Ga naar inhoud

Taskeng loopt vast


Nils l

Aanbevolen berichten

Ik ben er reeds op aan het draaien werkt wel goed trouwens, alleen staat niet helemaal in het nederlands maarja. Ik ben bezig met alles wat ik zeker wil behouden een kopie van aan het maken alleen van mijn mail's zou ik graag een kopie nemen maar ik kan mijn mails niet vinden, ik gebruik Windows Mail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik geprobeerd om de back up terug te zetten maar het gaat niet hij kan de backup niet vinden. Deze staat op mijn externe harde schijf, kan het zijn dat hij hem daarom niet vind?

EDIT

Ik gebruikt nu Ubuntu (linux zekers?), is het nodig dat ik hier een anti virus voor instaleer? Ik gebruikt dit nu als noodoplossing tot mijn windozs terug werkt.

Is dit verstandig om hier mee op het net te zitten?

Als ik alle bestanden heb staan ga ik denk ik niet veel meer doen aan deze pc eerst een nieuwe kopen en kijken of ik alle bestanden heb en dan alles herinstalleren.

aangepast door Nils l
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ubuntu is veel minder vatbaar voor virussen omdat er niet zo veel virussen zijn voor Linux.

Als het maar ijdelijk is, kan je wel zonder virusscanner.

Als je toch een virusscanner wil, kan je Avast Antivirus for Ubuntu Desktop nemen.

Windows Mail (Windows Vista)

Windows Mail slaat de database met e-mailberichten standaard op in de map C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail. In de submap Local Folders wordt elk e-mailbericht afzonderlijk als EML-bestand opgeslagen, er is dus geen sprake meer van één database-bestand.

Maak een back-up van de map Windows Mail door deze met behulp van de Windows Verkenner te kopiëren naar een veilige locatie. De back-up kan na herinstallatie van Windows weer worden teruggezet (verwijder daarvoor eerst de door Windows aangemaakte map). Het is echter beter Windows Mail (via Extra, Opties, tabblad Geavanceerd, knop Onderhoud, knop Archiefmap) te laten verwijzen naar een databasemap op een andere partitie, zeker wanneer er nog een systeemback-up gemaakt gaat worden. De database kan eventueel ook vanuit Windows Mail zelf worden geëxporteerd via Bestand, Exporteren.

Windows Mail slaat de contactpersonen standaard op in de map C:\Gebruikers\inlognaam\Contactpersonen, voor het veiligstellen van de contactpersonen voldoet het deze map naar een veilige locatie te kopiëren.

BLOKKERINGSREGELS WINDOWS MAIL VEILIG STELLEN

Met Windows Mail kunnen blokkeringsregels worden opgesteld om afzenders te blokkeren (spamberichten) dan wel toe te staan (gewenste berichten die door het spamfilter worden tegengehouden). Blokkeringsregels worden aangemaakt via Bericht, Ongewenste e-mail, Afzender toevoegen aan de lijst met geblokkeerde afzenders en worden opgeslagen in de volgende registersleutel:

HKCU\Software\Microsoft\Windows Mail\Junk Mail

Door deze registersleutel met de registereditor te exporteren (Bestand, Exporteren), wordt een back-up van deze blokkeringsregels gemaakt. Na een herinstallatie wordt de back-up gemakkelijk weer teruggezet door op het aangemaakte REG-bestand te dubbelklikken.

Aangemaakte berichtregels (Bericht, Regel maken op basis van bericht) kunnen ook worden veiliggesteld, en wel door de volgende registersleutel te exporteren:

HKCU\Software\Microsoft\Windows Mail\Rules

leeg.gif

Windows Kalender (Windows Vista)

Windows Kalender slaat de aangemaakte agenda standaard op in de map C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Calendar\Calendars\Agenda van inlognaam.ics. De agenda kan worden veiliggesteld door simpelweg dit bestand naar een veilige locatie te kopiëren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Alle da heb ik gedaan al een tijd geleden toen je het postte maar nu ben ik in afwachting van mijn nieuwe pc, aan het kijken om mijn favoriten ook een kopie van te nemen alleen vind ik ze niet terug, ik gebruikt google chrome heb gezocht :\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local/google/....

Ik ga denkt ik linx in afwachting van mij pc denkt ik installeren op deze pc in plaats van steeds die proef omdat wel makkelijker zal werken, is dit verstandig, ik hen der aan begonnen maar afgebruiken omdat mijn schuif is opgedeeld maar heb ene deel staat bijna vol en nu wil em der terug 1 geheel van maken is dit verstandig?

IK zie net trouwens da ik de desktop versie heb maar kan wel ne veel kwaad zekers voor ne laptop, het draait toch goed die proef versie dus geen probleem zekers?

aangepast door Nils l
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb reeds mijn favorieten op mijn nieuwe pc gezet alleen moet ik nog effe uitvogelen waar ik mij mail's moet terug plaatsen op een windsows 7, dan nog eff kijken waar ik zkrs een kopie van wil hebben en op de nieuwe pc zetten om zerks te zijn dat het kan lezen. Dan ga ik mijn laptop proberen repareren, alleen heb ik zeer weinig tijd door het veel werk op het bedrijf, schoolwerk en mijn vriendin :D . Vanaf ik tijd heb ga ik verder werken hieraan en zal ik waarschijnlijk hulp nodig hebben :-) .

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.