Ga naar inhoud

interne harde schijf van intel


bergkid

Aanbevolen berichten

hey,

een vriend van mij heeft een nieuwe interne harde schijf nodig voor zijn laptop.

hij is naar een winkel geweest en die raden hem aan (we weten nu ff niet zeker wat de naam van de harde schijf was maar het was maar we dachten dit:hmmmm:) een X-25M SSD 80 GB te nemen.

wat denken jullie er van?

grt bergkid&vriend ;p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd bestaan er snelle SSD's. De review van de X-25M kan je hier bekijken. Als alternatief kan je best kijken naar de Vertex 2 120GB, die is wat duurder maar de performance is ook beter. Binnenkort komt wel de nieuwe reeks SSD's uit van Intel, die meer opslagcapaciteit zullen bieden, meer perfomance, en vooral een lagere prijs. Als je kan wachten, zou ik zeker wachten, maar anders is een Vertex 2 zeker geen slechte keus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SSD zou kunnen omdat het 2,5 " is maar daar tegenover hebt je ook minder harddisk ruimte.

Ik zou het niet kopen tenzij uw laptop 2 harddisk heeft.

Het is wel zo dat SSD sneller is maar opslaan duurt langer.

Eigenlijk is SSD zelfs geen harddisk maar een fysieke ruimte.

Maar als je windows XP of Vista hebt dan zou ik zeker geen SSD nemen.

Microsoft heeft in Windows 7 iets op gevonden om juist dat opslaan en verwijderen toch sneller op te lossen.

Vergeet niet dat SSD van 80 Gb echt niet veel is in Windows 7 als je bekijkt dat een harddisk ook bestaat van 500 Gb

Ik heb een SSD in 2 computer.

Is dat echt veel waard.

Eerlijk gezegd: voor de snelheid betaald je wel blauw.

Over een jaar zal het zeker van prijs zakken en is dan de SSD die je nu koopt niks meer waard.

Het zal de prijs van de gewone harddisk benaderen omdat er dan een nieuwe soort SSD op de markt komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, Vista ondersteund de trim functie niet. Maar dat is niet het belangrijkste. Wat Stegisoft zegt is belangrijk. De opslag capaciteit van een SSD is nog steeds zeer laag (tenzij je 500 euro wil geven).

Als hij een externe opslagplaats heeft dan is een SSD zeker verantwoord. Echter vind ik zelf 80 GB veel te weinig. Je moet al zeker naar 120GB of meer gaan zien. Echter kost een SSD ook vele meer dan een HD. Je moet ook kijken of die laptop die upgrade van 200 euro waard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel een alternatief : De Seagate Momentus XT 500GB. Dit is de eerste hybride schijf. Veel opslag, goede prijs. Het cache is 4GB SSD geheugen i.p.v. 32 MB bij normale harde schijven. Uiteraard zal deze Momentus de snelheid van een SSD niet benaderen, maar deze is toch sneller dan een Velociraptor, wat toch aardig snel is voor een laptop schijf. De programma's die je het meest gebruikt (office, firefox..) zullen veel sneller opstarten. De Momentus XT houdt de files van de meest gebruikte programma's stand-by in de cache.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.