Ga naar inhoud

windows 11 update probleem

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een laptop met windows 11. Ik probeer nu de laatste updates te downloaden, maar dat lukt niet. Ik heb pas voor een vriendin windows 11 op haar computer gezet. Dat ging zonder problemen. Maar bij mij krijg ik de melding dat de service voor mijn windowsversie beëindigd is. Ik herinner me dat er bij haar iets stond van H24 en bij mij iets van H22. Maar ik kan dat niet vinden bij de geschiedenis van de updates. Ik stuur een afbeelding mee. Misschien moet ik alsnog een nieuwe Windows 11 downloaden. Ik heb twee dezelfde laptops. De ene heeft windows 10 en de andere windows 11. Het zijn beide Lenovo's T460s. Ik houd de ene met windows 10 omdat bepaalde programma's nog wel werken onder windows 10 en niet onder windows 11. Die met Windows 10 heeft geen belangrijke bestanden. Ik heb ook nog een laptop met MSdos, met windows XP en met windows 7. Die gebruik ik als ik programma's wil gebruiken die het nog wel doen onder een oudere windows versie of onder MSdos. Voor die laptops heb ik geen indernet nodig. Kan iemand mij helpen? Gerda

windows11_update.jpg

Geplaatst:
Om Windows 11 updates te forceren met PowerShell, moet je eerst de

PSWindowsUpdate module installeren en importeren, vervolgens de updates zoeken en installeren met het commando Get-WindowsUpdate -AcceptAll -Install, en tot slot de computer herstarten indien nodig met Restart-Computer -Force. Dit proces start een diepe scan voor updates en installeert ze onmiddellijk, inclusief de herstart. 

Stappenplan
  1. PowerShell als administrator starten:
    • Klik met de rechtermuisknop op het Start-menu en kies voor Windows PowerShell (Admin).
  2. PSWindowsUpdate module installeren en importeren:
    • Voer het volgende commando uit om de module te installeren:
      Install-Module -Name PSWindowsUpdate -Force
    • Importeer de module vervolgens:
      Import-Module PSWindowsUpdate
  3. Updates zoeken en installeren:
    • Gebruik het volgende commando om alle beschikbare updates te zoeken en automatisch te installeren. De -AcceptAll parameter voorkomt dat er om bevestiging wordt gevraagd voor elke update.
      Get-WindowsUpdate -AcceptAll -Install
  4. Computer opnieuw opstarten (indien nodig):
    • Als een herstart vereist is om de updates te voltooien, voer dan het volgende commando uit om de computer direct te herstarten:
      Restart-Computer -Force

Geplaatst:

Ik stuur vast een screenshot van de Windowsversie. En voor de andere adviezen heb ik iets meer tijd nodig. Ga ik wel doen. Misschien vanavond nog. Maar ik moet nu eerst voor het eten zorgen.☺️Gerda

screenshot_winver.jpg

Geplaatst:

Je zit dus wel een tijdje achter, Gerda:  image.png.9036590c68a93cda568aa547d03619fa.png

(je zit dus nog met een versie van... 2022 !  Tijd om bij te benen dus) - je zinnetje 'bij mij iets van 22H2 zette me op dat spoor)

Voer maar eens uit wat DCA je voorstelde.

Geplaatst:

Ik heb jouw commando's in Powershell uitgevoerd, ook nog als ISE Administrator. Maar het heeft niet gewerkt. Ik stuur je de nieuwe screenshot hierbij. Ik weet niet wat er precies had moeten gebeuren. Dus misschien moet ik daarvan ook screenshots sturen. Gerda

windows_versie.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb het geprobeerd maar het lijkt er toch op dat mijn processor te oud is. Iets met TMP of zoiets. Misschien moet ik iets in de BIOS wijzigen. Ik heb al vaker iets in de BIOS gedaan. Maar zoals ik al schreef, heb ik twee dezelfde laptops. De ene met Windows 10 die geen upgrade kan hebben naar windows 11. De laatste heeft wel windows 11 maar ik begrijp nu dat hij eigenlijk niet geschikt is voor de nieuwste versies van windows 11. Misschien toch maar een nieuwe laptop. Ze zijn beide refurbished. Ik dacht dat ik geen hele nieuwe laptop nodig had vanwege mijn leeftijd (87). Maar uiteindelijk is dat dus wel nodig. Maar deze Lenovo's zijn verder prima. Gerda

Plaatje.jpg.e45583f787390f4a8b6ba67feedba765.jpg

aangepast door Passer
mailadres geblurd

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.