze wel op een speciale manier herkennen“.

Ik werd via Firefox gefeliciteerd met de geslaagde registratie.

Ik haalde drie vinkjes weg bij Windows Event Logs. Nee, loggen hoeft niet. Wilt u nu herstarten? Ja!

Ik zat op 47 seconden en werd „Kampioen“ genoemd.

Maar de registratie was weer weg!

Bij de CCleaner registerreiniging bleek de Greatis sleutel nog gewoon aanwezig.

Wat een vreemde zaak. Ik word gediscrimineerd! En niet zo'n beetje.

Sleutel.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.