Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
21 uren geleden, DCA zei:

Prima zo. 25H2 komt vanzelf 👍

Is te hopen want ik vertrouw die pc winkelier voor geen haar !!🙏

Zou er ook een manier zijn om er te achterhalen hoe oud mijn laptop in werkelijk is,

want deze kan misschien al ne heeeeeele tijd in zijne winkel (of zo) te toon gestaan hebben ?

Geplaatst:

Dit wijst al een beetje de richting:  https://www.pcworld.com/article/2855403/age-of-your-hard-drive-how-to-find-out.html

(maar het gaat dus alleen over de harde schijf)

Een computer is een verzameling van allerlei onderdelen (oa de harde schijf dus) - en wanneer die geassembleerd zijn, dat kan je - denk ik - niet

met zekerheid achterhalen..

De leeftijd van de harde schijf geeft je wel een goeie denkrichting...

Geplaatst:

Met de gegevens van CrystalDiskInfo ingegeven in Duck.ai:

image.png.6bc62ab805f606e5825a612b13dca4a2.png

Hier mag ik aannemen dat die SSD een ± drietal jaren op de markt is.

Wat duidelijk niet wil zeggen dat de SSD in jouw laptop ook zo oud zou zijn maar het zou in principe wél kunnen.
Wat duidelijk niet wil zeggen dat jouw laptop in de winkel al drie jaar op het schap heeft gelegen maar het zou in principe wél kunnen.

Snap j'em? 

Geplaatst:

En als dat niet (meer) op de sticker staat, naar de BIOS/UEFI datum kijken.

Wanneer je de laptop herstart naar Setup gaan en daar de datum opzoeken. Dan weet je het zeker.

Geplaatst:
Op 20/10/2025 om 17:41, terrin zei:

Ik heb hem toch voor nieuw gekocht !!!

Heeft er dit misschien iets mee te maken, toen ik deze laptop van de winkel

de eerste keer opstarten vroeg hij voor een update, update laten doen en toen crachte hij ,

ben toen meteen terug naar de winkel gedaan en de dag daarop terug hersteld en gaan halen.

De winkelier wist ook niet waarom hij crachte na een windows update.

Deze staat op pagina  3

Ik vooronderstel dat hij na de crach de 23H2 erop geplaats heeft. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.