Ga naar inhoud

installatie Windows 7 RC op pc met windows xp


ciboss

Aanbevolen berichten

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als ik wil opstarten van de dvd krijg ik een foutboodschap over de beeldschermresolutie.

Met die nieuwe dvd (iso bestand gebrand met alcohol120 ipv nero) kan ik nu w7 installeren via de setup-toepassing op de verkenner.

Ben benieuwd hoe dat zal aflopen (gebeurt momenteel op een "afgedankte" pc)

Ik hou jullie op de hoogte. Alvast bedankt voor tips en uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik wil opstarten van de dvd krijg ik een foutboodschap over de beeldschermresolutie.

Met die nieuwe dvd (iso bestand gebrand met alcohol120 ipv nero) kan ik nu w7 installeren via de setup-toepassing op de verkenner.

Ben benieuwd hoe dat zal aflopen (gebeurt momenteel op een "afgedankte" pc)

Ik hou jullie op de hoogte. Alvast bedankt voor tips en uitleg.

slecht afgelopen dus, heel slecht zelfs ...

De installatie is goed gestart, eerst werden de bestaande windows-files weggeschreven op winows-old. Dan begon de eigenlijke installatie die ik niet bleef volgen aan het scherm; Toen ik een tijdje later terug kwam was het scherm zwart met dezelfde foutboodschap ivm de beeldschermresolutie. Na Ctrl+alt+delete kan ik terug opstarten maar kom niet meer op de oude windows xp en ook niet op windows 7; Ik kan zelfs niet meer de de veilige modus, enkel nog in de bios-setup; Wat kan ik nu nog doen om die pc terug aan de praat te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je hebt met de scherm is een zeldzaam probleem.

Bij installatie moet je regelmatig met de muis bewegen om de scherm wakker te houden zolang de installatie duurt.

Bij Vista is dat niet eenvoudig als de installatie ook nog lang duurt.

Zoiets had ik ook met mijn oude scherm bij installatie van xp.

Opnieuw installeren maar dan volledig. Dus ook oude windows verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je hebt met de scherm is een zeldzaam probleem.

Bij installatie moet je regelmatig met de muis bewegen om de scherm wakker te houden zolang de installatie duurt.

Zoiets had ik ook met mijn oude scherm bij installatie van xp.

Opnieuw installeren maar dan volledig. Dus ook oude windows verwijderen.

Ik heb nu de c-schijf geformatteerd en de Windows 7 opnieuw kunnen installeren. Dat werkt perfect als ik een oud 17" crt-scherm aansluit. Maar als ik die volledig geinstalleerde pc terug aansluit op mijn nieuwer 19" lcd-scherm krijg ik weer dat foutbericht over de video-mode met de vraag om de resolutie op 1280x1024 px te brengen. Ik had die resolutie zo ingesteld op het 17" scherm en toch krijg ik weer die fout.

Hoe kan ik dat oplossen? Kan ik met windows 7 ook in safe mode gaan? Hoe doe je dat?:ciao::bawling:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of bij Vista kan maar bij XP wel.

Start de computer op.

Blijven drukken op F5

Dan hebt je de mogelijkheid om iets in die zin om beeldscherm in te stellen of zoiets.

Dan gaat windows verder en dan zal windows de resolutie aanpassen.

Tweede mogelijkheid is op de desktop met rechtermuis klikken.

Kijk bij instellingen. Ik denk bij vista iets anders is.

Daar moet je op geavanceerd zien.

Ga daar heen.

Daar moet je ook uw videokaart zien.

Is die correct?

Zo ja, pas de resolutie aan. Normaal is dat 96 dpi

Ergens moet je klikken om de resolutie zonder windows op te starten geselecteerd hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De F5 toets blijven indrukken of herhaaldelijk indrukken brengt geen enkel resultaat. De startup blijft verder gaan tot het fameuze foutbericht in popup over het zwart scherm dwaalt en daar kan ik geen enkele actie meer uitvoeren, dus kan ik ook niet op de desktop geraken en met de rechtermuis klikken. Die laatste oplossing ken ik wel maar dan moet je eerst in windows geraken, en dat is bij mij niet mogelijk. Wat nu?

Kan je in bios (via DEL geraak ik wel daarin) een video-instelling aanpassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoeld in F5 naar veilig modus van Windows gaan?

Dat bedoeld ik niet.

Ik bedoeld in F5 komt je even in de zwarte scherm en daar moet normaal gezien ook mogelijk zijn om uw schermresolutie te laten aanpassen door Windows zelf en dan gaat Windows verder naar normale manier. Of anders gezegd: Windows moet opstarten met controle van de scherm.

Dit gaat alvast bij XP maar ik weet niet bij Vista.

Anders moet ik mijn laptop even nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals reeds in vroegere posts gemeld heb ik de c schijf volledig geformateerd en windows 7 opgeladen. Met een ander scherm werkt W7 wel maar niet met dit lcd scherm.

Maar bij het opstarten ben ik nog helemaal niet in windows (dus doet er niet toe of dit nu xp vista of 7 is) en reageert F5 niet zoals jij zegt

Link naar reactie
Delen op andere sites

F5 moet altijd werken in eender welke Windows. Van windows 95 tot Windows 7

Als dat niet zo is dat er iets mis.

Om naar de bios te gaan met je om DEL of F1 of F2 of F12 drukken.

Er zijn nog veel andere versie om naar de bios te gaan.

Daar kan je ook uw scherm zien of beter gezegd uw videokaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.