Ga naar inhoud

Videokaart & RAM probleem


Aanbevolen berichten

Hallo,

bij het samenstellen van mijn nieuwe pc stuitte ik op wat problemen en zou deze graag oplossen voor ik hem aanschaf...

Probleem 1: in totaal heb ik zo'n 700€ voorzien (mag minder zijn ook :D)

voor de aankoop van mij videokaart, nu was mijn vraag aan jullie of ik beter 1 heel goede kaart zoals de ASUS EN295GTX 1792MB of eerder 2 minder goede kaarten zoals ASUS ENGTS250 DK/HTDI/1GD3

Probleem 2: kan iemand mij verklaren waar het verschil in prijs ligt tussen verschillende RAM geheugen??

bvb:

------------------------------------------------------------

OCZ Blade Series DDR3 2000MHz 6GB KIT

3x Blade Series Low Voltage 2GB, CL7-8-7-20, 1.65 Volts, 240pin

PRIJS= 350€

---------------------------------------------------------------------

OCZ Blade Series DDR3 2000MHz 6GB KIT

3x Blade Series Low Voltage 2GB, CL9-9-9-30, 1.65 Volts, 240pin

PRIJS= 150€

---------------------------------------------------------------------

Bedankt iedereen die wil reageren!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een GTX295 = 2 GTX275's... Dus je kan concluderen dat je beter een GTX295 koopt. (Als je deze wilt gaan aankopen, zeg dan wel eens welke voeding je hebt en misschien je moederbord, kan zijn dat je voeding te weinig is of dat het niet op je moederbord past.

Ik raad 700-750 watt aan van een A-merk. (Antec,Corsair,CoolerMaster....) Zo heb je nog later wat upgrademogelijkheden. Met dat geheugen, het enige verschil is CL7 & CL9. CL7 is wel beter dan CL9, maar als je bijvoorbeeld CL8 pakt zal je dat verschil echt niet merken. Dat geheugen zou ik echt niet nemen (geeneen van de twee!) Je hebt al een mooi tripple channel setje voor 85 euro. De OCZ GOLD XTC bijvoorbeeld.

Wil je dan toch echt performance, kan je voor het CL7 setje van de Corsair Dominator reeks gaan. Zo'n 150 euro voor 6GB en CL7. Maar een echt verschil ga je niet merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan beter uw samenstelling hier opgegeven.

Want met geheugen kan ik weleens mis lopen en dan zou het beter zijn dat ervaren leden van deze forum u raad geven.

Het is niet zo dat je de duurste geheugen koopt dat je ook een goede computer hebt.

Geheugen en moederbord en CPU moeten verenigbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voorlopige samenstelling:

Intel i7 920 2,66Ghz 8MB cache

Gigabyte GA-EX58-UD3R moederbord

OCZ 6GB Platinum Triple Channel 1600Mhz CL7

OCZ 600W ATX Stealth voeding

Gigabyte Triton case zwart

Asus 295GTX 1792MB grafische kaart

OCZ SSD 30GB

Zit nog wel te twijfelen of ik niet een i7 940 of i7 950 zou nemen, het hangt een beetje af van de prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja heb juist de benchmark vergeleken met de prijs :)

de 940 haal hooguit 5% meer maar kost makkelijk 300 € extra bij loveno...

superjona, waarom denk jij dat een Scythe Mugen een goede aankoop zou zijn,

ik heb niet echt veel verstand van hardware en zeker niet van cooling...

Welke zou je mij nog kunnen aanraden? Kan ik vergelijken :)

btw: is een webshop het beste idee om hardware te kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou voor een goed aangeschreven webshop gaan, doe dat altijd zelf en dat gaat perfect!

let er wel op dat een I7 platform behoorlijk duur is, een phenom II platform is misschien niet eens zo een gek idee.

een scythe mugen 2 is een erg goede koeler, maar hij is wel enorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Mugen 2 is idd zoals Yannick al zegt, een hele goede koeler. Vééél beter dan de boxed koeler. Vooral stiller. Een enorme aanrader dus. Naar mijn mening de Mugen 2 de beste koeler van het moment. (Oké, de Promalitech is de beste, maar je betaalt 2 keer zoveel voor een graadje of 4 verschil. Je kan dan ook gewoon betere koelpasta kopen....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.