Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben het wachtwoord van mijn Outlook ( classic ) vergeten en kan niet meer inloggen bij Outlook. Stteds opnieuw vraagt die om mijn wachtwoord ( ik heb reeds 3 verschillende wachtwoorden gebruikt voor Outlook, maar geen van alle helpt me  om in te loggen. Hoe kan ik dit oplossen?

Groeten

Jive1 - Belgium

Geplaatst:

Op het programma Outlook zelf zit geen wachtwoord. Het wachtwoord zit op het e-mailaccount dat je hebt opgenomen in het programma Outlook.

Stel dat je in Outlook drie e-mailaccounts hebt opgenomen, bijvoorbeeld van Telenet (@telenet.be), Gmail (@gmail.com) en Microsoft (@outlook.com). Dan heeft ieder van die e-mailaccounts zijn eigen wachtwoord.

Van welke e-mailaccount ben jij het wachtwoord vergeten?

Je hebt het over Outlook (classic). Welke versie bedoel je daarmee? Is dat bijvoorbeeld Outlook als onderdeel van Microsoft Office 2016?

Geplaatst:

Even een aanvulling: normaal hoef je het wachtwoord voor je e-mailaccount niet in te geven wanneer je Outlook classic gebruikt. Outlook classic is een programma dat geïnstalleerd is op je pc en de wachtwoorden voor je e-mailaccounts worden onthouden door Outlook. Er zal standaard een vinkje staan voor 'Wachtwoord onthouden'. Het is dus vreemd dat jij nu opeens in dat programma een wachtwoord moet ingeven. 

Als je Google gebruikt met de volgende zoekstring "outlook classic vraagt steeds om wachtwoord", dan vind je wel een aantal hits, maar het wordt mij dan niet duidelijk welke mogelijke oplossing voor jou dan de juiste is.

Hopelijk meldt zich nog een forumlid die hier meer van weet...

Geplaatst:

Oké, je bent het wachtwoord vergeten voor je e-mailadres dat eindigt op @telenet.be

Je hebt het e-mailaccount van Telenet opgenomen in Outlook. Normaal wordt daarna nooit meer naar dat wachtwoord gevraagd, want Outlook onthoudt dat wachtwoord voor jou.

1 uur terug, Jive1 zei:

ik heb reeds 3 verschillende wachtwoorden gebruikt

Er is maar 1 juist wachtwoord voor je Telenet account. Heb je dat wachtwoord niet ergens opgeschreven? Sommige mensen hebben een schriftje waarin ze al hun wachtwoorden noteren. Zelf gebruik ik een wachtwoordmanager die al mijn wachtwoorden voor mij onthoudt.

Als je geen van beide hebt, dan is er nog een mogelijkheid om het wachtwoord voor het Telenet account te achterhalen. Je kunt gebruik maken van het gratis programma Mail PassView: https://www.nirsoft.net/utils/mailpv.html

Lees de informatie op die website goed door. De downloadlink voor het programma staat onderaan op die pagina: 

68777eecb611c-Mail_PassView.png

Zip bestand downloaden > uitpakken > uitvoeren. Dan zullen de wachtwoorden voor je e-mailaccounts getoond worden die je ooit ingetypt hebt op die pc.

Maar let op! Het programma Mail PassView wordt door vrijwel alle virusscanners gezien als malware. Dat komt door de aard van het programma: het achterhaalt wachtwoorden en dat is natuurlijk verdacht. Je zult daarom van tevoren je virusscanner moeten uitschakelen. Daarna pas het programma downloaden, uitpakken en uitvoeren. Noteer dan het gevonden wachtwoord voor je Telenet account. En zet daarna je virusscanner weer aan.

Als jij je virusscanner van tevoren niet uitschakelt, dan zal Mail PassView direct verwijderd worden door je virussscanner.

Ik gebruik Defender als antivirus en heb de realtime beveiliging even uitgeschakeld:

687782b8209a8-realtime_uit.png

Daarna pas het zip bestand gedownload en uitgepakt. Uitvoeren werd niet direct toegestaan; ik kreeg het volgende te zien:

687782fd92acf-Klik_op_Meer_informatie.pn

Klik dan op Meer informatie, en daarna op Toch uitvoeren:

6877831c33e9f-toch_uitvoeren.png

Ik gebruik in Outlook 2016 alleen mijn Gmail account. Het bijbehorende wachtwoord werd direct getoond door Mail PassView:

68778372041e4-2025-07-16_12_41_34-Mail_P

Onder User staat mijn e-mailadres en onder Password staat het bijbehorende wachtwoord. Dat wachtwoord is gewoon leesbaar. Natuurlijk heb ik in bovenstaande afbeelding mijn e-mailadres en wachtwoord geblurd...

Daarna heb ik de realtime beveiliging van Windows Defender weer ingeschakeld (op Aan gezet) en het programma Mail PassView heb ik verwijderd, omdat het anders bij de eerstvolgende scan toch verwijderd zou worden door Defender.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.