Ga naar inhoud

Nieuwe Game Pc kopen maar geen verstand van


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben laatste tijd op zoek naar een nieuwe/gebruikte game pc maar ik heb totaal geen verstand van. Laatst wou ik bij de starcomputer een pc bestellen. van 4x 3.0 ghz Maar gelukkig las ik op pc-help dat dit geen goede keus was. Ik heb nu 1 gevonden maar ik weet niet of dit de juiste onderdelen beschikt

Zou jullie mij kunnen helpen of advies geven wat ik het beste kan nemen?

Ow ja hier heb ik wat info:

Moederbord: Intel DG33FB

RAM: Kingston 4* 1GB KVR800D2N5 (4GB totaal)

Processor: Intel Core Duo 2 E8400 @3.2GHZ (kan op 4.6GHZ draaien)

Videokaart: Nvidia Geforce 8600GT (Totaal geheugen: 2254MB)

Harde Schijf: 250GB

Optisch: 2* Samsung Writemaster CD/DVD Brander (1-18x DVD Speed/1-52x CD Speed)

1* CD Brander

1* 48 in een Card Reader

1* Floppy Drive

OS: Vista Ultimate Edition 64Bit (Service Pack 1 en volledig up-to-date)

Koeler: Intel E8400 Koeler

Kast: Gigabyte Triton 180 (De zwarte kast op de foto hieronder)

Voeding: 650 Watt

Het moederbord kan DDR3 Geheugen aan (Maximaal 16GB). Ook kan dit moederbord een Quad Core van 1333MHZ aan. Voor de rest heeft mijn moederbord een PCI Express Slot (16x) waar alle video kaarten op kunnen draaien, en nog 3 PCI Express x1 sloten. Ook is het moederbord uitstekend gekoelt en heeft tot 12USB Aansluitingen en heeft ook nog 5.1 Surround Sound uitgangen. Het moederbord heeft aansluitingen voor o.a. Firewire. HD Sound en 3 fan aansluitingen.

Verder vertelt hij dat deze pc "Deze computer is ook in staat om meerdere spellen tegelijk te spelen (COD4 en COD 5 op Ultra High @ 230FPS)"

De kast zelf is zwart en heeft beschiking tot 5DVD sloten en 2 Cart Reader sloten (of floppys). De kast is niet beschadigd. Aan de voorkant zijn en er 3 USB poorten, een Firewire poort en aansluitingen voor een Microfoon en Headset. De kast heeft 2 moderne blauwe blauwe LED's aan de voorkant (ipv. de standaard gele LED's) voor de Power en HDD LED. De kast heeft geen schroeven nodig, alles kan er in worden gezet met speciaal gemaakte bevestiging-railtjes. Zonder schroevendraaier kan het systeem worden geupdate.

Ook is de computer geschikt voor te downloaden op hoge snelheden (tot wel 1000mbps!). Ook archieven uitpakken gaat op hoge snelheid (tot 120mbps met een LZMA Archief op Normal).

Voor de rest staat deze software erop:

- Vista Ultimate (Of XP bij vermelding) met alle updates

- Microsoft Office 2007 Enterprise

- Flash/Shockwave/Java en alle andere Browser Plugins

- Google Chrome en FireFox

- De laatste Drivers

- DirectX 10.1 en 9.1c

- VC80++

- Framework 3.5 SP1

Is dit wel een goede game pc. Zo ja Wat zou ik ervoor kunnen geven?

Bedankt alvast voor uw hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het is alles behalve wat u aangeeft.

Max 8GB geheugen DDR2 en niet DDR3

Nvidia Geforce 8600GT heeft geen totaal geheugen van 2254 MB maar maximaal 1180 mhz en is 256 MB GDDR3 type. Dus heel wat anders dan wat u verteld.

Quad Core van 1333MHZ kan die aan maar bij Quad is dat 1066 mhz

Voor rest klopt het wel.

Het is geen slechte computer dat niet maar als je de nieuwste games wilt spelen is het wat te zwak. Daarbij is de hard schijf van 250 GB toch wel aan de lage kant gezien u games wilt spelen.

Ik zal aan iemand vragen die meer kennis heeft en kan ook een prijs op plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, dan zal je wel heel ver moeten zoeken.

Vooral niet onbelangrijk, op welke settings + welke resolutie wil je dit gaan doen ?

(Een GTX285 kan al gemakkelijk zweten op de hoogste sets en 1920x1080)

Wat is je budget ? Wij, bij PCH kunnen misschien iets samenstellen voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die pc in je TS 2dehands?

Dan is de verkoper namelijk niet helemaal te vertrouwen, zoals eerder gezegd kloppen er een paar zaken niet.

Teneerste een E8400 draait standaard op 3Ghz en niet op 3.2, ook vraag ik mij af hoe deze op 4.6Ghz word gehaald.

Dan moet je toch wel subzero gaan, en overklokken met dat moederbord gaat ook niet goed lukken.

