Ga naar inhoud

geen geluid bij youtube


bert2010

Aanbevolen berichten

Hallo,

Onlangs heb ik na serieuze computerproblemen een aantal ingrepen uitgevoerd met de begeleiding van Kape(http://www.pc-helpforum.be/f163/antimalware-doctor-27058/) die hierbij prachtig werk leverde.

Mijn computer werkt nu terug, maar ik heb geen geluid meer bij het afspelen van youtube filmpjes.

Geluidsettings staan aan en bij andere programma's werkt het geluid perfect. Het lijkt enkel bij de flash player niet te werken.

Volgende is geinstalleerd: adobe flash player versie 10,1,82,76

Nu had ik al wat gesurfd ivm dit probleem en bij mijn registry staat onder volgende folder:

My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Win dows NT\CurrentVersion\Drivers32

enkel: "(standaard)"

Als ik met de rechtermuisknop hier op klik heb ik de keuze "binaire gegevens aanpassen" en "wijzigen".

Beide geven de melding "kan niet bewerken: er is een fout opgetreden bij het lezen van de inhoud van de waarde"

Groeten,

Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Probeer volgende tips om het probleem op te lossen:

Tip 1:

Rechtermuisknop op speakertje in taakbalk,afspeelapparaten,afspelen.speakers,config ureren,dan veranderen van de audiokanalen van 7.1 Surround naar Stereo.

Tip 2:

Wat u zegt van "(standaard)" klopt niet. Volg gewoon onderstaande procedure:

Start/Uitvoeren

Typ regedit

Druk op Enter

Linkerkant surfen tot je het volgende bereikt:

My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Win dows NT\CurrentVersion\Drivers32

Zie aan de rechterkant. Zie je daar staan wavemapper? Zoja, klik erop en je ziet dat er msacm32.drv staat

Zie je aan de rechterkant NIET wavemapper staan? Volg dan deze procedure vanaf My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Win dows NT\CurrentVersion\Drivers32 :

Naar de rechterkant en klik rechtermuisknop dan “nieuw”

Klik op “tekenreekswaarde”

Type “wavemapper” enter

Op wavemapper staan en dan enter

Type “msacm32.drv” enter

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Tip 1 was reeds ok.

Tip 2 Er staat wel degelijk (standaard) en als ik dan iets wil toevoegen komt er een filetje bij, maar als ik er met de rechtermuisknop op klik heb ik de keuze "binaire gegevens aanpassen" en "wijzigen".

Beide geven de melding "kan niet bewerken: er is een fout opgetreden bij het lezen van de inhoud van de waarde"

Het lijkt me dat hier iets niet in orde is.

Op de directory C:\windows\system32 staat de file msacm32.drv zoals het moet zijn dacht ik.

maar nog steeds geen geluid bij youtube

alvast bedankt

aangepast door bert2010
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

voorlopig nog steeds geen oplossing gevonden voor mijn probleem.

Nog steeds geen geluid bij afspelen youtube fragmentjes.

Ik denk dat het met de register instellingen te maken heeft.

Bijgevoegde wordt document bevat screendumps van de windows die ik krijg bij het uitvoeren van de beschrijving in bovenstaande TIPS 2 info.

Als iemand een idee heeft hoe het probleem opgelost kan worden ben ik hiervoor zeer dankbaar.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon met de rechtermuisknop op tekenwaarde klikken.

Je ziet nu een tekst en verandert het in wavemapper en dan enter

Dubbelklik nu op wavemapper en typ in het vak dit: msacm32.drv en dan OK

Maar ik moet wel zeggen dat je veel te weinig regels daar hebt.

Misschien beste dit doen:

Je kan deze codec downloaden

Klik op full en let op dat je geen toolbar mee installeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik de tekst in "wavemapper" probeer aan te passen krijg ik het window met de foutboodschap (zie word document "youtube geen geuid 2010 9 7" hierboven).

