Ga naar inhoud

Windows herinstaleren


wesleyvh

Aanbevolen berichten

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je usb poorten hebt dan zou je normaal gezien ook in de bios usb als eerste boot kunnen zetten.

Uiteraard heeft hij usb poorten maar als ik een usb stick er in doet en in de bios gaat geeft hij opstarten via usb niet aan. Dus ik kan echt alleen via DVD/HD/FLOPPY/NETWERK starten.

Bij hd geeft hij aan dat er geen besturingssysteem gevonden is

DVD leest hij niet meer.

Floppy is onwaarschijnlijk voor windows 7 :P

Netwerk is dus denk ik mijn enige optie. :(

En helaas kom ik er nie helemaal uit :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als mijn dvd-rom kapot is dan koop ik gewoon een nieuwe.

Tegenwoordig kost dat maximaal 22 euro.

Als het om mijn normale PC ging zou ik dat ook doen, in een laptop is dat voor mij niet mogelijk, dat gaat mij niet lukken.

Je USB optie kan echt niet. Is niet mogelijk te activeren in de bios. dus nogmaals lijkt network mij de enige optie, maar ik wordt er ondertussen een beetje gek van, het lukt maar niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je eerste post zeg je 1 van mijn laptops...

Heb je niet een laptop die wel van usb kan booten of werkende cd drive?

Zou het niet mogelijk zijn om de harde schijf uit je "kapotte" laptop te halen en hem in de andere te steken? En daar dan de schijf formateren en windows opzetten?

aangepast door Adrian Dewinter
Link naar reactie
Delen op andere sites

In je eerste post zeg je 1 van mijn laptops...

Heb je niet een laptop die wel van usb kan booten of werkende cd drive?

Zou het niet mogelijk zijn om de harde schijf uit je "kapotte" laptop te halen en hem in de andere te steken? En daar dan de schijf formateren en windows opzetten?

dat gaat mijn pet iets te boven ;) zover rijkt mijn kennis niet en dan sloop ik mijn andere laptop ook haha ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal, ik ben nu al veeel verder !

Ik heb eindelijk de "kapotte" computer connectie laten maken via netwerk boot.

Nu krijg ik hem alleen niet zover connectie te maken met de DVD drive, zoals jullie weten gebruik ik deze tutorial. Hier stond nu bij het 2e deel stap 2:

2. Go back to the target computer and in the command prompt window, type Type “net use y: \\192.168.1.5\cd”

Maar hij geeft aan dat hij die path niet kan vinden.

Nu heb ik dat geprobeerd te omzeilen door het volgende te doen: ik heb het ipadres in die line vervangen door de naam van de "goede" computer. In mijn geval:

net use \\pc_van_admin\cd\setup.exe

setup toegevoegd om direct het install bestand aan te spreken. Dan vraag hij om gebruikersnaam die vul ik in (Gebruikersnaam van de goede pc= admin) dan vraagt hij een password: die vul ik ook in en dan geeft hij aan:

The user context supplied is invalid.

ik denk dat dit laatste deel hoe ik het doe niet goed is maar ik kwam al wel dichter in te buurt :P ik hoop dat jullie me nu met de laatste stap kunnen helpen.

Ik heb trouwens de dvd drive van mijn goede computer op share gezet en naam CD gegeven en lezen toegang aan iedereen gegeven. Zoals in de tut beschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.