Ga naar inhoud

Nieuwe desktop kopen


Thoootje

Aanbevolen berichten

Beste Kenners!

M'n oude desktop (parkerd bell CHOP-D10 , DV100 ) heeft het begeven, moederbord ging stuk en ik ben gewoon toe aan iets nieuws;-)

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Mag kunnen gamen.. hoeft niet persee en gaat voornamelijk gebruikt worden voor autocad 2011 (bouwkundig tekenprogramma)
  2. Wat is mijn budget ? - z'n 600 tot 700 euro.
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? -samenstelling
  4. Ga ik overklokken ? - Ja, bijvoorbeeld als ik wil gaan gamen of iets moet renderen oid. Een vriend heeft een quadcore processor met + en - er op en een overklok programma.. bestaat dit ook voor de nieuwere i5 2500K? Heb zelf namelijk geen verstand van overklokken.
  5. Ga ik later upgraden ? - nee waarschijnlijk niet.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - USB 3.0 zit toch standaard op de nieuwere moederborden? HDMI zou wel leuk zijn.. hoef niet!
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Nee, laat ik doen door een kennis.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Nee heb al windows 7 op dvd
  9. Ga ik zelf installeren ? - Ja.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - heb geen voorkeur.. graag gewoon de beste opties.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Nee, heb ik allemaal nog.
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Stil is natuurlijk altijd je wens.. maar is niet echt super van belang.

Veder heb ik dus nog een 500gb hitachi sata schijf liggen, en een dvd-brander.

deze zou ik graag beide willen gebruiken, als dat kan? geen verstand van aansluit mogelijkheden..

Geen idee of ik deze oude behuizing zou kunnen gebruiken? maar als dat geen probleem is.. ook hergebruike xD

Is het nodig om een nieuwe coolermaster te kopen voor paar tientjes.. ook best..

Is dit trouwens wat voor mij?: =1&product[458155]=1&product[432538]=1&product[385562]=1&product[405088]=1&product[425856]=1"]Link

Hier trouwens nog een foto van mn oude parkerdbell pc; http://i39.tinypic.com/2ildd3c.jpg

Gegroet en alvast bedankt,

Thoootje

post-31554-1417704775,5579_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je kan onmogelijk een PC samen met SSD voor amper 700 euro en daarbij ook nog overklokken.

Ik heb bij de =1&product[458155]=1&product[432538]=1&product[385562]=1&product[405088]=1&product[425856]=1&product[433238]=1"]samenstelling van u ook een ssd toegevoegd.

Je kan beter voor 128 Gb kiezen omdat de lees en schrijven veel sneller gaat.

Autocad kan je op de SSD installeren.

500gb hitachi sata en DVD-brander kan je herbruiken.

Maar als je wilt overklokken dan zou ik deze =1&product[458155]=1&product[432538]=1&product[385562]=1&product[405088]=1&product[433238]=1&product[439743]=1&product[245679]=1"]samenstelling nemen.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

welkom thoootje op het forum

Vanwaar ben je ergens BE of NL?

---------- Post toegevoegd om 13:00 ---------- Vorige post was om 12:56 ----------

@stegisoft

waarom een modulaire voeding hij heeft bijna al zijn kabels nodig?

@thoootje

overklokken ga je wss nooit doen dus spaar je dat geld. Windows 7 is dat een full versie of een OEM anders heb je win7 wel opnieuw nodig, als je het officieel wilt natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

welkom thoootje op het forum

Vanwaar ben je ergens BE of NL?

---------- Post toegevoegd om 13:00 ---------- Vorige post was om 12:56 ----------

@stegisoft

waarom een modulaire voeding hij heeft bijna al zijn kabels nodig?

@thoootje

overklokken ga je wss nooit doen dus spaar je dat geld. Windows 7 is dat een full versie of een OEM anders heb je win7 wel opnieuw nodig, als je het officieel wilt natuurlijk

---

overklokken ga ik idd wss nooit doen wil gewoon een sterke goede pc die makkelijk autocad draait en eventueel ook een leuk spelletje zou kunnen spelen (zoals bijv. Fallout newvegas) en dan bedoel ik op goeie resolutie zonder hapering of lag..

als ik niet ga overklokken kan ik net zo goed een andere processor nemen? de i5 2500? en waarom neem ik niet 8gb werkgeheugen van kingston die is volgens mij het goedkoopst?

