Ga naar inhoud

Haperend Geluid XP (2)


Aanbevolen berichten

Je CPU zit wel op 100% maar je ram geheugen word amper gebruikt, dat is best raar.

Ik zie soms wel dat er een services genaamd Svchost.exe (deze komt meerdere keren voor) de hele cpu aan het werken zet.

Kan je zien hoeveel een bepaalde service gebruikt?

Staat Automatische updates aan? Dan moet je die zeker eens afzetten, soms werkt dat!

En dan moet je dit ook eens doen:

Hieronder een stappen plan:

1) Schakel de service "Automatische updates" uit (Deze computer -> beheer -> services)

2) Start -> uitvoeren en typ "temp" in en verwijder alle bestanden zover mogelijk

3) Start -> uitvoeren en typ "%temp%" in en verwijder alle bestanden zover mogelijk

4) Ga naar C:\Windows en zoek de map "SoftwareDistribution" op en verwijder deze in zijn geheel.

5) Start de service "Automatische updates" (zie stap 1)

6) Ga naar Windows update en controleer op nieuwe updates

(Bron: [XP] svchost.exe pakt 100% cpu bij opstarten - Windows Clients - GoT)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je CPU zit wel op 100% maar je ram geheugen word amper gebruikt, dat is best raar.

Had ik ook opgemerkt. Inderdaad bizar.

Ik zie soms wel dat er een services genaamd Svchost.exe (deze komt meerdere keren voor) de hele cpu aan het werken zet. Kan je zien hoeveel een bepaalde service gebruikt ?

- Zelf ook opgemerkt, maar weet er helaas geen weinig meer over te vertellen. Blijkbaar "zou" het niet echt abnormaal zijn dat SVchost.exe meerdere malen voorkomt. En het "kan ook" een virus zijn. Ik zou niet weten hoe daar ingrijpen en of dit nodig is. Alleszins zijn ze zeer actief bij het opstarten. Maar "virulent" ? Dan had het echte schade aangebracht, wat niet het geval is.

Staat Automatische updates aan? Dan moet je die zeker eens afzetten, soms werkt dat!

- Bedankt. Nu volledig disabled. Zal af en toe manueel checken voor updates. Kan in principe de zaken slechts verbeteren.

En dan moet je dit ook eens doen:

Hieronder een stappen plan:

1) Schakel de service "Automatische updates" uit (Deze computer -> beheer -> services)

2) Start -> uitvoeren en typ "temp" in en verwijder alle bestanden zover mogelijk

3) Start -> uitvoeren en typ "%temp%" in en verwijder alle bestanden zover mogelijk

4) Ga naar C:\Windows en zoek de map "SoftwareDistribution" op en verwijder deze in zijn geheel.

5) Start de service "Automatische updates" (zie stap 1)

6) Ga naar Windows update en controleer op nieuwe updates

(Bron: [XP] svchost.exe pakt 100% cpu bij opstarten - Windows Clients - GoT)

Deze topic is een echte klaagmuur van Windows slachtoffers, over een periode van ongeveer 3 jaren . Het stappenplan werd reeds vernoemd op 7 maart 2007. Maar ik geraak niet wijs uit punten 2 en 3. Wat kan verwijderd worden uit c:\Temp ? (bijlage)

Heeft het wel zin (in het stappenplan) om daarna terug automatische updates aan het werk te zetten, als dat toch zo vertragend werkt bij normaal gebruik ?

In grote lijnen zijn omzeggens alle vernoemde symptomen in de topic, ook aanwezig op deze PC. Het geluidsprobleem er alleszins mee verbonden. Buiten het stappenplan staat die topic het boordevol andere informaties en suggesties. Niet te verwonderen is dat zoveel mensen leven van de miserie met Windows (joernalisten, helpdesks, enz.) Toen de jonge Peter Norton nog bij zijn moeder logeerde, verdiende hij reeds geld met tools te maken voor Dos tekortkomingen en fouten.:pcguru:

Bedankt

post-9256-1417703848,1551_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows heeft altijd de nodige problemen gekend, niks aan te doen.

Tenzij overstappen naar Linux, maar ja dat is ook niet altijd alles.

Dat terzijde, met stap 2 & 3 bedoelen ze het volgende:

Je krijgt dus een venster open, met bestanden en mappen in.

Druk nu Ctrl+A, en druk op Delete, en bevestig door op Ja te drukken.

Dit doe je voor zowel stap 2 als stap 3.

Volgens mij komt het haperend geluid door de cpu belasting, zeker als je een onboard geluidskaart hebt, die werkt grotendeels op de processor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tasklist /svc geeft een statische indicatie van de services. Waarom Windows 8 keren services gebruikt met telkens exact dezelfde naam svchost.ex in gebruik neemt, is weeral iets à la sauce Redmond !

Wat handig zou zijn, is een software (ofwel met behulp van Windows zelf) die de mogelijkheid biedt om tegelijk de CPU activiteit in Taakbeheer visueel te volgen ...

