Ga naar inhoud

internet snelheid erg traag


davaze

Aanbevolen berichten

Misschien ligt dat aan het feit dat internet niet verdeeld wordt over mac adressen.

1% packet los kan een zeker invloed hebben omdat het dan opnieuw moet verbinden.

Je dns 195.98.160.26 is zo te zien voor Rusland.

Ik zie dit:

TTL=64

TTL=128

Technische gezien is TTL=64 voor unix computer en TTL=128 windows computer.

Betekend dit dat je 2 verschillende soorten VPN verbinding maakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Niet dat ik weet. Misschien heeft het ermee te maken dat met de eerste test er wordt gepingd naar het eigen ip adres 192.168.215.244 en in de tweede test naar het gateway adres 192.168.215.2. Overigens krijg ik op beide laptops hetzelfde ping resultaat, bij de een TTL128 en TTL64. De gegevens van de LAN instellingen en de VPN verbinding zijn overgenomen van de ISP provider. Ik heb begrepen dat pingen naar het gateway adres altijd wel een keer een packetje verloren kan gaan maar dat mag niet resulteren in zo'n groot snelheids verschil. Tot op dit moment is het nog voor iedereen een raadsel die ik intussen heb gevraagd en ze zijn allemaal al benieuwd waar het aan ligt.

Ik wil nu nog gaan proberen d.m.v. een rechtstreekse LAN verbinding te maken tussen mijn beide laptops en op die manier bestandjes over te gaan zenden via een shared HD. Kijken wat er voor een snelheid uit komt in beide richtingen. Op dit moment heb ik geen beter idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb intussen de twee laptops d.m.v. een LAN kabel direct aan elkaar gehangen met ieder zijn eigen ip adres. Daarna heb ik met een programma de LAN getest in beide richtingen en kom op een gemiddelde snelheid van 94Mb/s, voor een kaart van 10/100 Mb/s is dat heel normaal in mijn ogen. Ook het overzenden van een bestand van 3.7GB duurde slechts 6 min, waarmee ik ook op een snelheid uitkom die goed is. Hieruit kan ik opmaken dat zowel de LAN kaart en de rest van de hardware alsmede mijn LAN verbinding goed is. Nu vraag ik me af of het hele probleem niet in het VPN gedeelte kan zitten? Ik weet dat hiervoor gebruikt wordt gemaakt van het PPTP protocol maar ik heb geen verstand hiervan, ook weet ik niet of er verschillende versies of verbeterde versies hiervan beschikbaar zijn.

Ik vraag me af of hier het verschil kan zitten tussen de twee laptops?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is tijdelijk opgelost. Na intensief speurwerk samen met de ISP provider is gebleken dat van hun kant iets toch niet helemaal goed werkt waardoor de belasting op de LAN kaart te hoog schijnt te worden. Deze oudere kaart kan daar waarschijnlijk ook niet goed tegen. Op dit moment hebben we bij de Advanced instellingen van de netwerk adapter de setting bij Link Speed & Duplex op 10Mbps/s full duplex gezet waardoor de belasting tijdelijk minder wordt en de snelheid weer normaal is.

Het klinkt erg technisch en binnenkort komt er nog een engineer kijken naar hun eigen installatie wat er mis is want normaal zou deze instelling gewoon op auto detect moeten kunnen blijven staan.

Schijnbaar kunnen de nieuwere kaarten en computers beter met overbelasting overweg vandaar dat het op de nieuwe laptop wel werkte.

Als ik meer info heb omtrent dit probleem dan zal ik dit hier nog posten. Voor nu is het probleem opgelost.

Verder wil ik jullie bedanken voor de interesse en medewerking het probleem op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.