-
Items
9.752 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Inhoudstype
Profielen
Forums
Store
Alles dat geplaatst werd door Dasle
-
Oké gerwin145, Houd ons maar op de hoogte ;-)
-
Dat je 12V niet correct wordt weergegeven is te wijten aan het feit dat waarschijnlijk de sensor op je moederbord niet goed ondersteunt word door Speccy en daarom foutief wordt uitgelezen. Maar daar je het met een multimeter hebt nagemeten weten we wel dat de waarden die je voeding geeft goed zijn.
-
Beide latjes JM1333KLN-8GK zijn nu identiek, kijk het even af of de problemen opgelost zijn?
-
Ja dat klopt idd, het geheugen kan wel in orde zijn maar het gebeurt wel eens dat de geheugencontroller hier niet goed mee overweg kan. Haal het geheugen eens uit je pc en kijk of je het latje met 4G kan vinden. Steek dan 2 latjes 8GK in de slots A1 & B1. Start je pc en controleer even aan de hand van een Speccy logje of de gebruikte ram sloten gevuld zijn met het 8GK geheugen. Kijk dan eens of zich de problemen nog voordoen.
-
Oké dan kloppen de gegevens die Speccy weergeeft van het geheugen. Ga even het geheugen opzoeken.
-
Zit er in het midden van de plug een pinnetjes of iets dergelijks?
-
Ja idd controleer eens of je van iedere code 2 reepjes in gebruik hebt.
-
Dan zou ook een ATX kunnen, dan heb ik nog een vraagje voor je op het geheugen staat een code namelijk JM1333KLN-8GK hier zijn er 2 reepjes van & JM1333KLN-4G en hier zijn er 2 reepjes van Kun je even controleren of het klopt?
-
2 pc promoties vergelijken van lokale winkels
Dasle reageerde op schott's topic in Archief Aan- en verkoopadvies
Heb even een opmerking bij promotie 1. Triple channel support is op het moment enkel te gebruiken op Intel moederborden die dit ondersteunen. AMD heeft zover ik weet enkel dual channel ondersteuning. Met 8GB geheugen is het zo wie zo niet mogelijk om geheugen in tripple channel te gerbuiken. -
Welke moederborden kunnen er qua grootte in je behuizing? Je kiest voor een uATX, maar past een ATX moederbord ook?
-
Je ganse systeem, zowel mobo, processor, geheugen en je grafische kaart hebben deze voeding als ze maar 24A kan leveren misschien wel te zwaar belast. Als je voeding daardoor de geest heeft gegeven is het nog maar de vraag of ze geen ander hardware heeft beschadigd.
-
Hallo marielle, Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk. Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…
-
Een programma om je moederbord te testen zijn er bij mijn weten niet. Enkel door een bepaalde volgorde van testen en uitproberen kun je diverse componenten uitsluiten.
-
Oké dan wens ik je alvast succes, houd ons maar op de hoogte van de ontwikkelingen ;-)
-
Druk gelijktijdig de toetsen Ctrl-Alt en Delete in en kies nu "Taakbeheer starten". Selecteer de Tab Processen en klik vervolgens onderaan op "Processen van alle gebruikers weergeven". Klik nu op de hoofding van de kolom "processor" tot de processen die cpu verbruiken bovenaan staan. Zo zie je welk proces het meeste van je cpu kracht vraagt. Maak nu van je Taakbeheer een afbeelding en voeg dit toe als bijlage in je volgende bericht zodat wij kunnen zien welk Proces/Processen zorgt voor de hoge CPU belasting.;-)
-
Dat hangt er vanaf of de problemen zich dan nog voordoen. Mocht je dat ander moederbordje testen dan kan je altijd een nieuw Speccy logje maken. ;-)
-
Ja met een NVIDIA GeForce GTS 450 denk ik niet dat een 400 Watt voeding het gaat aan kunnen met jou configuratie. Heb jij je andere videokaart nog? Daar zou je het wel mee kunnen proberen.
-
Heb je de aansluiting van je harde schijf al eens gecontroleerd zowel op je moederbord als op je harde schijf. Kijk je stroomaansluiting als ook de SATA kabel even na, zitten deze los of moet je een beetje eraan trekken om ze los te maken. Je zou nog een andere SATA kabel kunnen proberen. Je geheugen zou in orde moeten zijn net zoals je harde schijf zelf. Je processor verdenk ik niet, heb hier al pc's gehad die stuk waren door kortsluiting en blikseminslag maar heb nog nooit een kapotte processor meegemaakt. Dan verdenk ik in de eerste plaats je moederbord alhoewel ik de voeding niet uitsluit. Heb je deze pc zelf samengesteld? Anders kun je misschien beter een bezoek brengen aan een reparatie dienst, die kunnen zowel even een nieuwe voeding proberen en eventueel een ander moederbord. Anders zou je altijd een offerte kunnen vragen met wat de kosten zouden kunnen zijn?
-
Silverstone bouwt prima voedingen en voor je systeem zou deze zeker voldoen. Zijn de problemen reeds begonnen voor dat je pc voorzien was van een stroomaansluiting met aarding. Als je vaak een schok hebt gekregen dan is de kans wel groot dat deze piekspanningen je hardware beschadigd hebben.
-
De mogelijkheid bestaat dat het aan de voeding kan liggen en idd mobo is ook nog een optie. De voeding die je gebruikt is een LOW budget voeding. Volgens de specificaties levert deze voeding op de 12V lijn 24 Ampere. Een goede merkvoeding levert om en bij de 50A op de 12V lijn klik bij de volgende link op Meer details http://www.alternate.nl/html/product/Voedingen_meer_dan_600_Watt/be_quiet!/Pure_PowersupL7-sup_630W/584489/?tn=HARDWARE&l1=Voedingen&l2=meer+dan+600+Watt
-
Ben je ooit aan het overklokken geweest met dit systeem? Je 12V lijn geeft een onjuiste info 0.669V ? Welk merk en type voeding gebruik je in deze pc?
-
Heb je de mogelijkheid om een andere voeding te proberen, heb je ze niet zelf is er iemand in je vrienden of kennissenkring van wie je er misschien één kan lenen om uit te testen?
-
Welke drivers heb je geïnstalleerd van de website van Asrock? In het Speccy logje staat Antivirus: Uitgeschakeld klopt dit? Met welke reden heb je de antivirussoftware uitgeschakeld?
-
Welk merk en type voeding gebruik je in deze pc?
-
Dus met Windows XP deed zich het probleem niet voor? Heb je na de installatie van Windows 7 alle nodige drivers geïnstalleerd?
OVER ONS
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!
