Ga naar inhoud

waterkoeling


Aanbevolen berichten

Ik wil binnenkort een waterkoeling installeren op mijn cpu, en vroeg me af

1.wat je allemaal nodig hebt

2.hoeveel het zou kosten

Ik wil wel even duidelijk zeggen dat het enkel voor mijn cpu moet, gpu misschien wel later, maar dus niet nu al. Ik heb een Intel i7 920 (dus 1366 socket), en een voeding van 650Watt.

al bij voorbaat ne merci:santaclaus:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn erg veel soorten waterkoeling. En dus ook prijzen.

Je hebt al waterkoeling vanaf 59 euro (Corsair H50 - De servers van Azerty liggen plat, ik kan voorlopig niet doorlinken) maar dat kan gerust oplopen tot enkele honderden euro's.

Persoonlijk heb ik liever een Prolimatech Armageddon dan een H50, maar wat wil je ermee gaan doen ?

Wil je overklokken ? Of massaal overklokken ? (+4.0Ghz in uw geval)

Als je gewoon wilt overklokken kan je best een Scythe Mugen 2 Rev. B nemen, daarmee kan je zeker tot de 3.6-3.8 grens komen, als je daarintegen echter wilt benchen en massaal overklokken dan zou je best kijken naar naar serieuze watercooling onderdelen.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waterkoeling is natuurlijk ook stiller.

De H50 kost wel €74,90.

Dan antwoorden op uw vragen: (We gaan nu uit van een componenten waterkoeling)

1) CPU-koelblok, pomp, reservoir, radiator, slangen, fittings, koelvloeistof en fans voor de radiator. Er zijn ook nog andere dingen maar deze zijn essentieel.

2) Dat gaat van €250 tot ... ik denk €500.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waterkoeling is natuurlijk ook stiller.

Naar horen zijn niet alle waterkoelsystemen stiller, enkel de betere. Ik zelf zou nooit waterkoeling nemen, de kans is misschien wel klein maar stel dat er een lek is en dan is je peperdure cpu eraan of nog andere hardware. Als je waterkoeling neemt, neem je best dus een goede. Maar dan loopt de prijs dus al snel op. Misschien dan maar voor een gewone koeler gaan ? Natuurlijk is het wel cooler als je kan zeggen : Ik heb watercooling... best stoer :tongue: Maar ik persoonlijk zou het niet doen... Maar ja, wie ben ik ? ;-)

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waterkoeling maak je zelf stil. Dat hangt alleen van uw fans op de radiator en uw pompmontatie af. Fans is niet zo moeilijk, en pompmontatie doe je door er gewoon wat dempingsmateriaal onder te steken.

En je moet natuurlijk geen brol kopen.. maar voor 300 heb je toch al iets degelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waterkoeling maak je zelf stil. Dat hangt alleen van uw fans op de radiator en uw pompmontatie af. Fans is niet zo moeilijk, en pompmontatie doe je door er gewoon wat dempingsmateriaal onder te steken.

En je moet natuurlijk geen brol kopen.. maar voor 300 heb je toch al iets degelijk.

:bawling:, dacht nu eindelijk dat ik iets wist :tongue: Njah maar ik vind 300 euro voor een koelsysteem toch wel al veel geld... xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dus dit soort koeling willen gebruiken om licht over te klokken (iets vanaf 3.5 ghz), en dan toch nog de processor "gezond" te houden.

Mijn budget is op het moment... zo laag mogelijk, maar er is geen echt maximum.

Oh ja, en die corsair H50 hebben ze in mijn plaatselijke pc-winkel voor 30 euro (gwn ff tussendoor).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.