Ga naar inhoud

Externe harde schijf gooit alles door elkaar ;)


assepoes10tje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Lol als ik me hier niet bond en blauw aan ergerde had ik het nooit op het forum gezet. Is vrij vervelend als je naar spannende serie zit te kijken en plots merkt dat al je afleveringen door elkaar aan het afspelen zijn. Als er geen oplossing is ok, doe ik het zoals ik het nu doe :s 3 weken bezig zijn met alle afleveringen 1 voor 1 verhuizen van de ene map naar de andere map en kan je verzekeren is geen leuk werkje als je zo 1.5tb aan files hebt :s.

---------- Post toegevoegd om 19:35 ---------- Vorige post was om 19:33 ----------

Maar ik neem aan dat er genoeg slimme bollebozen hier op dat forum zitten die genoeg verstand hebben van pc's en hun toebehoren om me verder te kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om welke dvd speler gaat het hier?

Bij de windows verkenner kan je de volgorde aanpassen door op de kolomhoofding te klikken, maar dat is een zuiver sofwarematige indexering.

De "verkenner" van de dvd speler gebruikt waarschijnlijk standaard een andere indexering.

Toont de dvd verkenner ook meerdere kolommen?

Kan je hier ook op de kolomhoofding "klikken" om de volgode te wijzigen zoals in windows?

Staan de bestanden in mappen of allemaal op de "root" van de schijf?

Probeer eens het volgende. Hier gaat wat tijd inkruipen maar je weet nooit wat het oplevert.

Noteer de volgorde van de eerste 10 of 20 bestanden zoals de dvd verkenner ze toont.

Ga dan in windows en probeer of je deze volgorde kan reproduceren door het toevoegen van kolommen en dan daarop te indexeren.

Het kan ook zijn dat de dvd verkenner de bestanden toont in de volgorde van fysieke lokatie op de schijf. Dan wordt het moeilijk want dit kan je normaal niet zien in windows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dvd speler is een LG portable dvd player, model DP271 en ik kan daar helaas niets veranderen aan de opstelling van het menu. Heb ik inderdaad ook geprobeerd. Enige wat ik kan bepalen is of ik divx wil kijken, audio wil horen of foto's wil zien maar is via andere knop op de afstandsbediening. Heb harddisk ondertussen zelf wel zo ingesteld dat hij automatisch als disk met alleen videobestanden wordt herkend zowel door de pc als op de dvd speler. Heb ik pas gisteren gedaan ;) de door elkaar gooiende files bestaat al van het begin. Maar vermoed dat het inderdaad is wat je zegt dat het op de schijf zelf aangepast zou moeten worden, niet via windows, lukt niet via dvd speler dus vrees dat ik voor eeuwig filetjes zal blijven schuiven ;).

---------- Post toegevoegd om 10:57 ---------- Vorige post was om 10:52 ----------

Oei effe vergeten, heb inderdaad gedaan wat je gevraagd hebt ;). Denk ik toch. Wat ik ook doe op de pc ;) als ik ze daar eenmaal juist heb gezet lol blijven ze juist staan ;) kan ze wel veranderen van volgorde door bvb op datum te gaan staan maar blijft bepaalde volgorde aan houden. Lukt me dus niet om te zien hoe ze op de schijf zijn gezet daar. Op de schijf (dvd dus) blijven ze in de volgorde komen hoe ik ze er op gezet heb en als ik hele mappen verhuis gooit hij ze dus allemaal door elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een ganse map verplaatst of kopieert, zitten de bestanden dus door elkaar. Dat komt omdat windows de bestanden in willekeurige volgorde behandelt.

Maak de nieuwe map aan en verplaats of kopieer de bestanden een voor een in de volgorde dat je ze wil hebben.

Probeer dit eens en laat maar weten of dit een oplossing is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.