Ga naar inhoud

Netwerkprinter draadloos aansluiten


sloekie

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

Ik heb twee pc's die draadloos verbonden zijn met een Linksys. Nu heb ik een netwerkprinter gekocht, maar hier zit geen draadloze verbinding op. Is er een mogelijkheid om deze printer toch draadloos te verbinden met netwerk? Mijn modem/linksys staan nogal ver van de printer vandaan.

Indien dit niet mogelijk is, kan ik dan eventueel de printer aansluiten op één van deze pc's zodat ik er toch met beiden pc's op kan afdrukken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoeft niet.

Gewoon de printer netwerkkabel in de router.

Dan printer installeren op ieder computer.

Je zal wel de IP van de printer moeten weten om te kunnen installeren.

U kan dan draadloos printen.

Wilt je absoluut draadloos.

Dan koopt je een acces-point.

Je sluit de router op de access-point aan.

Mac adres van access-point eventueel toevoegen in de router.

Je ziet mac adres aan de onderkant.

Maar in feite is hetzelfde als aansluiten op de router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien dit niet mogelijk is, kan ik dan eventueel de printer aansluiten op één van deze pc's zodat ik er toch met beiden pc's op kan afdrukken?

Dit kan inderdaad. Je installeert de printer en deelt hem vervolgens. Zorg er ook voor dat de naam van de werkgroep op beide PC's dezelfde is.

Nadeel is dan wel dat de pc waarop de printer is aangesloten moet opstaan, wil men kunnen printen vanop de andere PC

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ stegisoft

Je hoeft niet te overdrijven. Ik heb jaren probleemloos zo gewerkt zonder dat ik last had van enige vertraging.

Ik heb dit hier voorgesteld omdat de vraagsteller aangaf dat zijn router/modem ver van de printer stond (en via netwerkkabel aansluiten dus geen optie is).

Je voorstel ivm draadloos is waarschijnlijk wel technisch uitvoerbaar, (ik twijfel geenzins aan je kennis ;-) ) maar lijkt mij toch niet zo eenvoudig om uit te voeren + het vergt opnieuw een bijkomende investering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je printer kan installeren op één computer dan kan je ook op alle computer doen.

Dus draadloos.

Het is gewoon dom om een netwerkprinter te kopen en geen gebruik van maken.

De afstand doet niks aan. Bij ons is dat tot 25 meter afstand en geen probleem.

Gaan 5 computers / laptop tegelijkertijd printer dan wacht ieder computer gewoonweg op zijn beurt.

Wat u dan doet is zo:

Alle computers gaan naar de host computer.

De host computer moet dat allemaal verwerken en doorsturen naar de netwerkprinter en daarbij komt er ook nog heel veel ruimte nodig op harddisk.

Dan spreek ik zelfs niet eens over de processor en geheugen. Dit kan zelfs een computer plat leggen.

Over zulke dingen kan ik echt kwaad maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over zulke dingen kan ik echt kwaad maken.
Moet je zeker niet doen Stegisoft. Slecht voor het hart;-).

Maar je moet misschien toch onderscheid maken tussen professionele noden en huis- en tuingebruik.

M.a.w. Thuis kan het mij niet schelen dat het printen een 5-tal minuutjes langer duurt. Op het werk daarentegen kan ik mij mateloos ergeren als het papier nog niet klaar ligt, wanneer ik aan de printer arriveer.

Ik had de indruk dat het bij de vraagsteller ging over een opstelling thuis voor niet-professionele doeleinden. Vandaar. Sorry dus als ik je hiermee kwaad maakte.

Aan de vraagsteller dus om te kiezen wat voor hem de beste oplossing is. (Hij had sowieso, voor een paar eurotjes meer, beter een printer gekocht met draadloze netwerkadapter). Verder zal ik mij niet meer in deze discussie mengen. :ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.