Ga naar inhoud

installatie Windows 7 RC op pc met windows xp


ciboss

Aanbevolen berichten

F5 werkt niet - W7 geinstalleerd met een ander (CRT17") scherm aangekoppeld met beeldschermresolutie 1290x1024 px 60Hz 96dpi : Is prima gelukt.

Nadien terug LCD 19" aangekoppeld en ... terug wandelende popup met melding dat de video instellingen 1290x1024px 60HZ moeten zijn. En dat was zo ingesteld aub !

Geen pardon. Windows 7 startscherm komt niet te voorschijn.

Teneinde raad nog eens een Linux installatie gedaan (Puppy) en dat lukt ook, zelfs op dat LCD scherm. Beeldschermresolutie op 1290x1024 ingesteld en nadien nog eens gekeken of Windows 7 er ook nog op staat. Maar dat vind ik niet terug. Nu zoek ik verder hoe ik eventueel een dual boot kan opzetten Windows 7 + Linux Poppy. Weet iemand van jullie daar iets meer over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat moet ik toegeven dat ik kort en bondig ben maar op dat moment wist ik niet zeggen. Mijn verontschuldiging hiervoor.

Normaal gezien kan dat niet dat je Windows 7 niet ziet want Linux heeft geen enkel probleem met Windows als tweede besturingsyteem.

Mogelijk heeft dat te maken met de nieuwste versie van Windows die niet opgenomen is in Linux.

In Grub wordt bepaald welke besturingsysteem als eerst wordt opgestart indien er geen reactie komt bij de venster met verschillende besturingsysteem.

Normaal gezien moet je zoiets zien:

Windows 7

Linux

Windows 7 wordt geselecteerd maar als je dan met de muis naar linux gaat dat start Linux op.

In linux zelf hebt je ook nog Lilo.

Daar kan je zelf veranderen.

Bij installatie hebt je de keuze om GRUB of LILO te gebruiken.

Lilo kan ook gewoon op diskette gezet worden of MBR of op de partitie van Linux.

Grub staat in de MBR

MBR is een klein deel van uw eerste schijf die onzichtbaar is.

Als je Windows installeert dan schrijft Windows in de MBR dat de computer Windows moet als boot moet opstarten.

Linux zal nooit Windows verwijderen in de MBR

Windows zal altijd Linux verwijderen in de MBR

Bij Windows 7 is dat niet het geval althans dat beweerd Microsoft.

Als Windows 7 niet opstart dan kan je dit nog veranderen in Linux.

Hoe? Dat ligt eraan of je GRUB of LILO nam.

Als ik mij niet vergist kan dat door de met CD van Linux op te starten voor GRUB

Lilo kan je in Linux zelf wijzigen met de terminal venster.

Zie meer informatie:

Lilo: Bootmanager en Linux loader

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.