Ga naar inhoud

internet snelheid erg traag


davaze

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb onlangs op een Toshiba laptop van 5 jaar oud opnieuw windows xp home geinstalleerd omdat deze al problemen kreeg met snelheid en internet.

Nadat de schone installtie van XP is geinstalleerd en ik de LAN gegevens van de provider heb ingevuld, vervolgens de VPN settings van de provider heb ingevuld, kan ik verbinding maken met het internet. Nu blijkt alleen dat de snelheid zo traag is dat er niet mee te werken valt. Ik heb inmiddels windows xp pro geprobeerd maar hetzelfde resultaat. Vervolgens heb ik verschillende LAN drivers geprobeerd ook geen verbetering. Ik heb zelf een andere LAN kaart via de PCMCIA cardbus aansluiting geprobeerd maar geen verschil. Het vreemde is nu dat als ik hetzelfde op een andere laptop probeer waar ook windows xp pro op staat, dezelfde instellingen gebruik voor de LAN en VPN, de verbinding wel goed is en de snelheid ook prima.

Ik snap niet waarom het op de een wel werkt en op de andere niet terwijl het in het verleden wel gewerkt heeft. De windows firewall had ik ook uitgeschakeld om zeker te zijn maar het maakt niks uit. Het lijkt erop dat het niet aan de netwerk kaart ligt en het ligt zeker niet aan de internet verbinding maar waar dan wel?

Iemand die een idee heeft?

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit is zo opgegeven van de ISP provider hier. Ik zit hier bij fam. in Moskou en hier hebben ze een internet aansluiting waarbij je eerst bij de LAN verbinding het IP adres, netmask, gateway en DNS servers moet invullen. Op dat moment heb je een LAN verbinding maar nog geen toegang tot het internet. Hiervoor moet je een nieuwe verbinding maken bij netwerk verbindingen, vervolgens VPN kiezen en daarin het gateway IP adres opgeven met de inlognaam en paswoord. Via deze VPN inlog verbinding maakt het verbinding met het internet. Zoals gezegd, op mijn prive laptop waarop xp pro draait werkt het prima maar op de laptop die ik in orde probeer te maken van mijn fam. waarop xp home draait werkt de verbinding wel maar ontzettend traag tot bijna geen snelheid. Ik kan geen verschil ontdekken in de instellingen bij het TCP/IP protocol en ook de firewall staat uit. Heb andere OS (xp pro) geprobeerd en ook een andere netwerk kaart (via cardbus PCMCIA) beide maken geen verschil. Het is mij een raadsel waarom het op de een wel en de andere niet goed werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Dubbelklik op HijackThis.msi

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “uitvoeren als administrator". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het programma uitgevoerd en hieronder is het log bestand.

Ik moet er even bij vermelden dat op dit moment ESET smart security geinstalleerd staat maar dit heeft geen effec gehad op de internet verbinding omdat ik dit eerst zonder ESET heb geprobeerd, ESET veroorzaakt in dit geval geen probleem en zelfs het updaten van ESET is onmogelijk langzaam dus de snelheid heeft geen effect op IE 8 alleen maar in het algemeen. In het laatste gedeelte staat een stukje in Russisch omdat het OS Russisch is, als dit een probleem is om te analiseren dan zal ik het laten vertalen.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 11:22:37, on 18.09.2010

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Program Files\ESET\ESET Smart Security\ekrn.exe

C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe

C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe

C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe

C:\Program Files\ESET\ESET Smart Security\egui.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = @MAIL.RU:

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Ссылки

O4 - HKLM\..\Run: [igfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe

O4 - HKLM\..\Run: [egui] "C:\Program Files\ESET\ESET Smart Security\egui.exe" /hide /waitservice

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETWORK SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1284547085300

O16 - DPF: {E06E2E99-0AA1-11D4-ABA6-0060082AA75C} -

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{6CCB25BE-5612-4578-98A2-602CE57184C7}: NameServer = 195.98.160.26,195.98.161.26

O22 - SharedTaskScheduler: Предзагрузчик Browseui - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Демон кэша категорий компонентов - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O23 - Service: ESET HTTP Server (EhttpSrv) - ESET - C:\Program Files\ESET\ESET Smart Security\EHttpSrv.exe

O23 - Service: ESET Service (ekrn) - ESET - C:\Program Files\ESET\ESET Smart Security\ekrn.exe

O23 - Service: Журнал событий (Eventlog) - Корпорация Майкрософт - C:\WINDOWS\system32\services.exe

O23 - Service: Служба COM записи компакт-дисков IMAPI (ImapiService) - Корпорация Майкрософт - C:\WINDOWS\system32\imapi.exe

O23 - Service: NetMeeting Remote Desktop Sharing (mnmsrvc) - Корпорация Майкрософт - C:\WINDOWS\system32\mnmsrvc.exe

