Ga naar inhoud

Haperend Geluid XP (2)


Aanbevolen berichten

Uit het logje van HiJackThis mag je enkel dit fixen :

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan only”.

(1) Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd: O24 - Desktop Component 0: (no name) - (no file)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

(2) En dan nog een vraagje : ken je deze map C:\Program Files\AB Extension Pack\Lookup ... en zo ja, wat is dat dan ?

(1) Dit werd nog niet nagekeken en gedaan; wordt de volgende stap

(2) AB Extension Pack is een add-on voor Avant Browser, welke ik meest gebruik. In bijlage de Readme.txt met de informatie.

Zoekterm voor Google is gewoon "AB Extension pack"

AB Extens Pack ReadMe.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

- Heb CCleaner grondig laten werken :bath:

- Alle sporen van Realtek zouden mee zijn opgekuist en er zijn momenteel geen drivers

- Wat Windows meteen ziet bij opstart : Nieuwe hardware gevonden "Multimedia Audio Controller". De PNP opgestarte wizard installatie heb ik voorlopig genegeerd. Zou ik maar terug de driver rechtstreeks van Realtek afhalen ? Die werkten steeds ok. (En mijn vermoeden gaat toch naar een overactiviteit van de CPU, vanwege onbekende oorzaak)

- Bij audiohaperingen is de CPU praktisch op maximum activiteit, maar zowel de tijdsduur ervan als de recurrentie zijn willekeurig alleatoir.

Zou het mogelijk zijn (eens er weer audiodrivers zijn) om Windows Task Manager tweemaal te doen opstarten, zodat ik de tab Services en tegelijk ook de tab Performance kan volgen ?

- Heb een nieuwe HijackThis log aangemaakt. (bijlage)

Volgend advies lukte echter niet :

Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

O24 - Desktop Component 0: (no name) - (no file)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Het blijkt onmogelijk. Die regel komt steeds weer te voorschijn.

De bijhorende informatie door HJT over deze regel is niet geruststellend !

:pcguru:

20090713_ HJT.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat die regel van Hijackthis niet zo'n groot probleem is.

Maar voor de zekerheid zou Kape dit even moeten bevestigen.

Ik zou best de drivers van Medion eraf halen.

Omdat deze soms een beetje zijn aangepast, dit had ik laatst met een grafische kaart van Fuji-Siemens ook.

Standaard Nvidia drivers werkte niet, alleen die van Fuji.

En twee taakbeheren is een goed idee, kan je zien welk zoveel cpu belasting geeft.

Heb je het al geprobeert met die Codec?

Link naar reactie
Delen op andere sites

- En twee taakbeheren is een goed idee, kan je zien welk zoveel cpu belasting geeft

Lukt dat bij U ? Hier niet.

Tweemaal Ctrl-Alt-Del achter elkaar opent slechts een enkel venster. Ofwel moet ik de juiste filename.exe kennen van Taskmanager en zo proberen een tweede te openen ; ofwel is er een optie in TaskManager zelf ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan geen twee takenbeheer of Taskmanager opstarten.

Logisch.

Zoals Aaronk1 zegt dat je beste van Medion kan afhalen doch bij medion kon ik niet vinden. Je hebt wel de juiste serie nummer op de computer of onder de laptop.

Waarschijnlijk is uw computer te oude om bij Medion te halen.

Daarom heb ik basis van uw moederbord code gezocht kwam uit bij een andere bedrijf die waarschijnlijk is overgenomen door MSI. Ofwel is MSI de nieuwe naam.

Het is op basis van die code dat ik u de juiste driver gaf bij MSI indien u bij Medion niet vindt.

Niet vergeten: u hebt oem versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(1)Je kan geen twee takenbeheer of Taskmanager opstarten. Logisch.

(2)Zoals Aaronk1 zegt dat je beste van Medion kan afhalen doch bij medion kon ik niet vinden. Je hebt wel de juiste serie nummer op de computer of onder de laptop.../...

(3) Niet vergeten: u hebt oem versie.

(1) Ik meende te begrijpen dat aarondk1 het een goed idee vond :bijgevolg dat het mogelijk was ; ook logisch. Kan dus niet, spijtig.

(2)(3) Met de S/N kan ik alle drivers downloaden van Duitsland of België. Die drivers hadden versies niet steeds gelijklopend (misschien nog ?).

Wat betreft de Audio AC'97 drivers ging ik telkenmale de nieuwste drivers afhalen bij Realtek en dat heeft steeds goed gewerkt.

Na een diepgaande cleanup van het systeem met CCleaner., heb ik de drivers van Medion opnieuw geïnstalleerd.

=======================================================

CODECS

Heb zopas het advies gevolgd om K-Lite Codec Pack te installeren. Die setup was meteen al bij de installatie erg ontevreden over de Samsung GSM software op mijn PC. Zie screenshot bijlage. (Terzijde : ik trouwens nog veel minder tevreden dan K-Lite ! Die Samsung is pure s..t , om nog niets te zeggen over dat mobieltje zelf)

Wel de éérste maal dat ik een setup tegenkom die al meteen maatregelen toelaat aan de gebruiker, alvorens de installatie voltooid is. Toch opletten met die installatie. Niet zo klassiek en met veel keuzeopties.

Die mannen weten precies goed wat ze aanvangen. Hun raad opgevolgd ... na installatie --> Reset naar alle default settings.

========================================================

PC is nu een dagje in observatie ...

Snelle test : Met de muis over de fllashplayer banner hierboven werkt al goed maar betekent nog niet veel.

post-9256-1417703845,3868_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het nu beter met die Codecs?

Alleszins een goede aanwinst.

Maar beter gaan ...

zal vermoedelijk slechts te bereiken moest de CPU geen piekactiviteit te verduren hebben. Praktisch stel ik vast dat de klankhaperingen alleszins te wijten zijn aan deze CPU 95-100 % belastingspieken, die zeer onregelmatig voorkomen. De oorzaak van die hoge pieken is de grote onbekende.

Ik probeer op meerdere fronten het leed wat te minderen

- Meer services

- Minder opstartprogramma's

- Betere swapgeheugen beheer

- Misschien de processor Interrupt Requests (IRQ) nakijken en anders zetten (geen ervaring mee)

Nochtans, met de videokaart heeft de CPU toch heel veel belasting (de ventilator slaat telkens aan) en toch is de klank hierbij perfect.

Een eigenaardigheid

is standvastig aanwezig : Audio CD's die worden afgespeeld vanuit de beide optische lezers, via het kanaal Wave (op de Volume Control) worden weergegeven, niet via kanaal CD. Op de screenshot merk je dat het CD kanaal op mute staat en dat WMP inderdaad de Gipsy Kings laat spelen via Wave kanaal. Dat is toch niet normaal (denk ik toch) ? Waar ligt dat aan ? Dat is een constante vaststelling ; was ook met vorige driver versie AC'97.

Terzijde :

Ok, dit bakje is nu wel oud en zal wel moeten worden vervangen. Maar toch erg frustrerend dat klankweergave zo'n pijnlijke opdracht blijkt te zijn voor de Windows omgeving. Het zou wel eens een definitief vaarwel kunnen worden, want ik wordt stilaan beter met het gebruik van Ubuntu en ooit wordt Linux veel handiger in gebruik dan Windows. Het werkt alleszins sneller.

post-9256-1417703845,6076_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.