Dat is een G33 chipset, en Intel bordjes klokken sowieso helemaal niet goed.

Een 8600GT is echt helemaal niks waard, dat is zeker te zwak om Crysis goed te spelen!

Als je Crysis goed wilt spelen, moet je niet direct voor een GTX285 gaan, maar eerder voor een HD4890 of GTX275...

Verder vertelt hij dat deze pc "Deze computer is ook in staat om meerdere spellen tegelijk te spelen (COD4 en COD 5 op Ultra High @ 230FPS)"

Ja, op een resolutie van 640*480 misschien, dat kan gewoonweg bijna niet.

Ook is de computer geschikt voor te downloaden op hoge snelheden (tot wel 1000mbps!). Ook archieven uitpakken gaat op hoge snelheid (tot 120mbps met een LZMA Archief op Normal).

De snelheid van internet hangt af van je provider, en op alle bordjes is 1000mbit/s mogelijk, dat is niet zo raar ofzo.

Ook de voeding is mss 650w, maar dat kan van een slecht merk zijn (wat ik denk)

Zoals Superjona zegt kunnen wij misschien iets beter samenstellen...

Dan moeten we een budget weten..

Voor die pc rond de 250-300 euro maximum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harstikke Bedankt voor jullie post...wat moest ik zonder jullie :D

Mijn budget is jammer genoeg niet erg veel 500 tot a 700 max...

Samenstellen hoe werkt dat precies? Moet je ook solderen of....?

@ Aarondk1

Het was idd een 2ehands

@Superjona

Nou om eerlijk te zijn, alles op high. Ik heb gehoord dat crysis de zwaarste game is op dit moment..Dus dat zal waarschijnlijk niet lukken in me budget(denk ik)

Maar als het mogelijk is wil is Call of duty 4 spelen op de hoogste stand. Of is dat ook niet mogelijk met mijn budget?

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cal of duty 4 zal gemakkelijk lukken met een 4890. (100 FPS - 1920*1080)

Doe je anders nog iets speciaals behalve gamen op je PC ?

Voor Cod zal dat wel nog lukken in jouw budget, Crysis kan ook maar dan wel op medium. (En dan liefst niet op een hoge resolutie. Welk scherm heb je ? Welke resolutie ?

Dat kan ook al heel veel verschil maken.

---------- Post toegevoegd om 08:57 ---------- Vorige post was om 08:44 ----------

Zo, dit heb ik er van gemaakt.

Die 4890's zijn wel hele goede plankjes maar ze durven tijdens het games wel kabaal maken. Daarom een iets stillere (maar even krachtige) uitvoering.

De processor is het paradepaardje van AMD, presteert wel minder dan de i7 920, maar die Phenom II is helemaal bang-for-the-buck. De standaard koeler is niet echt aangeraden, dus er zit een Mugen 2 bij. Dan nog een simpele HDD van 1TB, Een simpele, doch mooie case, een DVD-schrijver, en een goed moederbordje.

600 watt zal ZEKER volstaan, maar als je een hoger wattage neemt heb je dan nog upgrademogelijkheden.

Moet vista daar nog bij ?

Ga je die zelf in elkaar zetten ?

---------- Post toegevoegd om 09:00 ---------- Vorige post was om 08:57 ----------

O, en misschien kan je nog wachten tot de DX11 kaarten uitkomen, dat zal waarschijnlijk ergens in september gebeuren. Dan kan je waarschijnlijk wel Crysis aan. (En hopelijk de opvolger, Crysis 2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey bedankt.

Hmm welke scherm? ik zou niet meer weten is best een oude scherm tft dacht ik. Hoog tijd voor een nieuwe denk ik.

Ik zal het waarschijnlijk ook voor school gebruiken. Maar dat zou de pc toch makkelijk aan kunnen

Ja waarschijnlijk moet de vista er nog bij. Ik had nog een pc met XP maar die werkt helaas niet meer. Hoor geen opstart piep meer. Is het mogelijk om die Xp over te zetten?

Om eerlijk gezegt als er gesoldeert moet worden heb ik geen flauw idee hoe maar als je alleen in elkaar moet zetten. Dan moet het wel lukken hoop ik. Uiteraard is het verstandig om een kenner te laten doen.

Wachten tot september kan ook

Haastige spoed is zelden goed toch hahaha

Maar zal het ook met prijs hetzelfde zijn of toch iets duurder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niets met solderen ofzo, het past eigenlijk allemaal gewoon in slotjes.

Je kan het laten assembleren bij de winkel waar je koopt, meestal kost het 50-60 euro.

@Superjona: Mooi systeem, alleen ben je wel het ram geheugen vergeten erbij te steken.

Dat is nogal een belangrijk onderdeel heb ik gehoord xD

Ook die hardeschijf is een F1, binnen een paar dagen is de F3 op voorraad.

Deze zouden, volgens Samsung 30% sneller zijn dat F1's...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.