Ga naar inhoud

Wazig beeld & tekens op de 'nieuwe' internet Explorer 9 ?


Nederbelg

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb sinds kort de nieuwe Internet explorer 9 (64 bits)op mijn windows 7 pc.

Maar nu heb ik wazige letters en tekens, dit is zeer vermoeiend voor de ogen.

Dit probleem had ik niet met IE 8.

Ik gebruik nu maar zolang de FireFox, totdat dit opgelost is.

(firefox heeft wel normale letters, dus het ligt niet aan mijn algemene pc instellingen).

Ik heb zelf al het volgende geprobeerd;

- de compatibiliteitsweergave veranderd.

en onder Internetopties de functies;

- altijd cleartype voor html gebruiken.

- software-rendering gebruiken in plaats van gpu rendering.

Maar dit help dus niets.

Ik hoop dat er iemand een oplossing heeft,

want zonder deze problemen is de nieuwe IE 9 echt de ideale browser voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.

Maar ik heb verder geen problemen met wazig beeld in Windows, heb dit alleen in IE 9.

Ik gebruik nu FireFox endaar is het beeld perfect.

Als ik FireFox en IE9 dezelfde programma's laat openen op Internet en dan deze naast elkaar zet op het scherm, dan zie je echt heel duidelijk het verschil.

IE9 ziet eruit of dat ik een bril nodig heb, raar en wazig.

Terwijl de pagina op FireFox er gewoon duidelijk uit ziet.

Het probleem ligt echt alleen bij IE9.

Ik heb al vanalles geprobeerd met de Internet opties.:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de laptop bij wijze van proef zelf ook IE9 geïnstalleerd en ondervind alleen bijv. in mijn Gmail agenda met de taken een problemen.

In dat taken venster staat niets meer leesbaar. Op de pc nog maar niet geinstalleerd dus, hier ook geen probleem, daarvoor op de laptop ook niet.

Zal waarschijnlijk wel te maken hebben met het feit dat IE9 nu nog de Beta versie is, dit soort foutjes zal er wel uitgehaald gaan worden. Tot die tijd dus denk ik op de forums voor IE9 je probleem kenbaar maken dan weten de ontwikkelaars hoe en wat er aan problemen rond gaat.

Als de final version uitkomt zijn er ook altijd nog probleempjes met nieuwe software.

Overigens draai ik de Windows 7 32 bits versie op de pc. Ultimate.

Ook op de laptop en geen enkel probleem met het waxig zijn van tekst in IE9.

Misschien een typisch 64 bits probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Walliew,

Ik denk dat je gelijk hebt, dit is ook een typpies windows 7, 64 bit probleem.

Ik heb al eens rond gekeken op Internet en daar staan ook verschillende mensen met hetzelfde probleem,

maar niemand heeft een oplossing hiervoor.

Maar ja het is niet zo erg, zonder dit probleem was ik niet aan een andere browser begonnen. :eviltongue:

Ik gebruik nu dus de FireFox 3.6.10 en deze browser bevalt me echt zeer goed, je kan deze FireFox werkelijk helemaal naar jou eigen smaak instellen.

Alleen is deze FireFox niet zo snel als de IE9.

Ik weet dat van de FireFox ook al nieuwe snelle beta's uit zijn, maar ik heb liever toch een browser waarbij ik geen mogelijke fouten tegen kan komen.

En zo een probleem vind ik de snelheid ook weer niet.

Dus bedankt voor je reactie,

en als iemand een oplossing weet voor het slechte/wazig beeld in IE9, dan hoor ik het graag !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Misschien kan je proberen een printscreen te maken van het wazige beeld dat je hebt in internet explorer en het hier te posten.

Het kan best zijn dat je 'denkt' dat het beeld wazig is, maar dat het normaal is en hoort tot de updates van de browser!

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.