Ga naar inhoud

pc freeze


yentl050

Aanbevolen berichten

Hallo , 

 

Als ik een spel speel op hoge settings kan ik het spel voor ongeveer 3 minuten spelen en dan zit heel de pc vast en moet ik de pc geforceed afsluiten . Ik heb altijd 60 frames per second ook al zet ik de settings lager . De freezes zijn nu wel gestopt als ik de game settings laag zet , maar ik zou liever op hoge kwaliteit willen spelen . Ik heb al op het internet gezocht naar een oplossing . Ik zag mensen op forums praten of dat een cpu niet sterk genoeg kan voor de gpu ( grafische kaart ) en dat hierdoor die cpu alles ophoudt . Kan dit ? Moet ik een betere cpu kopen die bij mijn grafische kaart past ? Welke cpu's passen het best bij mijn grafische kaart ? 

 

pc : windows 7 64-bit  alienware x51 

grafische kaart : nvidia geforce GTX 555

cpu : Intel® Core i7-3770 CPU @ 3.40 GHz     3.40 GHz

 

De spelletjes die ik speel kan ik dus op de hoogste settings spelen zonder frames per second drop , maar het zijn dus de freezes die irritant zijn . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen gamer, dus kan ik niet echt ingaan op de processoren. Mij lijkt echter dat de oorzaak niet in de i7 op 3.4 GHz zit. Het komt op mij eerder over als een temperatuurkwestie. Je geeft immers aan dat je een minuut of drie wel goed kunt spelen.

Heb je al naar de temperatuur van je GPU gekeken? Kijk eens met HW monitor.

http://www.cpuid.com/downloads/hwmonitor/hwmonitor_1.26.zip

Zit er geen stof in je videokaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles dan terug op het hoogste gezet en de grafische kaart bereikte 75 graden . Hij is niet uitgevallen . Is dit te veel ? Ik was nog vergeten te zeggen dat de pc soms echt goede dagen heeft en dat hij niet freezed maar soms dagen dat hij 6 keer freezed . ( De laatste dagen gebeurt dit vaak ) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt dat de GPU chip 75 °C wordt? Dat is niet (te) veel voor een Nvidia chip. Die mogen tot 90 °C of zelfs wel 105 °C worden. Dat kun je terugzoeken op het net.

Als hij soms wel veel freezed en soms niet heeft het mss met de (de voorgeschiedenis van het opstarten) van de rest van je systeem te maken.

Om dat uit te zoeken heb ik zelf niet genoeg deskundigheid. Mensen van het forum waarschijnlijk wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi yentl050,

 

Is het probleem nog bestaande of lijkt het opgelost.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer eens de SATA aansluitingen zowel op je harde schijf als op je moederbord, indien mogelijk kan je eens een andere SATA kabel proberen.

 

Ook kan je alvast het volgende uitvoeren.

 

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren. 
Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben. 

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc. 

Brand de ISO als image op een lege cd. 
Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive. 
Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd. 

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren. 

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test

Wat geeft dit als resultaat? 

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft waarschijnlijk niets met je probleem te maken maar het is wel een veiligheidsrisico.

 

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik op geen andere manier mijn harddisk op fouten controleren ?  want ik vind nergens een schijf of usb waar niets op staat .

Mijn java updaten zal ik ook doen .

Ik weet niet of het ertoe doet maar vandaag is hij terug uitgevallen en juist vandaag ging mijn scherm zwart en na 2 seconden was het beeld terug ok . Maar ik kreeg ook een melding dat het beeldschermstuurprogramma of zo iets niet meer werkte en was hersteld , maar ik ben dom geweest en heb het te snel weggeklikt maar ik weet zeker dat er geen intel HD graphics 40000 of nvidia geforce GTX 555 op kwam te staan . Dan ongeveer 2-3 uur later toen ik nog geen spel aan het spelen was kreeg ik een freeze .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.