Ga naar inhoud

internet snelheid erg traag


davaze

Aanbevolen berichten

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De manier waarop hier verbinding met internet wordt gemaakt is als volgt:

Als eerste moet je bij de LAN verbinding zelf de IP,gateway,DNS en Subnetmask invullen die de provider opgegeven heeft. Op dat moment krijgt de LAN verbinding met het intranet van de provider. Daarna moet je een nieuwe netwerk verbinding maken (VPN) waarin je vervolgens het gateway adres opgeeft en de usernaam en paswoord. Deze verbinding fungeert als het ware als een soort inbel verbinding op de actieve LAN verbinding die je als eerste gemaakt hebt. Vervolgens heb je internet toegang. Zoals gezegd werkt dit op de ene laptop vloeiend en op de andere laptop ontzetten langzaam. Zoals je in de speedtest kan zien in mijn vorige posts is het onmogelijk te internetten met zo'n snelheid. Ik heb ook niet zoveel verstand van VPN verbindingen maar het lijkt mij dat dit alleen als een soort inbel verbinding fungeert om toegang tot het internet te krijgen, verder verloopt alles via dezelfde LAN verbinding (enigste verbinding) en via het TCP/IP protocol.

Ik werk er nog steeds aan heb nog steeds het vermoeden dat het mogelijk toch hardware kan zijn, alhoewel de LAN kaart goed lijkt te werken.

Alle mogelijke ideeen zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel verschil in hardware tussen beide laptops omdat de werkende veel nieuwer is maar ondanks dat ben ik van mening dat zelfs een laptop toshiba met een 2.5GHz celeron processor, 512MB DDR Ram/333 MHz en een LAN 10/100 kaart wel normaal met een 1Mb/s internet verbinding moet kunnen omgaan.

Instellingen van IE8 zijn bij beide hetzelfde maar ook andere programma's krijgen geen updates gedownload vanwege de slechte verbinding, dus het heeft niet alleen effect op IE8 maar op alles in het algemeen.

Ik heb vandaag een zogenaamde professional op bezoek gehad, die heeft alles bekeken en geen directe hardware fout kunnen vinden, zowel het geheugen als HD enz zijn in orde. Zijn idee was meteen windows zelf. Hij heeft zijn eigen XP pro erop gezet maar uiteindelijk is het resultaat nog steeds hetzelfde. Omdat op deze laptop de symbolen en knopjes zitten voor WiFi dacht hij dat het daar aan lag omdat de WiFi helemaal niks doet. Nu heb ik gekeken en het blijkt voor deze laptop gewoon een optie te zijn en er zit dus geen WiFi in. Wij zijn nu weer terug bij af met wat Euro's minder voor zijn expertise die niets heeft opgeleverd.

We weten niet wat we nog kunnen doen, een andere kopen als je niet weet wat er is doe je ook niet want verder werkt deze laptop prima.

We hopen dat we via dit forum nog een stap verder kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan een test doen:

Ga naar start

Typ in uitvoeren dit: cmd

Typ nu achter > dit: ipconfig /all

Nu ziet je bij IP adres uw IP adres

Typ nu achter > dit:ping -t ip adres bijvoorbeeld ping -t 192.168.2.2

Laat het zo'n 2 minuten doen

Stoppen doe je met CTRL + C

Niet ziet je pakket verzonden maar ook fouten.

Hoeveel fouten zijn er.

Is de time < 1 ms

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik heb de test gedaan en deze lijkt gewoon goed te zijn. Ik krijg alleen de volgende melding gedurende de hele test:

Reply from 192.168.215.244: bytes=32 time<1ms TTL=128

Reply from 192.168.215.244: bytes=32 time<1ms TTL=128

Reply from 192.168.215.244: bytes=32 time<1ms TTL=128

Reply from 192.168.215.244: bytes=32 time<1ms TTL=128

Ping statistics for 192.168.215.244:

Packets: Sent = 250, Received = 250, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms

Zo lijkt dus alles in orde maar waarom dan het grote snelheids verschil? Het kan toch niet zijn dat een laptop van 5 jaar oud geen 100kB/sec kan halen met een 1Mb/s verbinding en de nieuwe laptop wel. In mijn vorige posts bij de speedtest zie je gewoon een erg groot verschil en ik vraag me af waarom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe de test nog eens maar dan zo tenminste als je een router hebt.

ping -t 192.168.215.1

Router IP vindt je zoals bovenstaand gateaway

Doe de test op beiden laptop.

Waarom is de laptop 192.168.215.244

Je best onder 100 blijven

> 100 is meer bedoeld voor doorlinken naar server, webserver, extra antenne enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is zo opgegeven door de ISP provider hier. De verbinding is op deze manier opgebouwd:

LAN settings:

IP 192.168.215.244

Subnet: 255.255.255.0

gateway 192.168.215.2

DNS 195.98.160.26

DNS 195.98.161.26

VPN settings:

IP 192.168.215.2

username: username

pasword: pasword

Als ik doe pingen op het gateway adres 192.168.215.2 dan krijg ik het volgende:

Reply from 192.168.215.2: bytes=32 time<1ms TTL=64

Reply from 192.168.215.2: bytes=32 time<1ms TTL=64

Reply from 192.168.215.2: bytes=32 time<1ms TTL=64

Reply from 192.168.215.2: bytes=32 time<1ms TTL=64

Ping statistics for 192.168.215.2:

Packets: Sent = 141, Received = 139, Lost = 2 (1% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms

Op de goede laptop krijg ik:

Ping statistics for 192.168.215.2:

Packets: Sent = 136, Received = 136, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

Minimum = 0ms, Maximum = 1ms, Average = 0ms

Zou hier ergens een oorzaak kunnen liggen, als ik op 2 minuten pingen 1% packet loss heb of heeft dit geen invloed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals al eerder vermeld, betreft het een schone installatie van XP en heb ik voor de zekerheid de standaard windows firewall uitgezet. Echter op de werkende laptop staat zowel windows firewall als ESET NOD geinstalleerd, deze werkt zonder problemen met dezelfde kabel. Plug ik hem in de andere laptop dan heb ik dus ineens een hele slechte verbinding, zoals te zien is in de speedtest.

Dit bevestigd voor mij dat zowel de kabel als internet verbinding zelf geen probleem is want anders moet ik dit op beide laptops hebben. Het is voor mij een echt raadsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.