Ga naar inhoud

Exel - Cellen linken


kurt5

Aanbevolen berichten

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat kan je op verschillende manieren.

Wat wil je juist doen? Een voorbeeld maakt het zoeken naar een oplossing makkelijker.

Als je bijvoorbeeld twee cellen wil optellen en het resultaat in een derde wil weergeven hoef je gewoon de formule in die derde cel te plaatsen en dan zal deze automatisch worden aangepast als de waarden van de andere cellen wordt veranderd.

in cel A3 zet je bijvoorbeeld volgende formule

= a1+a2

Als a1 of a2 wijzigen zal a3 ook aangepast worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou kaarten maken voor onze vereniging, ongeveer 3500. In 1 cel staat de datum vb 27/02/2011 dus wil ik hebben dat die andere 3499 kaarten mee veranderen. Ik kan geen 1 exemplaar zoveel keer afdrukken want op iedere kaart staat een volgnummer, maar ik stuur de hele handel eens door, de eerste kaart is de juiste en de rest moet mee volgen alsook de inleg.

Kaart Kaarting vb-1.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet in A4 je datum, ga dan in het naamvak staan dat is die lange cel boven de A en links van de 1 en typ daar "datum" zonder de haken en Enter. Cel A1 heeft nu de naam datum.

Doe het zelfde met A8, en geef die de naam "inleg"

Nu begint het monnikenwerk, in alle cellen die de datum moeten volgen zet je =datum, Enter

Dit zelfde doe je met inleg. Dat is dus een avondje werk, geluk is dat het maar eenmalig is. Als je in A4 en A8 te tekst wijzigt, gaat de rest mee.

Je kunt ook in F4 zetten =$A$4, dan kopieren, dan selecteer je alle cellen voor de datum en Plakken, wijzig je in A4 de datum dan wijzigt de rest mee.

Doe hetzelfde voor de inleg.

Aan jou de keuze.

Groeten Bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

@edc: jouw tip is ook prachtig gevonden. Het zou ideaal zijn als je misschien zo een Word en Excel bestandje kon koppelen en beide bestanden hier in bijlage zetten om zo te laten zien aan kurt5 hoe het werkt. Je hoeft slechts één voorbeeldje te geven.

Maar als dat niet lukt, ook goed. Kurt5 gaat het uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wouterskurt. Zou ik wel willen, maar momenteel ontbreekt me de tijd. In office 2003 had ik dit zo gefikst, maar momenteel zit ik hier met 2007, en dit is wel eventjes zoeken hoe je hier mailmerge toepast.

Uiteindelijk maak ik dergelijke toepassingen steeds met een database programma (Filemaker of Access)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.