Kan dit opgelost worden door een (extra) installatie van de codec die je hierboven weergeeft? Welke installatie selecteer ik dan, want er zijn een aantal keuzes mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

ik heb vanavond de codec installatie gestart. Dit gebeurde met pop up van een aantal windows die een foutboodschap gaven in de hierboven reeds beschreven registry My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Win dows NT\CurrentVersion\Drivers32

In bijgevoegd document ("youtube geen geluid 2010 9 8.doc")zitten een aantal screendumps van de foutboodschappen. Zo te zien heeft het te maken met error code 5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Error RegCreateKeyEx failed:

________________________

Je gaf hierboven in een Word-document aan, dat je de foutmelding RegCreateKeyEx failed; code 5 kreeg. Dat heeft volgens google te maken met het feit dat je niet de rechten hebt om deze sleutels te maken of te wijzigen. Ben je zeker dat je inlogt als administrator en niet als gelimiteerde gebruiker? Om wijzigingen aan het register te kunnen aanbrengen, moet je inloggen als administrator of tenminste administrator-rechten hebben. Als gewone gebruiker (account) kan je geen sleutels wijzigen. Om toegang te krijgen met administratorrechten tot regedit, kan je hetvolgende proberen: Start/uitvoeren... en dan cmd intikken en daarna in het zwarte scherm regedit intikken. Het feit dat je zo weinig sleutels krijgt, kan ook te maken hebben met het feit dat je niet als administrator ingelogd bent??

Informatie over RegCreateKeyEx Failed:

_________________________________

Meer informatie over de foutmelding "RegCreateKeyEx Failed Code 5" :

http://forums.spybot.info/showthread.php?t=33974

http://www.google.be/#hl=nl&source=hp&q=regcreatekeyex+failed+code+5&aq=4&aqi=g10&aql=&oq=regcreate&gs_rfai=&fp=e47d4d4f3434c384

Zorg dus eerst dat je inlogt als administrator. Daarna K Lite Codec nogeens installeren. Daarna onderstaande "oplossingen" uitvoeren.

Mogelijke oplossingen volgens Google bij "no sound Youtube"

_________________________________________________

1.

Als u goed engels kunt, kan u dit eens proberen

Solution to Fix Youtube or Other Embedded Flash Video No Sound in External Websites » My Digital Life

2.

Dit vond ik ook nog op google:

"If you install the K-Lite codec pack, and then run the "Codec Tweak Tool"

Start > Programs > K-Lite Codec Pack > Configuration > Codec Tweak Tool

Then check the box next to [Registry] Fix non-working system sound

It should fix the problem"

3.

Do you have the klite codecs installed on your computer ?

If you do ...go to your program files and to your klite folder.

Click on "Tools" and then click on "Fix Codecs"

When the box pops up.....put a tic next to "[Registry] Fix non-working system sound"

And that should fix it. I did this and went to Flowgo and now I have sound !!!!!

4.

recently I had this same problem with youtube videos .... it seems that your sound device simply vanished... I don't know if the following solution will work; but what do you have to lose.

1. open quicktime player

2. click "edit"

3. click "audio"

4. click "select audio playback and recording devices"

your sound and audio properties window will open

check your default sound playback and recording device

should be set to your default plaback device

Since I use c-media as my playback device .. that is what i set my default device to; and guess what ... youtube sound returned.

5.

http://www.ingrown-hair.co.uk/uncategorized/no-audio-on-youtube

6.

http://help.youtube.com/support/youtube/bin/answer.py?answer=58132&topic=10561

7.

http://wizkid.wordpress.com/2006/09/15/no-audio-on-youtube/

8.

Je kan ook een herstelpunt terugzetten, maar neem dan een herstelpunt nadat je de malware had opgeruimd. Of zijn de problemen daarna direct begonnen? Heb je nog dingen geinstalleerd nadat je malware opgeruimd was? Verwijder die dan eens.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.