Ga naar inhoud

herinstalleren en drivers


jorigy2010

Aanbevolen berichten

aan allen,

Heb in juni via azerty pc aangekocht, na heel wat rondvragen in verschillende forums, en eentje laten assembleren bij azerty

en heb nu een W7 pc die prima draait!

Het enige wat ik moest doen was W7 installeren.

Heb ondertussen in september voor neefje andere (meer spelgerichte) pc opnieuw via azerty aangeschaft, maar was W7 vergeten te bestellen, heb deze direct na levering nabesteld en de W7 ook geïnstalleerd.

Maar toen begon een kleine lijdensweg. icon8.gif

Heb eerst moeten vaststellen dat er niets van drivers was geïnstalleerd, na istallatie van (niet alle ??? drivers) liep de pc niet en dan weer wel vast, W7 ondertussen reeds meerdere keren geherinstalleerd.....

Mijn eenvoudige vraag is : welke drivers moet ik ALLEMAAL installeren opdat deze pc JUIST werkt ?

Ik heb vastgesteld dat ondanks een herinstallatie van W7 er toch nog heel wat blijft staan op mijn C schijf waaronder NVIDIA (gr K) Intel (proces) MSI (moederbord) wat moet ik daar mee ? icon5.gif

systeem :

Moederbord : MSI H55M-P31

Graf.kaart : GTX460 Palit sonic platinum

Processor : i5-760

Geheugen : GelL Value plus chanel kit DDR3-1333 2 x 4GB

Vaste schijf : 1TB samsung Spinpoint F3 HD103SJ

Schijfstation : sony optiarc AD 7260S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de grafische kaart is normaal gezien ook een cd voor drivers.

De andere driver zou je normaal gezien ook moeten van want je hebt een moederbord en dan is er ook een cd met drivers.

Anders kan je hier downloaden en naar beneden scrollen.

Normaal gezien ziet je in apparatenbeheer een gele tekens.

Met de rechtermuisknop op stuurprogramma wijzigen.

Laat windows het op de cd ofwel op de downloadloactie zoeken.

Voor de grafische driver moet je op setup.exe klikken die je op de cd ziet.

Normaal gezien start de cd zelf op.

Windows zal dan zeggen dat setup.exe of zoiets melden en daar op klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet eens kijken via configuratiescherm dan apparaatbeheer, daar zie je je hardware staan. Als er ergens een vraagteken staat of gele uitroeptekens met vermelding onbekend apparaat. Dat geeft je al een idee of je hardware werkt.

Met drivermax kan je je PC controleren of je stuurbestanden OK zijn.

via Drivermax 5.5 - Computer!Totaal kan je meer lezen over drivermax en verder naar beneden staat een downloadlink.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb eerst drivers via net gedownload en geïnstalleerd, probleem denk ik begon als windows zijn updates afleverde.

heb inderdaad ook de drivers geïnstalleerd met de bijgeleverde cd tjes, maar ook dan liep de pc dan weer wel en dan weer evn niet vast ...

Ik heb meermaals de drivers voor moederbord en grafische kaart geïnstalleerd, zelfs W7, maar telkens bij downloaden en installeren van updates van windows liep de pc bij het heropstarten vast...

jammer voor de suggestie van drivermax, ga hem zeker eens toepassen op andere pc -en inderdaad geeft heel wat gegevens-

maar heb de pc ondertussen terug naar azerty gestuurd, kon niet nog langer wachten op een definitieve oplossing ....

bedankt voor alle suggesties en laat nog iets weten !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.