Ga naar inhoud

Nieuwe Game Pc kopen maar geen verstand van


Aanbevolen berichten

Waarom neem je een mAtx kast en moederbord?

En Asrock staat nu niet bekend vanwege zijn super kwaliteit moederborden.

Alhoewel het de laatste wel wat verandert zou ik het zelf nog niet kopen.

Ik zou opteren voor een MSI P55-CD53 of wat goedkoper voor een Gigabyte P55-UD2.

En aangezien de TS toch niet zo'n zware dingen gaat doen, kan je bijvoorbeeld kiezen voor een i5 750.

In games presteert toch ongeveer hetzelfde, en dan kan er nog een OS bij...

Dan bespaar je ook weeral 60 euro, wat juist beter zou passen denk ik.

De rede dat ik voor een mATX systeem koos is omdat deze goedkoper uitvalt dan een ATX systeem, uiteraard kun je nog die 60 euro besparen en de i5 750 pakken. Maar goed de kast is verderest wel top kwaliteit met voldoende inbouw ruimte voor HDD's en optische stations. Overigens is er niks mis met Asrock bordjes heb ze vaak genoeg gebruikt en ze zijn zeker niet slecht, je zult geen grote overclocks halen met dit bord maar voor normaal gebruik is dit meer dan voldoende.

In ieders geval, zelfde systeem met de i5 750:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B35626%5D=1&product%5B224674%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B232046%5D=1&product%5B227411%5D=1&product%5B225953%5D=1&product%5B80156%5D=1&product%5B234730%5D=1&product%5B72619%5D=1&product%5B226356%5D=1&product%5B221446%5D=1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 4 maanden later...

Hey mensen bedankt nog voor jullie adviezen en tips. Nog een fijne 2010. Ben erg laat maar beter laat dan nooit toch. Heb inmiddels wat gespaard en weer wat uitgegeven. Ik zal even door sparen. Aangezien er weer wat nieuwe kaarten zijn uitgekomen. Nogmaals bedankt voor jullie hulp en advies.

edit:Ik heb even zelf een Pc samengesteld (even proberen of ik het wel kan)met de kennis die ik nu beschikt is niet veel :P. Ik weet niet of het allemaal wel klopt. Zouden jullie eventueel wat extra willen toevoegenals ik iets heb gemist of is dit opzicht wel te doen?

AMD Phenom II X4 965 Black Edition 154

Asus M4A785TD-V EVO 77,90

Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E 131,20

cooler master cm 690-zwart 60

cooler master real power m520 60,84

ocz platinum low voltage ocz3p1333lv4g 97,19

samsung spinpoint f3 HD103sj 1Tb 69,51

Sony AD-7240S 18,61 Twijfel nog

Bij tweaker kwam ik uit op 669 euro ongeveer

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[230295]=1&product[225309]=1&product[234345]=1&product[35577]=1&product[253352]=1&product[230032]=1&product[243016]=1&product[42465]=1

aangepast door Chinofreak
Iets aangepast link
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen slechte keuze.

Aan de Sony AD-7240S moet je echt niet twijfelen, die presteert beter dan menig andere branders. Tenzij je Blu-Ray wilt natuurlijk.

Voor de rest ziet dat er heel goed uit!

Bedankt Superjona

Nee een dvd branders is genoeg voor me:P Maar ze hadden die helaas niet in het zwart alleen in het beige ik zal die wel ergens anders bestellen.

Gebruik een ps3 wel voor Blu ray films.Ze adviseren mij nog een proccessor koeler bij te nemen.

Cooler Master Hyper TX 3 €17,95

Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100 €34,95

Voornamelijk dat laatste qua prijs/prestatie verhouding veruit de beste is.

heeft u nog een goede advies of tip?

bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Duidelijk en Superjona,

Dan ga ik voor de Scythe Mugen 2 rev b :D

Ik had nog een klein vraagje. Kan ik dan bijv. Cod 4, guild wars en Cod 6(die denk ik niet) op hoog of het ultra hoog gaan spelen? op de samen gestelde pc?

Of heb ik een andere videokaart nodig?

Edit: ultra hoog is niet echt nodig las net op de vorige post dat er een klein verschil is tussen ultra hoog en hoog :)

aangepast door Chinofreak
Link naar reactie
Delen op andere sites

De HD5770 is niet de beste videokaart maar zit in het segment daar net onder en dat is al iets om u tegen te zeggen. Dus volgens mij moet dat, ook ultra, wel lukken.

EDIT: eventjes paar temperatuurtjes om te laten zien waarom ik zo voor de mugen 2 ben: op idle loop ik, standaard case fans + mugen 2 in een kamer van 19°C, rond de 30°C aan. Als ik mijn i7 860 OC naar 3.7Ghz dan loop ik bij 100% load bij benchen, rond de 70°C. (Dat is ZEER goed :P)

aangepast door Duidelijk
extraatje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
De HD5770 is niet de beste videokaart maar zit in het segment daar net onder en dat is al iets om u tegen te zeggen. Dus volgens mij moet dat, ook ultra, wel lukken.

EDIT: eventjes paar temperatuurtjes om te laten zien waarom ik zo voor de mugen 2 ben: op idle loop ik, standaard case fans + mugen 2 in een kamer van 19°C, rond de 30°C aan. Als ik mijn i7 860 OC naar 3.7Ghz dan loop ik bij 100% load bij benchen, rond de 70°C. (Dat is ZEER goed :P)

Ok bedankt Duidelijk :D

Helaas is de videokaart die ik wil bestellen al een tijdje niet op voorraad. Op 1 maart zouden ze die weer binnen krijgen. Maar tot heden hebben ze nog niet binnen. Ik wacht al een tijdje.

Mijn (stomme)vraag is dus. Kan ik een andere video kaart nemen met een andere merk.Bijv Sapphire of iets dergelijks??

( Had een club3D HD 5770 1 gb + Display Port, 2x DVI-I, HDMI, gekozen merendeels door de goede reviews bij tweakers ).

bij voorbaat dank.

Edit: Ben weer op de site geweest en ze hebben een nieuwere versie van de genoemde videokaart.

http://www.cool-prices.nl/nl/product/componenten/videokaarten/ati/Radeon-HD5xxx-Serie/club3d-vga-c3d-pcie-ati-hd5770-1gb-619967

CLUB3D ATI HD 5770 Juniper XT 1024MB GDDR5 PCI-E 2.0 1xDVI/1xHDMI/1xDisplayPort 128Bit Retail

aangepast door Chinofreak
nieuw versie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.