Ga naar inhoud

zwart scherm na opstarten


michel1960

Aanbevolen berichten

hallo, ik hier van een kennis van mij een laptop acer aspire 9920g ontvangen met als probleem dat hij wel opstart maar geen beeld geeft,ik heb al geprobeerd om via een externe monitor uit te vissen of de videokaart stuk is,maar ook via de externe monitor zie je niks,ook gewoon geen beeld... zelf kan je niet in de bios want er gebeurd niets met het beeld,gewoon zwart " black dead screen" noemen ze dat :hmmmm:

is er iemand die weet hoe je dit terug inorde krijgt aub,ik dacht als het ook niet via externe monitor werkt dat er iets aan het moederbord scheelt want die andere vga aansluiting is rechtstreeks met het moederbord verbonden,niet via de videokaart..

mvg:adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt...backlight 'hangt' onderaan het scherm...

Is een vierkant staafje ter grootte van een potlood.

Wanneer je met een krachtige zaklamp op het scherm schijnt onder verschillende hoeken kan je zo ook nog de tekst op het scherm 'ontcijferen', maar in dat geval heb je wel beeld op extern scherm / monitor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja en nu? ik had nog iets vergeten te melden,een half jaar geleden had hij met die laptop( acer aspire 9920g) hetzelfde probleem en is de videokaart vervangen en het macheerde weer voor een tijd tot een week geleden,weer hetzelfde probleem .... ik heb hem gezegd dat volgens mijn ervaring iets met het moederbord aan de hand is want hij moet telkens weer een nieuwe videokaart kopen ,hoe komt het dat er ook geen beeld is als ik een externe monitor aansluit aan een van die vga connectors die rechtstreeks met het moederbord verbonden zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.