Ga naar inhoud

Dell XPS laptop M1730


Gwan

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een Dell XPS M1730 laptop (2008) die vrijwel altijd via netstroom wordt gebruikt. Per ongeluk is onlangs stekker ongemerkt losgeschoten en is batterij volledig leeggelopen. Direct daarna wordt batterij niet meer opgeladen en adapter niet meer herkend. Ondertussen een nieuwe batterij aangeschaft. Wordt niet opgeladen, maar via netstroom kan ik de laptop wel weer gebruiken. Wat nu opvalt is dat ventilator veel en vaak aanslaat en dat software aanmerkelijk langzamer wordt. Ik heb al wat zitten lezen op diverse sites maar ik blijf met wat vragen zitten:

1) Het schijnt dat Dell slechte adapters heeft die deze problemen veroorzaken, zo ja is met aanschaf adapter probleem opgelost ?

2) Het schijnt dat er sprake kan zijn van oververhitting (agv ongeisoleerde verbinding tussen laptop en adapter op moederboard die zorgt voor oververhitting en (elektromagnetische) storingen op het moederbord met als gevolg dat adapter niet meer kan opladen, software vertraagd en uiteindelijk de laptop sloopt....

3) Het schijnt dat door stofvorming oververhitting wordt veroorzaakt waardoor mijn problemen worden veroorzaakt. Oftewel stof vorming verwijderen uit laptop resulteert in normaal laden en verdwijnen van traag werkende software, en vaak blazende ventilator.

Dell blinkt uit in het afhouden van vragen, dus vandaar via forum de vraag of iemand dit herkent en een strategie heeft voor het oplossen van dit probleem !

Alvast bedankt,

Gwan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb zelf een Dell laptop en heb echter nog geen enkel probleem ondervonden met de Adapter.

Misschien dat andere gebruikers dit nog kunnen bevestigen.

Verder kun je inderdaad zoals clarkie ook al meld eens kijken of er niet teveel stof aanwezig is in de koelopeningen en deze dan verwijderen met een stofzuiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

in dit topic gaf ik tal van instructies om een notebook stofvrij te maken.

Als ie van 2008 is, is het de hoogste tijd voor een inwendige poetsbeurt...

Practisch gezien wil dit zeggen : open schroeven die handel !...

Wel eerst goed instructies doornemen in het aangehaalde andere topic.

Temperaturen kan je monitoren met Speccy .

Kans is vrij groot dat je laptopfan er uitziet zoals deze :

post-20447-1417704347,662_thumb.jpg

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.