én daarbij ook te kunnen achterhalen met wat de CPU tijdens die pieken bezig is.

(de CPU grafiek toont goed de maxima aan waarbij tevens geluidshaperingen optreden. Vraag is :wat is er juist gaande op die momenten ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerst hebt je een programma van ashampoo powerup die met uw computer opstart. Daar kan je perfect zien welke programma er bezig is.

Anderzijds zie ik dat u oude norton heb op uw computer.

Dan zie ik dat er onnodige programma worden opgestart met uw computer.

Over powerup in combinatie met de erg uitgebreide norton kan ik niet over oordelen die misschien overlapping hebben om het zelfde te doen.

Daarbij als je een probleem hebt met Ccleaner dan hoort je in veilig modus te doen.

Het is niet dat Ccleaner teveel bug heeft maar wel dat je iets hebt dat Ccleaner moeilijk mee heeft.

Je moet goed beseffen dat er elke dag misschien wel honderden nieuwe spam / virussen komen. De meeste zijn relatief onschuldig. Misschien hebt je zelf een virus geschreven zonder te weten. Een bekende virus is die van macro. Je gebruikt toch ook Word en u kan zonder te weten met Word macrovirussen maken.

Daarbij is voor vele ook een foutief denkpiste.

Ik zal maar Ccleaner gebruiken en dan gaat het weg.

Wat gaat er dan weg?

Kan u op die vraag antwoorden?

U hebt powerup.

Kan u mij zeggen wat u ermee doet en wat doet het programma?

Waarom gebruikt je de uitgebreide Norton niet die misschien meer programma heeft dan u denk?

Waarom moet je zoveel programma hebben zoals Ccleaner?

Ik zelf gebruik slechts 1 programma om alles op te ruimen. Maar dat doe ik misschien slechts 1 keer per maand.

Waarom 1 keer per maand en daar zit het verschil waarschijnlijk tussen u en mij is dat mijn antivirus / firewall McAfee zelf zo'n programma heeft en elke vrijdag om drie uur s' nachts begint die alles te scannen, te defragmeren en vele andere dingen en daar is die 6 uur mee bezig.

Je hebt HijackThis op uw computer zo je zien.

Wel zuiver gezien is dat een prul voor u waar je niks mee kunt doen maar voor iemand als Kape een ideaal programma.

Je maak je zorgen om eigenlijk iets onnozel zoals svchost.exe maar ieder keer als je een nieuw programma installeert moet je ook opletten wat die zegt. Een voorbeeld met HP.

Je hebt HP geïnstalleerd maar wel u was degene die akkoord gaat met nog een svchost.exe door iets te installeren om HP toestemming te geven om op internet te gaan.

Svchost.exe is niet anders dan communiceren.

Maar als er scvhost.exe is dan zou je waarschijnlijk niet zien. Lees svc scv

Scvhost is een virus.

Je hebt ook AB Extension Pack

Daar zit o.a. avant in zodat je waarschijnlijk online kan scannen.

Als dat zo is kan u misschien zeggen wat het verschil is tussen uw antivirus en avant?

Volgens mij doe ze hetzelfde.

Maar terwijl Avant begint te scannen scan uw antivirus ook mee want die ziet dat iemand bezig met uw computer.

Neem nu een virus die vandaag de wereld rond gaat. Uw antivirus ken die virus niet en Avant ken die virus niet. Maar uw antivirus wordt wel regelmatig geüpdate en dat is 100 keer beter dan telkens online te scannen.

Begin eerst te kijken wat heb als programma staan en wat heb ik nodig.

Welke mogen weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Het gaat hierom niet welke versie je geinstalleerd hebt maar ik welke periode dat je geinstalleerd had.

Symantec had een oplossing gevonden en dat in de update gezet.

Laten we zeggen update 200955

Symantec wijzigd ondertussen update 200955 op 1 september als voorbeeld.

Jij installeerd op 25 augustus Symantec en diezelfde dag ontvangt je update 200955

Begrijpt je nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hierom niet welke versie je geinstalleerd hebt maar ik welke periode dat je geinstalleerd had.

Symantec had een oplossing gevonden en dat in de update gezet.

Laten we zeggen update 200955. Symantec wijzigd ondertussen update 200955 op 1 september als voorbeeld. Jij installeerd op 25 augustus Symantec en diezelfde dag ontvangt je update 200955

Begrijpt je nu?

Bedankt voor de verduidelijking.

Installatiedatum NIS2009 was (vermoedelijk) 23-01-2009

Een zeer recente mail van Symantec bevestigde mij dat er nog aan het probleem wordt gewerkt. Dus daar is géén fix voor (of toch geen afdoende :stupid:).

Ik zal weinig tijd hebben om de zaak te blijven volgen en laat het nog in de schuif liggen.

De "Norton Removal Tool" + een nieuwe HijackThis volgt dus wat later.

Alleszins bedankt voor je grote inzet

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.