En ja ik heb hier windows 64 bit liggen full versie (legaal)

hoop spoedig een leuke samenstelling te vernemen!

gegroet,

Thoootje

Kom trouwens uit nederland (zuid-holland)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een zeer goede =1&product[427528]=1&product[399203]=1&product[450099]=1&product[90497]=1&product[455750]=1&product[425984]=1&product[472162]=1"]samenstelling gedaan zodat het geschikt is voor CAD maar ook om te gamen.

Behuizing Cooler Master CM Storm Scout

Ik heb een ander behuizing genomen om te prijs te drukken.

Het is een zeer goed airflow kast met 3 fan koelers.

Je kan later nog altijd 2 extra fan koelers aansluiten als je wilt.

Moederbord ASRock 990FX Extreme 4

Het bevat vier DDR3 geheugensloten.

Heeft maar liefst drie PCI-Express x16 videokaartgleuven.

Deze drie videokaartgleuven hebben 36 lanes tot hun beschikking voor een x16/x16/x4 configuratie voor zowel AMD CrossfireX als ook nVidia SLI opstellingen.

Hiernaast is het moederbord voorzien van een viertal USB 3.0 poorten waarvan twee beschikbaar zijn via een header, waarvoor ASRock ook een eigen frontpaneel meelevert met twee USB 3.0 aansluitingen en een bevestigingplaats voor een SSD met een 2,5" formaat.

Het beschikt over acht SATA 6,0 Gbit/s aansluitingen die ook geschikt zijn om SATA 3,0 Gbit/s apparaten op aan te sluiten.

Op het I/O paneel is vervolgens nog onder andere een Gigabit Ethernet aansluiting te vinden evenals 7.1-kanaals audioaansluitingen.

Processor AMD

Deze AMD FX 8120 is een snelle processor dat bijna vergelijkbaar is als I5 2500K

Heeft 8 cores van 1 mb cache en een kloksnelheid van 3.1 GHz

Processor koeler

Cooler Master Hyper 212 Evo is een stille koeler dat voldoende is voor uw systeem.

Wanneer je niets bezig ben dan zal je de koeler zelfs nauwelijks horen.

Geheugen

G.Skill Ripjaws-X F3-12800CL9D-8GBXL is 2 x 4 Gb is dus zeer geschikt voor Cad

Voeding

Voor de voeding heb ik gekozen voor OCZ ModXStream Pro van 600 Watt wat voldoende is voor uw systeem en daarbij modulair.

Het is ook een stille voeding.

SSD

SSD OCZ Vertex 3 Series is van 60 GB.

Het is een heel goede betrouwbaar SSD

Videokaart

XFX Radeon HD 6870 heeft 2 Gb DDR5 geheugen wat dus uiterst goed goed is voor CAD en Games.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, als je je systeem laat assembleren door Azerty krijg je van hen zowieso 1 jaar garantie op de assemblage. Onderdelen genieten van de minimumgarantieperiode van 2 jaar volgens de Europese wet. Dus als er iets vekeerd / slecht is geassembleerd (kans is klein) kan je gratis eisen dat ze het herstellen, maar op je onderdelen heb je altijd minimum 2 jaar garantie. Je kan er ook voor kiezen om je PC te voorzien van extra assemblage garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, als je je systeem laat assembleren door Azerty krijg je van hen zowieso 1 jaar garantie op de assemblage. Onderdelen genieten van de minimumgarantieperiode van 2 jaar volgens de Europese wet. Dus als er iets vekeerd / slecht is geassembleerd (kans is klein) kan je gratis eisen dat ze het herstellen, maar op je onderdelen heb je altijd minimum 2 jaar garantie. Je kan er ook voor kiezen om je PC te voorzien van extra assemblage garantie.

Dan ga ik toch voor het vakwerk van de webshops, die kennis die het zou gaan doen blijkt het ook niet dagelijks te doen, vandaar!

Toch zit ik nog wat te twijfelen over mn samenstelling, en waarom gebruik ik niet de N560GTX-Ti ?

SSD lijkt mij beter als ik die als ik deze Crucial neem?

Ik weet dat hierdoor mn budget ook meteen wat omhoog gaat..

Zouden jullie een nieuwe samenstelling kunnen maken en wat minder op het budget letten maar meer op of alles gewoon zn werk kan doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.