Ga naar inhoud

Game desktop +- 1000eur...again ;)


Aanbevolen berichten

Uren heb ik zitten opzoeken op dit forum, kheb ook goeie pc's gevonden, maar telkens is er wel iets waar ik op wil/kan op besparen. Ik zoek een desktop waarmee ik toch lang genoeg games (vb: SC 2, Black Ops, MoH, Crysis, Fallout: New Vegas, enz..) op high kan spelen. Ik heb nu een gaming laptop, waar ik alles mee op high kan draaien, maar omdat die geen 7200 rpm haalt overheat die gemakkelijk, dus wil ik er wel ng desktopje bij ;) (gemakkelijk voor lans bij ons thuis hehe).

Randapparatuur heb ik niet nodig. Ik ben altijd al een AMD fan geweest maar verandering kan soms wel es positief uitkomen.

Waar kan ik op besparen? Ik dacht aan mijn hardeschijfruimte. Ik heb 3 externe die me een totaal van 4TB geven dus extra ruimte heb ik (voor het moment) niet echt nodig.

Er zullen wel nog dingen zijn waarop ik kan besparen wss maar daar heb ik dan weer geen verstand van, dat zullen jullie wel weten.

Assemblage is welkom! Windows 7 weet ik niet goed. Kben daar niet zo een fan van, heb een gekraakte XP versie liggen maar daar staat niets op natuurlijk. De desktop zou uitsluitend voor gaming gebruikt worden. Nu weet ik niet echt of ik dus Windows 7 zou moeten aanschaffen.

Overklokken: "eeeuh" I guess not

Upgrade mogelijkheden: zeker welkom voor later!

Ik heb ook niet echt veel geduld, daarmee bedoel ik dus dat ik blauwe bolletjes op azerty wil vermijden ;).

Moest ik ng wat over het hoofd gezien hebben moet je het maar vragen.

Hopelijk hebben jullie even tijd (en goesting) om mij efkes te helpen.

Grtz from Gent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenstelling :

Iets over je budget; maar hiermee zal je heel aardig kunnen gamen.

Processor : De bloedsnelle Intel Core i7 950. De i7 950 is gewoon de ideale keuze voor een systeem als deze. Het is een quad-core met 8 (waarvan 4 softwarematige) kernen. Uitstekend geschikt voor je doeleinden en multitasking.

Koeler : Aangezien de Scythe Mugen 2 Rev. B weer volop leverbaar is, nemen we deze 'coole' koeler. Gewoon een super product voor z'n prijs, koelt veel beter en vooral stiller dan een standaard koeler.

Geheugen : 6 GB Kingston HyperX 1600Mhz. Zeer goede performance voor een zachte prijs.

Moederbord : Aangezien je niet gaat overklokken, is een duur moederbord absoluut niet nodig. Daarom heb ik gekozen voor de Asrock Xtreme3. Je hebt dan USB 3.0; Sata600 en veel meer leuke functies. Het is geen super-bordje; maar het past uitstekend bij deze PC.

Grafische Kaart : Een Radeon 6870 van HIS. Sneller dan een enkele GTX 460. Uitstekend voor games. Later kan je nog een 6870 bijsteken en dan heb je bijna dubbele performance.

Behuizing : Behuizing is altijd een beetje persoonlijke keus, maar een CoolerMaster CM690 II Advanced is een prachtige optie. Veel plaats voor fans, mooi uiterlijk...

Voeding : Een simpele maar efficiënte CoolerMaster GX-650. 650 watt is genoeg wattage om een HD6870 later bij te steken. Verder heeft de GX-650 een nette performance.

Optische Drive : Aangezien de Lite-On iHas524 niet meer leverbaar is, kiezen we voor de Sony NEC Optiarc AD-7240S.

Assemblage met 1 jaar garantie; sommige onderdelen genieten van een garantie langer dan 1 jaar, uiteraard blijft de langste garantie behouden.

Windows zit hier nog niet bij; aangezien je nog niet precies uit bent welke je gaat nemen. Ik moet je er wel bij zeggen dat we inderdaad niet helpen met het installeren van illegale licenties. XP zal niet goed samenwerken met je grafische kaart; dus Windows 7 64 Home Premium of Professional - Zoals Yannick al vermeldde - zal de beste keuze zijn.

Als je niet weet hoe je een legale Windows installeert op een computer, kan je dit door Azerty laten doen met een meerprijs van ongeveer 45 euro.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ all: ik ben dit topic ook aan het volgen aangezien ik voor mijn broer een pc wil kopen (heb reeds topic hierover aangemaakt)

Op hoeveel euro komt de samenstelling van post #7 (windows installeren kan ik zelf, dus hoeft winkel niet te doen, wel moet winkel windows cd meegeven)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.