Ga naar inhoud

Bootmgr ontbreekt


Aaltree

Aanbevolen berichten

na het opstarten krijg ik de melding bootmgr ontbreekt 

ctrl-alt-del om terug op testarten

als het me eindelijk gelukt is (hoe weet ik niet) start windows 7 en meld ik me aan. dan wordt het gebruik zo traag verandert de cursor in een draaiende cirkel en kan ik niets doen en hoor ik hem werken op de achtergrond

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zou me niet verbazen als de harde schijf zijn levenseinde nadert.

heb je een goeie backup van je data???

wellicht dat opstarten in veilige modus vooralsnog beter gaat.

je komt in veilige modus door meteen na het aanzetten op f8 te tokkelen tot je in het startmenu komt.

kies daar: veilige modus met netwerkmogelijkheden

 

dan ga je http://www.hdtune.com/download.html en kies de tweede optie (hd tune)

laat een volledige scan uitvoeren op je hd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BOOTMGR die ontbreekt kan tal van redenen hebben.

 

Sata kabel die niet 100% vastzit

BIOS instellingen aangepast waardoor hij van een verkeerde disk opboot.

USB stick die is blijven zitten waardoor hij niet van de juiste schijf boot.

Misschien een partitie programma proberen draaien of backup laten uitvoeren welke toch niet 100% zijn ding gedaan heeft.

 

 

veilige mode gaan en alle data eerst op een extere usb disk zetten.

Originele DVD van windows opbooten en installatie herstel draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

da's een geruststelling.

dan aan de gang met de andere suggesties, maar de vraag is of die bij jou van toepassing kunnen zijn.

eerst wat nadere info:

- is het een desktop of een laptop?

- zit er één schijf in, en is dat een ata of een sata (grofweg: een hele brede kabel of een smalle)?

- zat er bij de opstart een usb-=opslagapparaat in kan soms ook een printer zijn die is voorzien van een cardreader of usb-ingang!)?

- moederbord batterij oké (geen problemen met vasthouden van de juiste datum/tijd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestaan er nog P-ATA schijven? dat is al meer dan 10 jaar geleden. alles is toch S-ATA

Heb je zelf iets met je pc gedaan toen dit is begonnen? of is het 'vanzelf' begonnen.

Geen software geïnstalleerd? of randapparaat? wat waren de laatste stappen die je hebt gedaan VOOR het probleem begon?

 

Eens je data veilig is kan je kiezen voor reformat of installatie herstel.

Bij een installatie herstel van een originele windows cd (geen kopie of download) kan je kiezen om windows te herstellen MET behoud van je data. Deze worden dan niet overschreven maar je volledige windows omgeving wel. Je offert dan wel wat ruimte op je HDD op en krijgt een windows.old

 

Maar als je dat niet erg vindt dan is installatieherstel een goede optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg nu dr melding;

A disk read error occurred

Press ctrl+alt+del to restart

En als ik na een reboot op F11 ( system recovery ) gebeurd er niks

Ik had ook eerst herstelschijven gebrand op 4 dvd's maar als ik dan opstart van schijf 1 komt er de melding

Windows is loading files...

En als hij deze geladen heeft start Windows in een beveiligde uitvoering denk ik met pop-up menu en na een poosje start ie zichzelf weer op en blijft alles zwart. Op de computer is een aparte schijf (D) met recovery maar krijg dat niet gestart

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.