-
Items
9.752 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Inhoudstype
Profielen
Forums
Store
Alles dat geplaatst werd door Dasle
-
Als je rechtsklikt op het speaker icoon rechtsonder in je taabbalk en dan kiest voor Volumemixer openen krijg je ongeveer volgend venster. Bij mij zie je ook dat alle geluiden uitgeschakeld zijn. Ga met je muisaanwijzer op het luidsspeaker icoontje staan en dan zie je dat het een knop word. Klik dan op het icoontje onder luidsprekers, los dit iets op?
-
Welk besturingssysteem gebruik je op je laptop? 32 of 64 bits
-
-
Heb je de speakers of geluid niet toevallig uitgeschakeld met de functie toetsen? Als ik het goed heb kun je met de Fn + F10 toets het geluid in en uitschakelen.
-
Met het HP Part-number komen we ergens ;-) Via onderstaande links vind je diverse verkooppunten of kun je ze er bestellen. HP : 160W Power Supply 5188-7521 - Centralpoint.nl Desktop voeding HP 5188-7521 160W | P0029664-T | Informatique HP 5188-7521 160W Power Supply - Hardware.nl salland.eu | HP 160WATT POWER SUPPLY - 5188-7521
-
pc schoongemaakt en de ventilator werkt zeer luid
Dasle reageerde op darkwarriors's topic in Archief Hardware algemeen
Ja deze waarde is idd vreemd en kan wel eens veroorzaakt worden door een lichte corrosie in de aansluitingen van de 20/24 polige stekker op het moederbord. Haal de stroomstekker uit de pc en druk meermaals op de aan knop zodat alles spanningsloos is. Zorg dat je statisch ontladen bent en open de pc, haal de stekker eens los van het moederbord en steek hem terug en controleer dan eens de spanning van 3.3V met eender welk programma. -
Heb zelf ook ooit naar een voeding moeten zoeken voor een SFF kast en meestal zit daar een Flex-ATX voeding in. Een standaard Flex-ATX voeding past er vaak niet in omdat de voedingen specifiek voor een bepaald model voor HP ontwikkeld worden, of de ventilator van de koeling klopt niet of de uitgang van de koelingslucht zit verkeerd. Na lang zoeken had ik een originele voeding gevonden maar was erg prijzig en koste zo'n 180€ met als gevolg dat het pc'tje niet meer gerepareerd hoefde te worden. Kun je een foto maken van de specificaties van de voeding en posten in je volgende bericht?
-
Hoi martn90, Je krijgt dus wel het POST scherm te zien, kun je daar zien dat je hardware goed herkend wordt? Kijk eveneens in het POST scherm of er geen error vermeld wordt.
-
Download en installeer Speccy. Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ". In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)
-
Computer detecteert grafische kaart niet
Dasle reageerde op niels2018's topic in Archief Hardware algemeen
De voeding lijkt me meer dan zwaar genoeg, de vista die je eerst op je pc had staan heb je die geinstalleerd met de zelfde installatie DVD van Vista als die je nu gebruikt hebt? Vind je in je BIOS een optie waar je kan kiezen welke grafische kaart je wil gebruiken, dit kan weergegeven worden als Onboard en PCIe Zoals al eerder vermeld in dit topic is het vreemd dat de installatie datum van je Windows Vista wordt weergegeven als zijnde geinstalleerd op 27 February 2007, 01:23 Overloop in je BIOS eens de datum en tijd en kijk even of deze klopt, zoniet stel je de juiste datum en tijd in. -
Ja dat klopt, in veilige modus kan je niet op internet, maar in veilige modus worden alleen bestanden geladen die nodig zijn voor je Windows. Er worden dus geen drivers en programma's van derden geladen waaronder dus je virusscannner die het in veilige modus niet doet. In het logje van HJT zie ik dat je Advanced SystemCare 4 van Iobit gebruikt. Wees voorzichtig met zulke programma's, welke onderdelen hebt je hier al eens van gebruikt? Daar je in veilige modus wel normaal kan afsluiten bestaat de mogelijkheid dat er misschien een software conflict zorgt voor het langzaam afsluiten als je Windows gewoon gestart is. Ga via Start naar uitvoeren en typ in het uitvoervenster msconfig en druk op enter. In het venster wat verschijnt klik je op het tabblad Opstarten, kun je hiervan een screenshot maken en posten in je volgende bericht.
