Ga naar inhoud

VMWare Workstation


MrGlenneke

Aanbevolen berichten

Ik droom van een mac maar heb het geld er nog niet voor.

Ik heb gelezen dat je VMWare Workstation kan downloaden en dan vervolgens Mac OS X installeren.

Ik heb alleen nog een paar vragen voor ik het ga proberen.

Is het veilig? Wat zijn de risico's?

Als je VMWare Workstation niet hebt openstaan merk je er dan iets van?

Moet je een partitie aanmaken of installeerd VMWare en de virtuele machine zich gewoon in een map?

Moet je een deel van je ram-geheugen aan de virtual machine 'afgeven' zodat je in windows minder ram-geheugen kan gebruiken?

Alvast bedankt,

Glenn

aangepast door MrGlenneke
Link naar reactie
Delen op andere sites

VirtualBox is wel gratis en je kan er ook virtuele machines mee aanmaken.

Bij het aanmaken van een virtuele machine kan je opgeven welk Os je wil installeren en dan krijg je een aangepaste hardware configuratie voorgesteld. Je kan hier onder andere Mac OS ingeven.

Vitual box is volledig veilig en zonder risico.

Als virtual box niet is opgestart heb je er geen hinder van; als virtualbox wel opgestart is maar er staat geen virtuele machine open, verbruikt die ook weinig.

Je moet wel zorgen voor een voldoende krachtige reële hardware om een vitruele machine vlot te laten werken.

Een virtuele machine met een HD van 10 GB zal ook op de echte harde schijf 10 GB innemen.

Het geheugen dat je aan de virtuele machine toewijst, wordt van je echte ram afgenomen als de virtuele machine opstart. Met slechts 1GB echt ram geheugen moet je er dus niet aan beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VMware workstation is niet gratis inderdaad, VMware server wel.

Anders zijn er nog genoeg andere opties zoals Virtual PC, of virtualbox.

Het geheugen wat gebruikt word door VMware word inderdaad afgenomen door het systeem waar het op draait (je blijft het wel zien, maar het word in gebruik genomen)

de hardeschijf van de virtuele machine word als een bestand op jou hardeschijf weggezet.

In VMware workstation schijft hij overigens enkel de ruimte vol die hij echt gebruikt! dus niet dat je 20GB instelt dat hij direct 20GB volzet, maar bijvoorbeeld maar 6GB die hij gebruikt, en dan pakt hij 20GB als een limiet. (bij andere programma's kan dit afwijken!)

meer info over hypervisors waar ik toevallig nu aan werk.

http://yannickdekoeijer.nl/portfolio/Nederlands/presentatie_Hypervisors.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou Virtualbox installeren en voordat hij de installatie ging beginnen zij hij dat de netwerkinstellingen gingen gereset worden, wat bedoelt hij daar juist mee?

Kan ik na de installatie gewoon weer het wifi-netwerk kiezen en terug internetten of moet dan alles terug geïnstalleerd worden?

En ik begin plots te twijfelen nu ik je pdf lees,

er staat in dat er een krachtige computer wordt gebruikt,

maar ik heb maar een gewone pc (4 gb ram 3.00 Ghz) is dit voldoende?

aangepast door MrGlenneke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 4 GB ram en een 3 GHz processor heb je wel voldoende om een virtuele machine te installeren; ik heb ook maar dit (wel een core i3). Heb je nog voldoende schijfruimte over voor de virtuele machine?

Die reset van netwerkinstellingen heeft niks om het lijf hoor. Na de installatie kan je gewoon verder internetten zonder iets aan te passen. VirtualBox heeft die instellinge wel nodig want met een virtuele machine kan je ook op internet. In het netwerkcentrum krijg je dan wel een "onbekend netwerk" te zien maar er staat wel bij dat het van virtualbox is.

Je kan de virtuele machine ook toegang geven tot gedeelde mappen op de echte harde schijf zodat je gegevens kan uitwisselen of software installeren waarvan de installatiebestanden op de harde schijf staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt al voor alle hulp, ga het binnenkort proberen want ik zit in de examenperiode.

Ik heb op onze windows schijf maar 20 gb over, kan de virtual machine ook op onze andere interne schijf geinstalleerd worden want daar is nog meer dan 250 gb harde schijf op vrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.