Ga naar inhoud

[OPGELOST] Sata Schijf installeren lukt niet


Matn0

Aanbevolen berichten

Hallo,

Onlangs heb ik een me een nieuwe harddisk aangeschaft. Het is een Sata300 schijf (samsung ecogreen F2 1TB) en mijn andere schijven zijn IDE. Het probleem is dat deze schijf niet herkent wordt. Bij het opstarten krijg ik deze foutmelding

HardWare Initiate failed, Please Check Device!!!

The Bios does not be installed. Press <g> to continue!

het moederbord dat ik heb is een asus K8V SE DELUXE en ondersteund SATA150 (maar dat zou toch niet echt iets mogen uitmaken)

De schijf is ook niet op de RAIDcontroller aangesloten en in mijn BIOS staat het enige waar SATA bijstaat enabled. Ook een andere kabel heb ik al geprobeerd maar zonder succes. ik heb zelfs via de site van samsung een opstartcd gemaakt om de schijf diagnostisch te benaderen maar ook in dos vind ik hem niet.

Ik weet dus niet wat ik nu verder moet doen en had graag beroep gedaan op jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Onlangs heb ik een me een nieuwe harddisk aangeschaft. Het is een Sata300 schijf (samsung ecogreen F2 1TB) en mijn andere schijven zijn IDE. Het probleem is dat deze schijf niet herkent wordt. Bij het opstarten krijg ik deze foutmelding

HardWare Initiate failed, Please Check Device!!!

The Bios does not be installed. Press <g> to continue!

het moederbord dat ik heb is een asus K8V SE DELUXE en ondersteund SATA150 (maar dat zou toch niet echt iets mogen uitmaken)

De schijf is ook niet op de RAIDcontroller aangesloten en in mijn BIOS staat het enige waar SATA bijstaat enabled. Ook een andere kabel heb ik al geprobeerd maar zonder succes. ik heb zelfs via de site van samsung een opstartcd gemaakt om de schijf diagnostisch te benaderen maar ook in dos vind ik hem niet.

Ik weet dus niet wat ik nu verder moet doen en had graag beroep gedaan op jullie hulp.

Het maakt dus wel degelijk verschil.

Als je moederbord SATA300 onderesteunt, kan je wel een SATA150 schijf steken maar omgekeerd kan jammer genoeg niet .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al op verschillende plaatsen gezien dat het nochtans wel kan. alleen werkt de schijf dan niet op 300 maar 150. Je zou ook jumpers op de schijf kunnen plaatsen om de schijf naar 150 terug te brengen. Ik zou het erg raar vinden moest dit niet lukken. Ik heb toch al wat zitten googelen.

In dit forum bijvoorbeeld is de oplossing iets met drivers maar ik begrijp het niet (heb soortgelijke oplossingen al vaak tegengekomen, maar begrijp niet over welke drivers hij ze het hebben)

Problem with SATA on Asus K8V SE Deluxe - TechSpot OpenBoards

Kan iemand dit bevestigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan proberen naar de computerzaak te gaan waar je gekocht hebt. Waarschijnlijk hebben ze een software om de bios te flashen speciaal voor harddisk.

Dit doet mij denken aan de eerste periode van sata en toen konden ook niet alle bios de sata goed aan. Ik heb toen ook een speciale diskette moeten nemen om op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.