-
Computer detecteert grafische kaart niet
Dasle reageerde op niels2018's topic in Archief Hardware algemeen
Ik lees eerder in dit topic dat jij je voeding hebt gewisseld, welke was de voeding die je eerst in je pc had en welke heb je nu? Belangrijk is dan te weten welk merk en hoeveel Watt de voedingen zijn. Het probleem lijkt me niet onmiddelijk in verband te brengen met het herinstalleren van Vista, aan het moederbord lijkt het niet te liggen daar een 8500gt wel herkend word, dus lijkt me dat het PCIe slot wel werkt. -
could not load driver for acpi-multiprocessor
Dasle reageerde op depaul's topic in Archief Windows Algemeen
Als je zelf je hardware verdenkt voor het zorgen van de problemen zou je eens een Linux live cd kunnen proberen. Meer info over het gebruik vind je in dit topic. Kijk eens of je via deze live cd wel kan werken op je pc. -
Ja idd dat duurt veel langer dan dat normal is Als je opstart in veilige modus, duurt dan het afsluiten net zo lang als dat je afsluit als je Windows normaal gestart hebt? Starten in veilige modus doe je door tijdens het booten herhaaldelijk op F8 te drukken en dan te kiezen in het menu om op te starten in veilige modus.
-
could not load driver for acpi-multiprocessor
Dasle reageerde op depaul's topic in Archief Windows Algemeen
Hoi depaul, Ben je in het bezit van een Windows XP cd of heb je de mogelijkheid misschien om er één te lenen van iemand? -
pc schoongemaakt en de ventilator werkt zeer luid
Dasle reageerde op darkwarriors's topic in Archief Hardware algemeen
Hoi darkwarriors, De temperaturen van je systeem zijn zover ik kan beoordelen vrij normaal. Je processor zit zo om en rond de 33 tot 35C° en de tempperatuur van 57C°/58C° zal waarschijnlijk van je chipset zijn. Dit is alvast niets om je zorgen over te maken. Met de ventilator die je bedoelt is deze gelijk op de volgende afbeelding Als bovenstaande ventilator zomaar uit het niets sneller is gaan draaien kan door een wijziging in je BIOS veroorzaakt zijn misschien, heb je iets in je BIOS gewijzigd of heb je de batterij van je moederbord verwijder of vernieuwd gehad? Wat me opvalt in het logje van Speccy zijn de waarde van de spanningen die je voeding levert De waarde van +3.3V is niet goed of word niet correct weergegeven, kan het niet goed zien of de andere programma's zoals Speedfan en HWMonitor de zelfde waarde weergeven. -
Hoi Dennis hoe ver sta je met je probleem, heeft Memtest86 zoals speciall aanrade iets opgelevert? Dat je jou HD nagekeken hebt met HDTune bied geen volledige zekerheid dat deze ok is Heb je ze al eens gecontroleerd met een tool van Western Digital? Kijk ook eens even je SATA aansluitingen en kables na.
-
Leg de cd in je cd/dvd drive. Ga naar Start > Uitvoeren en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op enter waarna apparaatbeheer opent. Ga naar Besturing voor geluid, video en spelletjes en rechtsklik op je geluidskaart en kies Stuurprogramma bijwerken De wizard Updates voor hardware word gestart. Er word gevraagd of de wizard verbinding met het internet mag maken, vink Nee, nu niet aan en druk op Volgende. De software automatisch installeren (aanbevolen) staat standaard aangevinkt en klik op Volgende. De wizard gaat nu op de cd zoeken voor een geschikte driver voor je geluidskaart en zal deze installeren als die voorhanden is.
-
ga even wat screenshots maken en dan help ik je zo verder ;-)
-
Je hebt de driver voor je printer gedownload, rechtsklik op de gedownloade driver en kies Uitpakken in .......... Ga naar de map met uitgepakte bestanden en navigeer naar setup/solutioncenter/ waar je de volgende bestanden terug vindt Rechtsklik op SolutionCenter.msi en kies vervolgens Herstellen Zorg wel dat je via USB verbonden bent met je printer, los dit je probleem op?
-
wifi canon printer MG6150 aansluiten
Dasle reageerde op langkoeas's topic in Archief Hardware algemeen
Kun je eens het juiste type en modelnummer van je router vermelden? -
Heb een map hpqscloc via het HP forum kunnen bemachtigen met de benodigde bestanden. Je kan het hier downloaden >> https://skydrive.live.com/redir.aspx?cid=98af1eaadf9887aa&resid=98AF1EAADF9887AA!143 De ingesloten bestanden zijn virus vrij. https://www.virustotal.com/file-scan/report.html?id=6994a575601a4d22dba45f0670deefd9994da842df8c643d1e43d5e432d97c3c-1313816369 https://www.virustotal.com/file-scan/report.html?id=55d54c917d80db6a966185dc7d2cf9408f89c7e273a93be0f68e511b677e57d5-1313816703 ---------- Post toegevoegd om 08:07 ---------- Vorige post was om 08:06 ---------- Probeer de bestanden eens te wisselen met deze in de gedownloade map. Sla wel de oudere bestanden veilig op of hernoem ze naar .old
-
Om de temperaturen te monitoren kun je (Klik)HW Monitor eens gebruiken, hoe staat het dan met je temperaturen? Zet de laptop aan de achterkant eens op een paar cd doosje of iets dergelijks, dalen je temps dan?
-
acer aspire 7720z series windows vista help
Dasle reageerde op YORDI's topic in Archief Windows Algemeen
OVER ONS
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!
