Ga naar inhoud

Pijltjes toetsenbord (USB - geen USB)


kape

Aanbevolen berichten

Na installatie dualboot (XP-Win7) moet ik bij opstarten kiezen voor één van beide OS'en of Recovery Console met de pijltjestoetsen.

Bij Logitech draadloos toetsenbord via USB lukt het niet de pijltjes in gang te krijgen. Via antiek toetsenbord (zonder USB-aansluiting) lukt dit wel. Iemand een idee van de reden van dit verschil en vooral ... hoe kan ik met draadloos toch de pijltjestoetsen correct laten werken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Kape,

Ik heb ook een logitech draadloos toetsenbord.

Bij mijn vorige Pc kon ik met mijn toetsenbord ook niks totdat ik in windows was.

Dus bij een installatie van windows moest ik eerst met een oud toetsenbord werken, was windows geïnstalleerd dan pas kon ik met het draadloos toetsenbord werken.

Nu met nieuw Pc lukt dat wel.

Voor zover ik weet komt dat omdat oudere PC's geen ondersteuning hebben hiervoor vanuit BIOS.

De nieuwere sinds een 2-tal jaar hebben die ondersteuning wel voor je windows opstart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je met het draadloos toetsenbord via USB wel instellingen in je bios wijzigen?
Dat lukt wel, ja.
Kijk in je Bios even of USB legacy mode op enabled staat.

Ook bij oudere hardware kan dit maar het BIOS moet het enkel ondersteunen.

Geen USB Legacy Mode te vinden. Kom bij opstart via DEL nog enkel in CMOS Setup Utility :dong: aangepast door kape
toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij "Advanced BIOS Features" zul je USB en zijn instellingen niet terug vinden.

Deze staan meestal onder "Integrated Peripherals" .

Hier kun je veelal

USB Speed

USB Mouse support

USB Legacy support

USB Keyboard support en dergelijke instellen.

Groetjes Dasle

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.