Ga naar inhoud

Haperend Geluid XP (2)


Aanbevolen berichten

Java Quick Starter (jqs.exe) is een proces van Java, uiteraard. Het zorgt ervoor dat Java sneller opstart. Indien dit problemen veroorzaakt kan je dit best niet zomaar disablen. Best deze stappen volgen :

  1. Klik op Start
  2. Klik op Configuratiescherm.
  3. Dubbelklik op Java Control Panel.
  4. Klik op het tabblad Advanced (Geavanceerd) in Java Control Panel.
  5. Blader naar het item Miscellaneous (Diversen) en klik op Expand (Weergeven).
  6. Schakel het selectievakje voor Java Quick Starter uit.
  7. Klik op OK en start het systeem opnieuw op.

Tja... ik had jqs.exe al disabled (via run services.msc) en herstart ;

(Geen verbetering qua geluid haperingen; dus dat is niet de oorzaak)

Terzijde : Uiteraard in de procedure hierboven zie ik in punt 6 dat het vakje nu al was uitgevinkt. Kan het verschil uitmaken hoe jqs.exe service werd uitgeschakeld ? (via het Java Control Panel of "run services.msc" ?)

Anders, moet ik hierop nog ingrijpen ... ?

Nog iets : Bij afspelen van muziek vanaf harde schijf zie ik het ledje van mijn USB-stick steeds katoen geven, alsof deze stick als een buffergeheugen of swapgeheugen wordt geselecteerd. Idem trouwens bij video bestanden. Is dat wel normaal ? Ik zou graag het swapgeheugen correct willen instellen, maar heb daar geen klare kijk op.

Anyway,

Nu aan de slag met de reeds ontvangen adviezen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Swap geheugen wordt harde schijf gezet.

U kan dit instellen.

Klik op deze computer en dan met rechtermuis op eigenschappen.

Kies geavanceerd / Presatie / instellingen / Geavanceerd

Onderaan ziet u wisselbestand

Klik Wijzigen

Klik op een van de schijven.

Klik op wijzigen

Geef daar eventueel aangepast grootte op.

Bij gewone pc is 4000 genoeg. Voor games zou ik voor 10000 en 15000 zetten indien er genoeg schijfruimte hebt.

Indien je graag op een andere schijf swap wilt zetten doe je het zo.

Klik D en geeft de swap grootte en dan op Instellen klikken.

Klik C en schakelt die uit. Je hebt dan meer ruimte in C

Niet op verschillende schijven doen.

Een goed advies is dit:

Zet swap steeds op een partitie die geen data hebben of althans geen belangrijke data hebben. De reden ervan is dat swap beschadiging kan brengen aan de schijf.

Indien dan bijvoorbeeld D swap heeft en de partitie is beschadigd dan behoud u altijd de belangrijke data op andere schijven.

Je kan dan dat partitie uitschakelen en zo uw belangrijke data backuppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil me niet bemoeien, maar kan het ook niet aan het ontbreken van de nodige codecs liggen?

Codecs heb je nodig om gemakkelijk geluid "om te zetten".

Als je bijvoorbeeld Windows Media Player gebruikt daarin zit een ingebouwde codec.

Maar een Pentium 3 (test pc van vroeger) kan het niet aan, (cpu gebruik 100%) dus ook haperend geluid en uiteindelijk het vastlopen van de pc.

Dan heb ik het K-Lite Codec pack gedownload, dat kan je hier vinden.

Als je dit gedownload hebt, en geinstalleerd moet je je pc opnieuw opstarten.

En dan nog eens het geluid testen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

aarond, dat is zeker geen bemoeizucht, integendeel.

Brainstorm noemt men het : alles aanbrengen bovenop een hoge stapel ideeën. Helaas kan niet alles tegelijk worden onderzocht en kan elke welkome suggestie maar worden getest één na één. Ik zal het zeker mede onderzoeken.

---------- Post toegevoegd om 12:44 ---------- Vorige post was om 12:31 ----------

Daarbij hebt u een oude DirectX 9.0c.

Die moet je updaten.

Na het ontdekken van dit recent artikel weet ik niet wat te doen.

Ik heb zopas een scan uitgevoerd voor nieuwe updates. Naast een paar prullen, stond er niets bij over een update voor DirectX.

---------- Post toegevoegd om 12:54 ---------- Vorige post was om 12:44 ----------

(1) Het was niet gemakkelijk om uw drivers te zoeken want Medion kon op basis van de informatie van de log geen driver geven.

(2) Hier kan u de drivers downloaden:

MSI Europe ? Computer, Laptop, Notebook, Desktop, Mainboard, Graphics and more

(3)Uw audio drivers is nog niet zo lang geleden geupdate en u hebt nog de oudere versie.

