Ga naar inhoud

Dasle

Lid
  • Items

    9.752
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Dasle

  1. Toegewezen grafisch geheugen is geheugen wat je grafische kaart kan gebruiken van je RAM geheugen als het geheugen van je grafische kaart te kort schiet. Dit stukje geheugen van het RAM geheugen word dus eigenlijk geserveerd voor je grafische kaart. Afhankelijk van je BIOS vind je hier diverse instelmogelijkheden terug. Het wijzigen van je grafische kaart zal hier niets aan veranderen.
  2. Heb je vanaf het begin dat je deze pc hebt 16GB ram geheugen in gebruik? Doet zich vanaf het begin dat je deze pc hebt dit probleem voor?
  3. Je kan de "CPU fan mode ook eens proberen te wijzigen naar Performance. Je processor heeft een TDP van 125 Watt dit zou wel eens een ongeveer 10C° verschil kunnen maken. Enkel zal jij moeten uitmaken of het geluid nog aanvaardbaar en niet storend is. Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk. Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…
  4. Je moederbord ondersteunt enkel DDR 266 of PC2100 registered geheugen. Dus met het DDR 400 of PC 3200 geheugen gaat dit niet lukken helaas.
  5. Als je reeds een account hebt aangemaakt, wil je dan even het volgende controleren? Klik boven in de e-mailwerkbalk op Extra en vervolgens kies je Accountinstellingen. Klik dan van jou account op Serverinstellingen en je krijgt volgend venster. Komen deze instellingen overeen met de instellingen bij jou? Bij gebruikersnaam staat de naam (vaak een letter met een cijfercombinatie) die je van Telenet hebt gekregen. Klik hierna eens op Uitgaande server (SMTP) Kies dan aan de rechterkant op je uitgaande server hier is dat uit.telenet.be (Standaard) en kies Bewerken waarna je volgend venster krijgt. Kijk ook hier of deze gegevens overeen komen met die bij jou?
  6. Heb je reeds een account kunnen aanmaken, krijg je deze melding steeds bij het openen van Thunderbird. Of krijg je deze vraag bij het aanmaken van je account?
  7. Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren. Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc. Brand de ISO als image op een lege cd. Stel in je BIOS je cd/dcd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive. Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd. Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren. Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test. Wat geeft dit als resultaat? Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.
  8. Welke CPU-koeler gebruik je, de meegeleverde AMD koeler of een ander merk? Is de koeler die je gebruik geschikt voor PWM en heeft deze een connector met vier aansluitingen erop? Als je "CPU fan mode silent" wijzigt naar b.v Optimal hoeveel geeft dan de CPU fan speed aan. Je zult wel de wijzigingen moeten opslaan en start dan even opnieuw op.
  9. Welke BIOS heb je geïnstalleerd, kan je hier iets van terug vinden op de doos van je moederbord, op de driver cd ofzo? Als je moederbord AM3+ ready is zou deze toch een geschikte BIOS moeten hebben
  10. Ik vermoed dat je dit verwisseld met shared video memory. Kun je hiervan een screenshot in je volgende bericht plaatsen?
  11. Tijdens het opstarten van je pc druk je herhaaldelijk op de Del toets om in je bios te geraken. Navigeer dan met de pijltjes toetsen naar het tabblad Power Vervolgens navigeer je naar de optie Hardware Monitor en druk op enter waarna je volgend venster krijgt. Wat is je CPU temperatuur? CPU Fan Speed? en is deze in een andere kleur weergegeven? CPU Q-Fan Disabled of Enabled?
  12. De geheugen latjes KVR1333D3N9K2/8G zijn geschikt zowel als je 2 latjes gebruikt en tevens in een config . van 4 latjes. Dus dit zal in principe geen problemen geven. Je moederbord zou hier geschikt voor zijn. Dus als ik het goed begrijp kun je alle latjes in een bepaald geheugenslot doen zonder problemen, in een ander geheugenslot geven ze wel problemen. Nu zou je er vanuit kunnen gaan dat er een slot defect kan zijn, zou je me eens je BIOS versie die geïnstalleerd is willen vermelden. Dan bedoel ik de versie die in je BIOS aangegeven wordt.
