Ga naar inhoud

Computer voor professioneel gebruik.


Essential

Aanbevolen berichten

Voor mijn werk moet ik een nieuwe pc aankopen.

Graag had ik jullie hulp gehad.

 

  • Wat is mijn budget? - 10.000
  • Een merkcomputer of een samenstelling? - Samenstelling.
  • Ga ik overklokken? - Nee.
  • Ga ik later upgraden? - Nee
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Ja.
  • Ga ik zelf assembleren? - Laten assembleren.
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? - Windows..
  • Ga ik zelf installeren? - Nee.
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? -  Nee
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? - Nee
  • Heb ik specifieke wensen? - Moet 3 schermen kunnen aansluiten, veel geheugen, krachtige prestaties kunnen leveren,...
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Azerty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Essential,

 

Welkom op PC Helpforum !  ;)

 

Dat is wel een mooi budget. Daar kunnen we al eens iets leuks mee doen. Ik neem aan dat u onder 'krachtige prestaties' vooral (zwaar) reken- en grafisch werk bedoelt ? 

 

Met zo'n budget is het in feite niet zo moeilijk om een 'deftige' PC in elkaar te zetten, maar we hebben toch wel op een aantal belangrijke zaken gelet. Ten eerste heb ik niet voor een samenstelling gekozen maar voor een workstation, de Z840. Het voordeel hiervan is dat deze supercomputer voorgebouwd is met de modernste en beste hardware en (software)technologie, met als doel zwaar (grafisch) rekenwerk te verrichten. Hier is de link naar de samenstelling

 

De Intel Xeon E5-2680v3 maakt hier deel van uit: deze processor is speciaal ontworpen om de zwaarste en grootste taken uit te voeren aan een kloksnelheid van 2.5 Ghz en bezit maar liefst 12 kernen en 30 MB aan L3 Cache . Ze behoort hiermee, op dit moment, tot een van de modernste en snelste processoren op de markt. 

 

Deze processor is geïnstalleerd op een hypermodern moederbord dat maar liefst 256GB (huidig 32GB geïnstalleerd) aan DDR4 RAM geheugen ondersteunt (nog sneller dan DDR3, nl. een kloksnelheid van 2133Mhz). Bovendien bezit dit moederbord 10 USB poorten, waaronder 8 USB 3.0 , meerdere PCI-e slots (om eventueel een tweede videokaart, en/of een externe geluids- of netwerkkaart, te installeren), dé modernste BIOS software en meerdere bays om meerdere harde schijven te installeren. Ik heb (optioneel) een tweede harde schijf van 6TB toegevoegd aan het workstation omwille van het feit dat de voor-geïnstalleerde SSD te weinig capaciteit heeft (512GB, hier zal het besturingssysteem op voor-geïnstalleerd zijn wat zal zorgen voor een supersnelle opstart. Maar ook hier kan uw meestgebruikte software op geïnstalleerd worden, zoals grafische bewerkingsprogramma's bv., waardoor deze sneller data kunnen lezen en wegschrijven) 

 

Als kers op de taart heb ik de Nvidia Quadro K5200 als videokaart genomen. Dit is zowat het enige component dat extern moet aangekocht worden om de workstation te vervolledigen. Ook deze kaart is voornamelijk bedoeld om de zwaarste (grafische) rekentaken uit te voeren. Ze bezit maar liefst 8GB aan VRAM geheugen (GDDR5), bezit meer dan 2300 rekenkernen en heeft de mogelijkheid om tot 4 monitoren aan te sluiten.

 

Uiteraard is de prijs van de assemblage van de overige componenten en controle/testen van de hardware door Azerty, in de samenstelling inbegrepen.

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veng: ik probeer jouw redenering te volgen, maar de schijf die Thedarkness voorstelt aan Essential is geen "dagdagelijks consumentenschijfje" en werd dan ook niet opgenomen in de "vergelijkende test" uit jouw link, in deze test trouwens ook niet ... met deze review kunnen we dan weer wél leven denk ik dan ? ... :)

 

Wanneer morgenochtend een auto van het merk XYZ niet start, dan wil dat niet zeggen dat daardoor meteen ook alle modellen van het merk XYZ a priori te vermijden en / of "slecht" zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Essential,

 

Dat is goed nieuws !  ;)

 

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

 
Indien je wenst om ons nog even verder op de hoogte te houden, kan je dit topic ook nog even open laten...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.