Ga naar inhoud

Passer

Moderator
  • Items

    11.421
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Passer

  1. Blijkbaar waren er hackertjes aan het werk: https://www.security.nl/posting/461821/Alarm!+%3A+linux+mint+iso's+gehackt!
  2. 'Favorieten' vind ik in FF niet terug (ook niet via de Help) wel Bladwijzers en Koppelingen(die onder Bladwijzers vallen), vandaar dat ik dacht dat je het (in FF) daarover had. Niet dus ? Edge gebruik ik zelden en 'k heb er geen favorieten in staan. Maar misschien geeft deze link van MS je wat mogelijkheden?
  3. Firefox: ik neem aan dat jij de Koppelingen bedoeld? Dan: Koppelingen openklappen en op een onderdeel rechts klikken. Als je dan één van je mappen rèchts klikt krijg je een popupschermpje met o.a. Sorteren op naam < dat is het (ik vermoed dat het bij IE ook wel zo zal gaan)
  4. Ben je bekend met de Bios? Dan zou ik daar eens gaan kijken naar de bootvolgorde en kijken of je nieuwe schijf ertussen staat en aangegeven is als eerste bootmedium. (eventueel maak je er een foto van en plaats je die hier in het topic) En wat die disk betreft was ik fout: meestal plaatst men een kloon terug van een tweede schijf op je hoofdschijf omdat je windows (op je hoofdschijf) brak geworden is - en dàn heb je die schijf nodig om je kloon terug te plaatsen. In dit geval werd een kloon gewoon op je nieuwe schijf gezet en moet je dus niets meer gaan verplaatsen. In dit geval (ik plaats een kloon rechtstreeks op mijn nieuwe schijf) heb je ze dus niet nodig. maar hou ze zeker bij want later kan die dus nog van pas komen. Ik lees net dat je de originele schijf in je bezit hebt. Moest je bootvolgorde goed blijken te staan en je krijgt dus alleen een zwarte cursor dan kan er meer aan de hand zijn. (want normaal moet je schijf gewoon gaan opstarten naar windows) Dit brengt me terug tot een idee dat ik al wel even langer heb: je oude schijf is brak / begint brak te worden. Het gevaar van een kloon in dit geval is dus wel dat - vb bij het maken van die kloon - je oude schijf ook weer even stil gevallen zou zijn bij het lezen ervan, en dan is je kloon natuurlijk niet goed. Van een brakke schijf een kloon maken geeft altijd een risico. We gaan dus even afwachten wat je antwoord is - maar je kan alvast ook dit overdenken: je kan ook terug met een nieuwe lei beginnen en gewoon je windows 7 op je nieuwe schijf plaatsen - dan omzeil je gewoon het kloon-gebeuren...
  5. Wel: dat is het eigenlijk: je maakt op je andere schijf een kloon van je systeem (zoals daar in 5 beschreven) en ALLES van je (bijna) brakke schijf wordt identiek naar je andere schijf overgebracht. Dan vervang jij je slechte schijf door je goede (eerst computer uitzetten natuurlijk) en je kan gewoon terug je windows opstarten. Alles wat op je oude schijf stond (Windows, mijn documenten, je eigen bestanden,...) staat dan op je nieuwe schijf en je gaat gewoon geen verschil merken als jij je computer terug opstart.
  6. Graag gedaan, de mensen zijn ondertussen verwittigd - even wachten tot een van hen op het forum komt. Succes met de bestrijding van de beestjes
  7. Astrid68, voer je onderstaande dingen eens uit en plaats je dan een logje? Dan worden de ontleders ervan verwittigd en gaan ze je zeggen wat je best doet. Download RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op. Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft. RSIT 32 bit (RSIT.exe) RSIT 64 bit (RSITx64.exe) Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten. Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren. Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue" Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" . RSIT Logbestanden plaatsen Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit") Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt). Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier. Bekijk ook de .
  8. Al even dit : "defragmenteren heb ik gedaan" : mogelijk weet je het (en deed je het dus niet) maar een SSD moet je NOOIT defragmenteren (je dient het zelfs best àf te zetten in je schijfbeheer)
  9. Clarkie heeft het allemaal netjes voor je op een rijtje gezet: http://www.pc-helpforum.be/topic/61409-easeus-todo-backup-free-89-handleiding/?hl=%2Beaseus+%2Bbackup Belangrijk: vergeet niet een bootdisk te branden vanuit EasUs (emergencydisk) want die heb je nodig als je aan het werk gaat met je nieuwe schijf !
