Ga naar inhoud

Exel - Cellen linken


kurt5

Aanbevolen berichten

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

office 2007

---------- Post toegevoegd om 17:37 ---------- Vorige post was om 17:33 ----------

Ik heb jullie raad gevolgd maar ik geraak er niet goed uit. Ik gebruik ook amper word of exel alleen maar om een briefke te schrijven of om er eentje open te doen. Kun je iets specifieker zijn want ik ben echt een leek. Dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH]7270[/ATTACH]Als het met de Mailmerge niet lukt laat maar weten dan schrijf ik wel snel iets in EXCEL VBA. Als je 6 kaartjes op 1 A4'tje hebt staan kan ik dat eenvoudig met een Makro zodanig laten instellen dat je alles eerst invult in een formuliertje en vervolgens rolt het zo de printer uit. je kan zo ook printen wat je wil in elke willekeurige reeks met inleg die je zelf invult.

Ik het EXCEL bestandje al een beetje aangepast zodat er 6 kaartjes op 1 A4'tje passen, meer heb je niet nodig. alle wat je in het eerste kaartje (rode omtrek) typt komt ook in de andere kaartjes behalve dan het nummer dat verhoogd uiteraard altijd mee.

Ik kan een makro maken dat je aangeeft dat je van 1 tot 3500 wilt afdrukken en je moet dan alleen maar zorgen dat er genoeg papier in je printer zit :-)

Je kan nu ook handmatig de waarden invullen en handmatig afdrukken (of CTRL P gebruiken). Ik heb alle kaartjes aan elkaar gezet zodat je dat wat snijwerk bespaard.

Het blauwe vierkantje is al geplaatst om de makro aan te plakken, het zal niet worden afgedrukt. Ik zal het blad nog op zwartwit printen moeten zetten of je moet het kader van het eerste kaartje weer even zwart maken.

Kaart Kaarting.xls

aangepast door inzofranken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi gedaan, maar ik snap niet wat je bedoelt met die makro maken. Ik moet dat dan gewoon ergens invullen of zo. De kader rond de kaarten heb ik weggedaan omdat de mens die de kaarten snijd dat had gevraagd. Sorry voor uw werk. Kan ik dat nu gewoon afdrukken en zeggen 500stuks en alles gaat dan automatisch of hoe gaat dat juist. Ik heb het gezegd ik ben een echte leek in deze dingen. Dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het zo eenvoudig mogelijk voor je maken. Het knopje zal ik ook nog aanpassen, ik zal als je daar op klikt een makro laten starten die alle kaartjes van 1 tot ???? afdrukt. Je moet er alleen voor zorgen dat de informatie in het eerste kaartje altijd juist is want die wordt automatisch gekopieerd naar de ander 5 kaartjes op het blad.

Ik zal de kaders weer weghalen, geen probleem hoor.

Ik wilde het eerst met een invulformuliertje doen maar 'keep it simple' , de instructie is alvolgt (deze zal ik straks nog wel herhalen)

In het bestandje wat ik je heb gestuurd zal dat dus nog niet werken

1. Vul alles correct in op het eerste kaartje

2. Vul het eerste nummer in op het eerste kaartje

3. Vul het laatste nummer in op het laatste kaartje (je mag van dat kaart ook het nummer veranderen, verder mag je nergens niets veranderen.)

4. en kies daarna op de het blauwe knopje en de printer zal haar werk doen :-)

Om te testen kan je dan best even in het eerste kaartje getal 1 invullen en in het laatste 6 zodat er maar 1 blad uit komt.

Snap je een beetje wat ik bedoel? zo ja graag een seintje dan knutsel ik het even in elkaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH]7277[/ATTACH]

Voila, in bijlage het excel bestandje met de makro,

Het enige wat jij nog moet doen is zoals eerder uitgelegd de 4 stappen te doen zoals ik eerder heb opgeschreven. Ik heb het hier getest en werkt prima. Ik zou wel eerst even testen op een klein bereik van 1 tot 12 of zo zodat je niet onmiddelijk met 100 pagina's papier zit.

Noot : je hoeft niet in eenheden van 6 te rekenen hoor, programma doet dat wel voor je. Let wel op dat na het afdrukken de door jou ingevoerde waarden zijn overschreven.

Ik hoop dat dit allemaal duidelijk voor je is.

Het kan zijn dan je huidige excel Makro's blokkeert, ik heb hem dan ook nog even bewust opgeslagen in EXCEL 2003 maar 2007kan er ook over vallen. Als je niet weet hoe je dit (tijdelijk) kan omzeilen geef dat dan maar even aan dan leg ik dat wel uit. Ik heb niet ingebouwd in makro wat niet mag (heb geen kwade bedoelingen :-))

onderstaande zit er in. Programmeren is op zich niet moeilijk , de meeste tijd kruipt in het afvangen van mogelijke fouten.

Enfin, je moet onderstaande niet begrijpen , het kan ook nog we wat slimmer, maar ik moest dit even snel in elkaar steken , quick and dirty zullen we maar zeggen.

Sub start_print()

'zoek start en eindeveld

conflict = False

On Error GoTo F1

Application.Goto Reference:="STARTNUMMER": enk = ActiveCell.Column: enr = ActiveCell.Row

enw = CLng(ActiveCell)

Application.Goto Reference:="EINDENUMMER": lnk = ActiveCell.Column: lnr = ActiveCell.Row

lnw = CLng(ActiveCell)

'lnw bevat het laatste nummer

'enw bevat het eerste nummer

'de A4 bevat altijd 6 opvolgende nummers ook al overstijgt dit het laatste nummer !!!!

If conflict = True Then dmy = MsgBox("Controleer de ingevoerde gegevens, er gaat iets fout!!!", vbCritical, "Foutieve ingave"): Exit Sub

dmy = MsgBox("Wilt U alle kaartjes met nummer " + CStr(enw) + " tot nummer " + CStr(lnw) + " afdrukken?", vbQuestion + vbYesNo + vbDefaultButton2, "Afdrukken")

If dmy = vbNo Then Exit Sub

aantal_a4 = 0

While enw < lnw

'plaatsen van de juiste waarden op het blad

Cells(enr, enk) = enw

Cells(lnr, lnk) = enw + 5 'de ingevoerde waarde wordt overschreven ivm de print

'printcommando

conflict = False

On Error GoTo F1

'MsgBox ("print " + CStr(enw))

ExecuteExcel4Macro "PRINT(1,,,1,,,,,,,,2,,,TRUE,,FALSE)"

If conflict = True Then

dmy = MsgBox("Er gaat iets fout bij het printen, wilt U de bewerking afbreken?", vbYesNo + vbDefaultButton1 + vbCritical, "Fout")

If dmy = vbYes Then

Exit Sub

End If

End If

enw = enw + 6

aantal_a4 = aantal_a4 + 1

Wend

dmy = MsgBox("Er zijn in totaal " + CStr(aantal_a4) + " prints gemaakt.", vbInformation, "Gereed")

Exit Sub

F1: conflict = True

Resume Next

End Sub

Kaart Kaarting.xls

aangepast door inzofranken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.