  13. Ben je vertrouwd met de BIOS van je PC?
  14. Kun je in je pc kast eens kijken of de cpu fan wel draait? Ook als het toerental van de cpu fan onder een bepaalde waarde komt kun je deze foutmelding krijgen.
  15. Misschien best dat we je geheugen eens uitgebreid laten controleren met Memtest86+. Een handleiding en de downloadlocatie vind je hier.
  16. Typ daar eens het wachtwoord wat je van Telenet hebt gehad, je hebt een gebruikersnaam en wachtwoord gekregen van Telenet. Dat wachtwoord vul dat daarin.
  17. Oké houd ons maar op de hoogte ;-)
  18. Verwijder eens alle ram geheugen, krijg je dan biepcodes als je opstart?
  19. Als je opstart zonder grafische kaart, hoor je dan biepcodes tijdens het opstarten?
  20. Waar zie je dat je laptop maar 65MB geheugen gebruikt? Tijdens het opstarten in het POST scherm of in je BIOS?
  21. Volgens de geheugen configurator van Kingston zou je moederbord geheugen van 1.65V moeten aankunnen. Ik denk dat je beter contact opneemt met de winkel of verkoper, vermoedelijk heb je het moederbord defect gekregen. Zij kunnen dit namelijk testen of deze het doet of niet.
  22. Normaal gezien hoort als er een speaker aangesloten is dat je biepcodes hoort als er geen geheugen op het moederbord zit. Hetzelfde geld voor als er geen grafische kaart in één van de PCIe sloten aanwezig is. Dus het geheugen lijkt me niet het probleem, maar ik denk dat er eerder wat met je moederbord mis is. Voor een Intel systeem is dit vaak geen probleem, maar of dit voor een AMD systeem iets uitmaakt. Dat kan ik wel eens voor je proberen uit te zoeken ;-)
  23. Als er zich een geheugenfout voordoet word dit vermeld en tevens is deze fout dan in het rood weergegeven. Als Memtest86+ morgen nog probleemloos aan het scannen is kan je er vanuit gaan dat het geheugen oké is. In het venster wat je ziet word dit gemeld.
  24. Hoi, Kies dan onder accountacties E-mailaccount toevoegen waarna je dit scherm krijgt. 1-Bij naam zet jij je naam zoals je wil dat deze door anderen gezien als ze een mail van je ontvangen 2-Hier vul je het e-mailadres in wat jij gebruikt voor het versturen van e-mails. 3-Hier vul je het wachtwoord in wat je gekregen hebt van Telenet om toegang tot de mailserver te krijgen. Dit staat vaak in een brief wat je van Telenet toegestuurd hebt gekregen of het kan in je beleefbox zitten wanneer ze alles zijn komen installeren bij je thuis. Controleer dat Wachtwoord onthouden is aangevinkt!! Klik dan op Doorgaan Thunderbird gaat nu opzoek naar de server instellingenen als dit klaar is ziet het venster als in bovenstaande afbeelding uit. Klik dan op Handmatige config waarna je het volgende scherm krijgt. Controleer de instellingen in het rood omlijnde vak en waar nodig pas je deze aan. Bij gebruikersnaam vul je de gebruikersnaam in die je van Telenet hebt gekregen. Druk dan eens ter controle op Hertesten. Lukt dit zover? ;-)
  25. Speccy geef ons een goed beeld en staat van je interne hardware, enkel het probleem met merk pc's zoals de jouwe en anderen zoals HP, Acer enz...... is dat verschillende onderdelen en apparaten niet herkend worden door Windows als de chipset driver niet is geïnstalleerd. Daarom men vraag of alle driver geïnstalleerd waren ;-) Dan zullen we stap voor stap je hardware met tools proberen te controleren om te kijken of we een dader van je probleem kunnen vinden. Dan lijkt het me best dat we eerst je geheugen controleren met Memtest86+ een handleiding en downloadlocatie vind je hier. Wat brengt dit?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.