  10. Fransie, gezien je voor de cursus moet betalen EN gezien wat je hierboven schrijft, vraag ik me af of we ons hier niet in de illegaliteit zitten te begeven: stel (*) dat je die cursus koopt met overeenkomst dat je die filmpjes maar tot twee jaar na datum kan/mag bekijken.... dan mag je ze natuurlijk ook niet (proberen te) downloaden om nà die twee jaar toch te gaan bekijken... Begrijp je waar ik naar toe wil? (*) en dit kan ik niet uit de site opmaken (ik heb toch de goede? : http://www.pianospelenmetcor.nl ) - maar mogelijk kreeg jij bij het betalen een soort verbruikersovereenkomst? Ik zit het me voorlopig nog alleen maar af te vragen...
  11. Over dat 'binnen twee jaar nog kunnen openen': welke extensie hebben de bestanden? (Alleen in het geval dat het zeer speciale videoformaten zouden zijn zou het kunnen dat ze niet meer te openen zijn. Als het klassieke videoformaten zijn - mp4, mov, avi, ... - dan moet je er niet voor vrezen. Daarom: vertel even welke extensie? en wat je uuraanduiding betreft: staat het bij jou in je Accountinstellingen ook zó ingesteld? (kllik eerst op het 'tandwieltje' links onder in het zwarte vak) BELANGRIJK: antwoord op deze laatste vraag alleen bevestigend of ontkennend. Het is niet de bedoeling van hier je oorspronkelijke vraag te gaan doorkruisen !
  12. 't is een beetje koffiedik kijken zolang we niet weten over welke cursus / site het gaat. Heb je trouwens al eens gemaild naar de bezorgers van je cursus? Zij zijn de besten om op al je vragen te gaan antwoorden toch? Maar in het algemeen geantwoord: dingen blijven op het internet staan zolang de eigenaar/maker/beheerder van een site dat wil. Dat is degene die het op zijn eigen site kan zetten en het er ook weer kan afhalen op een ogenblik dat hij het zinnig vindt. Als hij sommige zaken erafgehaald heeft - en jij betaalde ervoor - dan zijn dat zaken die je met hem/haar onderling moet regelen. Als jij dingen gedwonload hebt EN je hebt ze op je computer bewaard, dan kan jij die (normaal) ten allen tijde gewoon openen / lezen. Je downloads blijven dus gewoon werken in dat geval.
  13. ik begrijp het ook als Clarkie - dan toch gewoon de 10 terug binnenhalen en installeren?
  14. Het bericht kwam dus van security.nl - maar heb je ook de antwoorden van anderen gelezen? Hoe het er nu mee staat weet ik niet, maar zelf denk ik dat het allemaal zo'n vaart niet loopt - hoe dan ook: zelf staat mijn systeem ook op een SSD.
  15. Ik heb Java al een jaar of drie niet meer (eerst op de 8, nu - sinds vorig jaar - op de 10) en slechts 2 maal kreeg ik twee jaar geleden de opmerking dat het er niet was - en dan nog van twee appjes die het blijkbaar nodig hadden, maar zelf had ik die appjes eigenlijk niet nodig, dus ik installeerde Java niet opnieuw. Zoals Clarkie ook schrijft: krijg je er geen vraag naar, install het dan niet (of je moest het graag hebben ) - en als iets het nodig heeft, zal het je dat wel vertellen. Dan kan je op dat ogenblik nog zien of je het binnenhaalt of niet.
  16. En we naderen dus stilaan 'eind goed, al goed' - mooi dat je er bijna bent !
  17. Blijkbaar verloor Kape je bericht uit het oog ('t is anders zijn gewoonte niet) Ik heb hem er even van verwittigd en hij zal je wel snel (in je originele topic) een antwoord geven. En dus mag dit dicht. ps: Moest zich ooit nog eens zo'n situatie voordoen, dan kan je het / een crewlid altijd een pb (privébericht) sturen met de vraag er even naar te kijken.
  18. je vindt hier (<klik!) er een hele uitleg over met plaatjes en al. Alleen: je weet toch dat je tot een maand na het upgraden nog de mogelijkheid hebt om via Windows 10 naar de 8 terug te keren?
  19. Indien zijn C-schijf een mechanisch mankement heeft maar zijn toerental (voorlopig?) nog kan halen, krijgt hij de status goed nog mee. (als het vb wrijving is wat die fluittoon veroorzaakt) Ik ben dus ook benieuwd en hoop dat je niet voor de aankoop van twéé schijven staat (al kan je de aankoop van een tweede mogelijk uitstellen door je externe als tweede te gebruiken?)
