Ga naar inhoud

films branden op dvd


Vincent4451

Aanbevolen berichten

beste wouterskurtt & andere

Autoplay werkt enkel niet bij de geschreven dvd, bij andere wel...als ik via verkenner naar de drive ga dan staat er enkel DVD-Station (J:\) maw hij kan niets inlezen...

Toch begrijp ik nu echt niet wat ik verkeerd doe... Hieronder een overzicht van de bestanden uit m'n VIDEO_TS map. (belangrijk om weten is dat wanneer ik deze map open met VLC media player, hij deze afspeelt op m'n pc).

VIDEO_TS.ifo

VIDEO_TS.vob

VIDEO_TS.bup

VTS_01_0.ifo

VTS_01_0.bup

VTS_01_1.vob

VTS_01_2.vobVTS_01_3.vob

VTS_01_4.vob

Ik maakte dus zoals jullie zegden een lege AUDIO_TS map aan en voegde deze samen met de map VIDEO_TS toe aan de disk met het programma CDBurnerXP. Alles lukte, ook het finaliseren, maar ik zie dus noch op tv, noch op pc iets van wat op deze dvd staat. Behoorlijk gefrustreerd aan het komen, jullie ook waarschijnlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

We gaan nog eens proberen. Ik heb een gratis programma gevonden die alles automatisch doet. Nu moet je zelf géén mappen meer bijmaken. Alles gebeurt automatisch. Je hebt zelfs een knop om te branden in het programma!

Volg onderstaande stappen EXACT op zoals ze er staan! Bij mij lukt het met dit programma! Dus als ik DVD in mijn computer steek, wordt de film automatisch afgespeeld. Dus als het dan nog niet lukt, dan scheelt er iets met je tv-dvd !

1. Ga naar deze site Video DVD Maker

Klik op "Video DVD Maker FREE".

2. Ga naar het start menu van Windows XP en kies Start/Alle programma's/Video DVD Maker.

Start het programma Video DVD Maker op.

Het programma wordt opgestart.

3. Bij "Select project type" kies je "Video DVD". Druk op OK.

4. Klik dan aan "Make DVD from AVI file (mpeg,divx,etc)

Kies dan je avi bestand

5. Klik onderaan op de grijze knop Next

De film wordt nu getranscodeerd.

Als je 2 drives hebt (een cdrom en een schrijver), zorg dan dat bij Burn options , bij "Drive" de juiste schrijver staat geselecteerd!

Druk daarna op "Burn"

Laat hem nu 5 minutjes doen, hij is de dvd aan het klaarmaken. De DVD er pas uithalen als er "DONE" staat in het witte schermpje vanboven, niet eerder (zie afbeelding hieronder)!

Ook zou ik "Allow Next Session" NIET aanvinken zodat de dvd volledig gesloten wordt!!!!!!!!!

post-484-1417704132,2485_thumb.jpg

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een zelfgemaakte film. Dan moet je daarvan toch een avi of mpg hebben? Anders zal het nooit lukken!

Hoe heb je dan een film gemaakt? Elke film die je maakt is van formaat avi of mpg (of nog andere). Dus dat formaat moet je dan omzetten via bovenstaande procedure zodat de mappen VIDEO_TS en AUDIO_TS (meestal leeg) gevuld worden!

Dus je MOET een avi of mpg film hebben vooraleer je gaat omzetten, anders gaat het NOOIT ! Als je een film opneemt met een camera, wordt er een avi gemaakt bijvoorbeeld mijnfilm.avi. Wel die avi moet je dan omzetten naar dvd formaat via bovenstaande methode.

Ik begrijp niet dat je geen avi of mpeg hebt? Daar begint toch alles mee? Zo'n avi bestand wordt toch gemaakt door de (foto)camera?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in Nero kiest voor dvd-video worden er normaal gezien al 2 mappen aangemaakt: VIDEO_TS en AUDIO_TS. Zet nu in VIDEO_TS jouw bestanden:

VIDEO_TS.ifo

VIDEO_TS.vob

VIDEO_TS.bup

VTS_01_0.ifo

VTS_01_0.bup

VTS_01_1.vob

VTS_01_2.vob

VTS_01_3.vob

VTS_01_4.vob

en laat de map AUDIO_TS ongemoeid (laat die dus gewoon staan)

post-484-1417704132,4201_thumb.jpg

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.