Ga naar inhoud

Taskeng loopt vast


Nils l

Aanbevolen berichten

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb de CD er in gestoken, op F12 getokt en kwam op een idd dos-achtig scherm.

Waar ik op een toets moest drukken om vanaf de cd te starten dan krijgt wordt windows geladen en kom ik bij het installatie scherm uit om Widows Vista te installeren. Moet ik hier volgende gaan of moet ik van herbeginnen? Ik heb nergens iets gezien waar ik herstelcontrosle kan aanvinken, ook niet waar ik iets kan ik in typen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg je de keuze niet om Herstelconsole op te starten?

Normaal als ik het goed voorheb zou je 3 opties moeten krijgen die je kunt kiezen.

1 Windows Upgraden

2 Windows opnieuw installeren

3 Windows herstellen

De 3de zou je moeten nemen om in herstel console te geraken.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op volgende voor installeren geklikt en dan pas kan je herstellen blijkbaar, zoek hij het besturingsysteem ect. Nu heb ik 5 keuze's welk herstel ik wil uitvoeren: 1) Opstartherstel 2) Systeemherstel 3)Windows complete terugzetten 4) hulpprogramma's voor geheugencontroleren 5) opdrachtprompt

Ik zit te twijfelen tussen 1 en 2 maar ik veronderstel dat het 1 is? Of moet ik 5 nemen om die functie in te geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foutherstel is misluk, het enige wat ik denk ik nu nog kan doen is een back up terug zetten? Ik heb wel een staan maar is denk ik 2 maand oud, ik dan kunnen er misschien wel enkele belangrijke gegevens verloren gaan! Is er geen mogelijkheid om eerst de deze gegevens er af te kunnen halen en das pas de backup terugzetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan proberen om met een Ubuntu Live CD je persoonlijke bestanden te recupereren.

Op deze pagina kan je Ubuntu downloaden. Er staat ook uitgelegd hoe je de cd moet branden en gebruiken om Ubuntu op te starten zonder te installeren.

Als opgestart bent, kies dan voor de eerste optie (proberen zonder installeren)

Geef de taal en toetsenbord instelling op en je komt dan in een windows achtige omgeving terecht.

Klik dan links boven op Lokaties en blader naar de harde schijf.

Kopieer alle bestanden die je wil bewaren naar een externe schijf.

Verlaat Ubuntu door te klikken op het aan/uit icoontje rechts boven.

Verwijder de Ubuntu cd, plaats de windows cd en herstart de pc vanaf de windows cd.

Ga naar de herstelopties en kies dan voor 3)Windows compleet terugzetten.

Deze optie zal je windows installatie volledig herstellen. Dit is geen volledig installatie dus de schijf wordt niet geformatteerd en in theorie wordt ook niet geraakt aan je persoonlijke bestanden. Maar theorie en praktijk lopen niet altijd gelijk en daarom hebben we eerst je bestanden veilig gesteld met Ubuntu.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.