  20. geen probleem, was mijn bedoeling trouwens ook wel
  21. En eigenlijk - dacht ik net - is het nog makkelijker te doen want EaseUs heeft een 'cloon'-functie. Het zou dus eigenlijk eenvoudig zo kunnen gaan: a. easeus installeren b. je tweede schijf tijdelijk vervangen door je nieuwe schijf c. vanuit je huidige windows die schijf gaan partitioneren (indien gewenst) en de eerste partitie formateren (en een actieve partitie van laten maken) d. EaseUs opstarten en je huidige C laten clonen naar de eerste partitie van je nieuwe schijf e. rebooten, in de bios duiken en je nieuwe schijf als eerste opstartmedium aangeven. Je hoeft dus niet echt zo'n bootcd te maken (al is die voor later natuurlijk wel makkelijk!) (@ Droske: zie ik het juist, zie ik iets over het hoofd?)
  22. Het blijkt dus toch je schijf te zijn die mogelijk ergens tegenaan sleept - wat dan het piepen zou kunnen veroorzaken. Als de wrijving groter wordt, zou het draaien wel eens kunnen vertragen en stoppen, dus toch tijd voor een nieuwe schijf. Wat je data betreft zit je dus met die 2de schijf veilig. Mooi zo. ok - een stappenplan dan: a. je huidige C klonen met vb EaseUs b. een nieuwe schijf steken (kies je voor een sata- zoals vroeger - of een SSD ( deze zijn duurder, zijn nog niet extra groot, maar zijn wel veel sneller - het zijn schijven in de aard van usb-sticks en geheugenkaartjes voor foto-apparaten e.d. - ze hebben geen draaiende onderdelen meer) (eventueel je computer / schijf voorbereiden indien nodig) c. met behulp van de (te maken) boot-cd/dvd van EaseUs je kloon van je externe naar je nieuwe schijf plaatsen Voor a en c kan ik je goed helpen (is ook niet zo moeilijk - trouwens Clarkie heeft er nog een topic over gemaakt met plaatjes en al) , voor b - in het geval van een SSD - ken ik te weinig voor het geval de bios misschien zou moeten aangepast worden, .... (maar ik vermoed dat Droske je hierbij wel goed zal kunnen begeleiden) Een kloon op een SSD terugplaatsen gaat soms vlekkeloos maar soms zijn aanpassingen vereist. Misschien dat je best aan de verkoper van je schijf wat toelichting vraagt (of gewoon vraagt of hij ze erin steekt en ze eventueel klaar maakt) - dit natuurlijk voor het geval je een SSD kiest. Bij een gewone sata gaat het allemaal (normaal) vanzelf. Enfin, plaats het allemaal maar eens op een rijtje en vertel dan je plannen maar
  23. Dat kan ik je niet vertellen gezien ik WT maar sporadisch gebruik en dus geen betalende account heb. Iemand anders misschien?
  24. Ik werk (af en toe) ook met WT, maar 'k dacht dit al: als het maar één klant is, en je krijgt van die klant de link in een plaatje (png), dan zou ik eerder denken in de richting van: die klant weet niet hoe hij een link aan dat plaatje moet koppelen, die doet het dus fout, en hij stuurt wel een plaatje, maar er hangt geen link aan vast... ?
  25. De zaken liggen blijkbaar toch wat anders dan. Ok: nog even hardop denken: "Al een tijdje ondervind ik wel iets dat niet altijd zo OK is." Leg even uit: waaraan ondervind je dat? (krijg je foutmeldingen, lopen dingen vast, staan er terugkerende zaken in je logboeken of wat) want uit dat zinnetje had ik besloten dat je schijf het aan het opgeven was, maar nu ik je beginpost teruglees, zou de melding 'dat je schijf op het punt staat te crashen' inderdaad ook wel kunnen wijzen op malware of virussen - terwijl je schijf nog in prima staat zou kunnen zijn. Anderzijds spreek je van 'een hoge fluittoon' - en dàt is nu wel niet 'normaal' - alleen: a. ben je zeker dat het geen fan (ventilator) is die ergens tegenaan sleept en b. als een schijf het begint op te geven hoor je normaal geen fluittoon, maar hoor je ze wel 'tikken'... - je spreekt echter van een 'fluittoon' ... ? Hoe meer gegevens we hebben, des te beter weten we in welke richting we moeten denken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.