Ga naar inhoud

DVD/CD driver doen het niet meer na vervanging voeding


Aanbevolen berichten

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ben ervan op de hoogte, medewerkers in een pc fabriek zitten altijd op een aarde mat en hebben zelf ook nog een aarde aansluiting op het lichaam.

Als de sata poorten beschadigd zijn is een pci kaart met extra poorten ook nog een optie.

Als ik de hd schijven op een andere poort aansluit zal de computer dan ook goed opstarten ?

Dat de poort naar de dvd wel een harde schijf pakt denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe staat je drive ingesteld in je BIOS?

Door een crash van je systeem kunnen bepaalde systeembestanden beschadigd raken.

Kun je wel booten van een XP cd?

Mijn pc lijkt normaal in bios, maar echt ermee bezig geweest ben ik niet.

Bios updaten ed is ook nog een mogelijkheid, maar echt ervaren ben ik daar niet in.

Gevaarlijk terrein eigenlijk want ik ben bang om gegevens te verliezen bij windows repareren ed, mocht het fout gaan.

Ik heb de windows cd er wel ingehad maar hij vraagd dan om een andere cd, namelijk die van xp pro, en niet die van windows home edition waarmee ik de pc geinstaleerd heb.

De drive zou het moeten vanaf opstarten, de drives staan wel in bios, dat heb ik al gezien, dus.

Beschadigd wat je zegt, bij de opstart met een voeding die niet helemaal ok was. ( spanning op de aarde, kast )

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je BIOS onder het tabblad Main staat normaal gezien je dvd/drive selecteer deze en druk op enter, kijk even of alles op auto staat qua mode's.

Een BIOS update zou ik niet overwegen daar dit niet de oorzaak is van je problemen.

Beschadigd wat je zegt, bij de opstart met een voeding die niet helemaal ok was. ( spanning op de aarde, kast )

Dan bedoel ik je Windows systeem bestanden, als er bepaalde systeembestanden in je schrijfcache van je HD geladen zijn bij het crashen van je pc dan bestaat de mogelijkheid dat deze bestanden verloren gaan of beschadigd worden.

Misschien kun je je bestanden veilig stellen inmiddels een Ubuntu live cd

brand de iso op een cd en start vanaf deze cd op.

Kies voor Ubuntu uitproberen en je draait volledig vanaf de cd.

Nu kun je door je mappen en bestanden navigeren en eventueel je bestanden kopiëren naar een externe HD.

Als dit werkt weet je eveneens of je drive het doet .

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.