O23 - Service: Plug and Play (PlugPlay) - Корпорация Майкрософт - C:\WINDOWS\system32\services.exe

O23 - Service: Диспетчер сеанса справки для удаленного рабочего стола (RDSessMgr) - Корпорация Майкрософт - C:\WINDOWS\system32\sessmgr.exe

O23 - Service: Смарт-карты (SCardSvr) - Корпорация Майкрософт - C:\WINDOWS\System32\SCardSvr.exe

O23 - Service: Журналы и оповещения производительности (SysmonLog) - Корпорация Майкрософт - C:\WINDOWS\system32\smlogsvc.exe

O23 - Service: Теневое копирование тома (VSS) - Корпорация Майкрософт - C:\WINDOWS\System32\vssvc.exe

O23 - Service: Адаптер производительности WMI (WmiApSrv) - Корпорация Майкрософт - C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiapsrv.exe

--

End of file - 4426 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik inmiddels via speedtest.nl met beide laptops en dezelfde verbinding en instellingen een test kunnen doen met als volgende resultaat. Misschien heeft iemand een idee wat het nu kan zijn.

Als ik de test uitvoer met de werkende laptop dan krijg ik het volgende:

Download : 103.6 KByte/sec

Upload : 76.0 KByte/sec

Connection : 237.0 Conn/min

Doe ik hetzelfde met de slechte laptop, dezelfde verbinding en instellingen:

Download : 3.8 KByte/sec

Upload : 75.7 KByte/sec

Connection : 42.0 Conn/min

Ik zie groot verschil bij download en connections, hoewel de upload ongeveer hetzelfde is. Wat kan dit enorm verschil nu veroorzaken, ik heb geen idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst even een vreemd vraagje : is dit een Russische versie van Windows die op deze PC staat ? De benamingen van een aantal items in je log van HijackThis zijn in Cyrillisch schrift ... en dat is niet meteen iets dat we hier alledaags tegengekomen en dus sowieso al een beetje vreemd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt, ik had dit ook al aangegeven in mijn vorige posts. Het betreft een Russische versie van windows xp home edition, echter heb ik ook de Russische versie van xp pro geprobeerd evenals het originele Toshiba OS windows xp home engelse versie. Geen van allen geeft verbetering nadat deze schoon geinstalleerd is. Ik krijg met alle versies precies hetzelfde resultaat. Dit is ook de reden waarom ik een andere LAN kaart geprobeerd heb en tevens andere LAN drivers geprobeerd heb maar ook dit leverde niks op. Nogmaals op mijn prive laptop waarop ook windows xp pro staat werkt het prima en ik kan geen verschil ontdekken behalve dat de LAN kaart een 10/100/1000 is maar met een inetrnet verbinding van 1Mb/s moet een 10/100 kaart geen probleem opleveren. Daarbij komt nog dat ik in het verleden ook al eens opnieuw XP heb geinstalleerd maar toen had ik deze problemen niet.

Ik kan niks vreemds vinden en vraag me af of het niet in windows zelf kan zitten of kan het nog andere hardware zijn behalve de LAN kaart wat problemen kan geven? Het is zo vreemd om twee laptops naast elkaar te hebben met beide windows xp, dezelfde LAN instellingen door de provider opgegeven en dezelfde VPN settings ook door de provider opgegeven en op de een werkt het prima en op de ander niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is ook de reden waarom ik een andere LAN kaart geprobeerd heb en tevens andere LAN drivers geprobeerd heb maar ook ditJa dat klopt, ik had dit ook al aangegeven in mijn vorige posts. Het betreft een Russische versie van windows xp home edition, echter heb ik ook de Russische versie van xp pro geprobeerd evenals het originele Toshiba OS windows xp home engelse versie. Geen van allen geeft verbetering nadat deze schoon geinstalleerd is.
Sorry ... nu je het zegt zie ik dat je dat al eerder hebt gemeld :dong:

Dan mag je ervan uitgaan dat malware zeker de oorzaak van je probleem niet kan zijn, want dit logje ziet er probleemloos uit :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had daar zelf ook het probleem niet gezocht omdat het een schone installatie van windows xp betreft, echter kan ik er niet achter komen wat mijn verbinding lijkt te knijpen op die laptop. Je mertk en ziet duidelijk dat vooral de downstream erg slecht is en ook de connecties via speedtest laat zien dat er iets niet klopt.

Er moet echter een oorzaak zijn lijkt me maar ik weet het op dit moment even niet. Ik ben vrij handig met computers maar dit ontgaat me even, vandaar mijn post op dit forum, in de hoop dat iemand met een idee komt om te proberen of misschien zelfs met een oplossing :-)

Tot dusver kom ik niet echt verder, wat ik nog ga proberen is om verbinding te maken via een inbel provider via het analoog modem, kijken of er verschil is, maar dit is niet de oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.