Ga naar inhoud

Hoe werkt ROBOCOPY nu exact? Ik krijg steeds foutmeldingen AI helpt mij ook al niet verder.

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Dit is het forum waar je antwoorden krijgt, beter dan AI ze geeft. Dat vooropgesteld.

Ik worstel met een programma'tje dat ROBOCOPY heet.

Er bestaan zeer veel commando's voor dit "back-upprogramma" dat draait onder Windows en dat verder een heel uitgekleed DOS-achtig uiterlijk heeft. Telkens wanneer ik in één klap van mijn C:\USERS\gebruikersnaam\ met ROBOCOPY wil kopiëren, gaat het mis. Hij blijft hangen bij NTUSER.dat. Een andere keer blijft hij opnieuw hangen. 

Ik wil "gewoon" een backup maken van C:\USERS\gebruikersnaam\ van mijn:

- Downloads

- Documenten

- Favorieten

- Video's

- Afbeeldingen

Maar dit lukt niet. Wie weet een heel simpele commando-reeks waarmee ROBOCOPY gewoon wél zijn werk gaat doen. Ik wil het gewoon een keer proberen. Dus graag een reeks met commando's als ROBOCOPY van schijf C:\  (naar) schijf D:\.

Echt heel veel dank alvast!

aangepast door Arend-1794
Geplaatst:

Niet direct een antwoord, wel twee vragen:

- heb je voorkeur voor die Robocopy? Want er zijn nog een boel andere progs die dit ook kunnen ?

- je hebt toch nog voldoende schijfruimte voor die copy?

Geplaatst:

Nee, ik heb geen voorkeur voor robocopy. 

Ik werk nu met FreeFileSync.

Ik heb op mijn externe 1 TB disk nog zat ruimte voor een users- copy. Mijn C- disk is 475 GB groot. Vrije ruimte = 213 GB. C:\users beslaat zo'n 109 GB.

Dat past bij mij ook nog wel op een 128 GB 3.1 USB-stick van het merk SanDisk.

Geplaatst:
1 minuut geleden, Arend-1794 zei:

Ik werk nu met FreeFileSync.

en bereik je daarmee wat je wil?

De vraag naar ruimte kwam omdat ik weet dat sommige progs gewoon stilvallen (zonder zinnige foutmelding) als ze dingen moeten opslaan en te weinig ruimte vinden.

Maar bij jou is dat dus niet het geval.

Geplaatst:

Ik bereik daarmee wel wat ik wil, maar het duurt voor een eerste keer wel heel lang om 109 GB te backuppen op bestandsniveau. Zijn er volgens u betere alternatieven? Veiligheid voor alles, vandaar mijn back-upvraag.

Geplaatst:

Wat is je bedoeling? Ik vermoed van een systeembackup te maken zodat - als je windows/systeem het begeeft, dat je heel je systeem als systeembackup in 'reserve' hebt

om die eventueel terug te zetten?

(of wil je gewoon kopieën maken van je eigen bestanden?  - maar je spreekt van je Users dus ik vermoed dat je het over een systeembackup hebt)

Geplaatst:

Misschien ben ik wat onduidelijk. Vergeef me. Ik bedoel een backup van mijn werkbestanden in C:\users\brink\*.* 

Windows kan ik er zo opnieuw opzetten en de programma's die vinden via een gecomprimeerde back-up plaats. Misschien vindt u dat raar of omslachtig, maar mijn downloads, documenten (niet meer in de cloud), mijn afbeeldingen, mijn video's en favorieten moet ik fris kunnen overzetten. En zonodig kunnen raadplegen en terugzetten als ik ze per ongeluk heb gewist.

Geplaatst:

geen probleem hoor,

je zoekt dus geen systeembackup-maker,

maar wil je eigen 'werkbestanden' veilig stellen. 

Wat bedoel jij met je 'werkbestanden'?  je eigen afbeeldingen, video's dus - nog àndere?

Maar je bedoelt dus gewoon de bestanden die jij zelf ooit aanmaakte?

En wat bedoel jij met je 'favorieten'?  

PS: ik werk ook niet met de cloud, mijn Mijn documenten staan ook op mijn systeem hier.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.