Ga naar inhoud

EPSON STYLUS CX6400 drukt foto af met strepen.


pr1mate

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

Ik ben hier al een aantal keer goed geholpen geweest en ik hoop dat dit nu ook zal lukken.

Ik heb al een enige tijd een Epson stylus cx6400. Deze drukt tekst af zonder problemen. Het enige probleem zit hem in foto's. Als ik deze wil afdrukken staan er steeds strepen op. Ik dien hierbij wel te vermelden dat ik niet met originele cartridges zit. Heeft iemand een idee?

Heb vroeger cartridges gekocht, en daar zat dan een papiertje bij, waar dan een manier opstond, waardoor de printer de cartridges zou herkennen als originele van epson. Gezien dit al een hele tijd en een verhuis geleden is, heb ik geen flauw idee hoe het werkten waar het papiertje ligt. (geen idee of dit ook de oplossing is)

Alvast bedankt

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens de cartridges uit te halen, en dan weer in te steken. De printer zou moeten denken dat er nieuwe cartridges zijn, die zou dan - normaal gezien - een test afdrukken. Anders zou je eens moeten kijken bij de Software van Epson of er iets staat van testafdruk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Testpagina afgedrukt. Het enige rare dat ik zie, is dat er naast omgeving windows NT x86 staat. Als dit normaal mijn os is, moet dit xp x32 zijn.

Printer uitgeschakeld (cartridges uit) (stekker uit) terug stekker in, inkt erin en afgedrukt. Zelfde probleem. Horizontale strepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er misschien een functie in het beheerprogramma van de printer in de aard van "printkoppen schoonmaken" of "clean print nozzles"? Dit kan helpen.

Anders even cartridges uitnemen en voorzichtig met een doekje de printkoppen schoonvegen, er hangt misschien wat verdroogde inkt aan; zelfde doen met de aansluiting in de printer zelf, daar waar de cartridge contact maakt met de printer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de handleiding gelezen:

Om de printkop uit te lijnen met het hulpprogramma Printkop uitlijnen, gaat u als volgt te werk.

Zorg ervoor dat de papiertoevoer papier van A4- of Letter-formaat bevat.

Controleer of het apparaat aanstaat en het foutlampje ! niet brandt.

Open de printersoftware.

De printersoftware voor Windows openen

Klik op het tabblad Hulpprogramma's en vervolgens op de knop Printkop uitlijnen.

Volgt de instructies op het scherm om de printkop uit te lijnen.

Zorg ervoor dat het papier met de afdrukzijde naar boven in de papiertoevoer is geplaatst.

  • Voer het hulpprogramma Printkop reinigen uit om eventueel verstopte spuitkanaaltjes schoon te maken. Zie De printkop reinigen.
  • Wis alle aangepaste instellingen en selecteer Tekst & Afbeelding als Kwaliteitstype op het tabblad Hoofdgroep van de printersoftware (Windows) of selecteer Automatisch bij Modus in het afdrukvenster (Macintosh).
  • Zorg ervoor dat het type Afdrukmateriaal dat is geselecteerd in de printersoftware overeenkomt met het type afdrukmateriaal dat zich in de papiertoevoer van het apparaat bevindt.

Als het om vertikale lijnen gaat dan dit ook doen:

Schakel in het dialoogvenster met geavanceerde instellingen de instelling Hoge snelheid uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.