(1) Daar moet men voor inloggen bij website

(3) Klopt : ze geven bij de Medion website nog de oude drivers. Die heb ik bewust gekozen omdat er al een geluidsprobleem was met recentere (dat was mijn vermoeden althans)

(2) Zal deze dan installeren ...

Wordt vervolgd ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update(s) Audio Driver via Realtek

- Tot nogtoe was er nooit enig probleem bij gebruik van update audio driver die direkt afkomstig was van Realtek zelf. (Ik trok mij nooit wat aan van Medion dowloads)

- Ik had de allerlaatste versie geïnstalleerd in de hoop dat dit het geluidsprobleem zou kunnen verhinderen. Noppes.

- Deze verwijderd en dan de driver geïnstalleerd, door Medion aangereikt (voor de serial nummer van de PC). Die audiodriver staat er nu nog op. Het geluidsprobleem is onveranderd wat ik had verwacht.

Variante : Audiodriver downloaden van MSI website ?

Live Update tooltje van MSI

Op deze pagina geeft MSI een routine waarvan ik heel onzeker over ben. Die routine kan een inspectie uitvoeren op het moederbord en updates "uitvoeren" (zonder voorafgaande bevestiging?) Is deze tool wel aangepast voor het OEM moederbord dat die weliswaar gemaakt werd door MSI, maar eigenlijk een OEM versie is, voor Medion gemaakt ? Ik zou dit kunnen proberen, maar hopelijk wordt de BIOS hierdoor niet onbruikbaar.

Mijn vrees hiervoor wordt al meteen bevestigd bij het aanklikken van het tooltje door een niet te missen warning in rode letters. Dus afgebleven.

Manuele download mogelijk ?

Op dezelfde pagina staat tevens manuele procedure met manuele invoer van de hardware parameters. Daar vind ik niets voor "Sis7012". Via de search functie van de MSI website worden 5 resulaten op zoekterm "Sis7012".

Niets echter dat betrekking heeft specifiek voor deze audiochip met Windows. Eigenaardig toch. Hoe via de Sis website de audiodriver te downloaden is erg onduidelijk, zoniet onmogelijk.

Wat doen ?

Misschien toch (voorlopig ?) de laatste driver vanuit Realtek opnieuw installeren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat MSI Live tooltje zou ik niet gebruiken voor jouw moederbord.

Het zou zomaar even een verkeerd BIOS erin kunnen flashen.

Sowieso is flashen vanuit Windows niet aan te raden...

Als je zo vanalle drivers probeert kunnen er wel eens sporen achterblijven.

Die de nieuwe drivers beinvloeden, hier kan je een tooltje downloaden.

Deinstalleer eerst de huidige drivers, en herstart je pc.

Start DriverSweeper op en vink "Realtek" aan, klik op "Analyze".

En klik dan op Clean...

Herstart je pc nog eens, en download de nieuwste drivers waarvan jij het gevoel hebt dat ze het beste werken.

En daarna zou ik eens naar de codecs kijken.

Processor is toevallig niet geoverklokt?

Wat is je CPU gebruik als de pc zo stottert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aarondk1

De link werkt niet:

Guru3D - Driver Sweeper

Is die programma wel veilig voor leken.

Ik zelf heb dat nog niet getest.

Oeps sorry Guru3D laat geen Deeplinken toe.

Ik gebruik het zelf veel, vroeger gebruikte ik Driver Cleaner Pro maar dit was betalend.( met een beetje zoeken kan je de gratisse versie nog vinden)

Driversweeper is een ander alternatief wat wél gratis is.

Zoveel kan je er niet mee mis doen hoor.

Gewoon alleen Realtek aanvinken, en niet de rest en het komt volledig in orde ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de ganse procedure te hebben doorlopen tot tweemaal toe, blijkt dat (na eerst met succes alle andere leftovers te hebben verwijderd) er telkens nog één spookbestand wordt gezien door Driver Sweeper (ook na herstarten) :

C:\Program Files\installShield Installation Information\Realtek

Telkens opnieuw keuzebox aanvinken + klik "Clean" + bevestiging idd Ja ik wil --> Bestand niet gevonden. Natuurlijk vindt hij het niet , want het is er niet. Maar toch geeft men een blijvende melding van dat bestand, als was het de laatste der levende Mohicanen die nog moet worden omgebracht, en maar niet te vinden is. :stupid:

Tja, Elvis leeft ook nog hé !

Er moet nog wat worden gesleuteld aan dat programma.

Ik gebruik zelf anders graag CCleaner om restanten te verwijderen.

Voor het ogenblik is er dus geen audio device, vermits er geen driver voor is. Geverifieerd op Device Manager (screenshot bijlage)

Zou ik opnieuw AC'97 van bij Realtek website downloaden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.