Ga naar inhoud

Geluidsinstellingen op 24bit zetten? Hoe moet dat?


Sprengstoff

Aanbevolen berichten

Hallo,

Morgen vertrek ik voor een half jaar naar het buitenland. Ik had me een pc spelletje gekocht, call of duty om mij wat mee bezig te houden.

Nu vandaag probeerde ik dit te installeren en na de installatie probeerde ik dit op te starten en kreeg ik de melding:

Error during initialization: Unhandled exception caught

Ik heb dit eerst gegoogled en daar kreeg ik het antwoord:

To remedy this problem click:

Start>Control Panel>Sound

Right Click on the default playback device (e.g. Speakers) and click properties. From there select the Advanced tab.

To eliminate this error the default playback format must be set at 24 bit 48000Hz (Studio Quality). Simply select this from the dropdown list and apply the settings.

Ik moet dus mijn playback formaat van mijn geluidsinstellingen op 24 bit zetten.

Nu, mijn windows staat in het Nederlands, en ik heb vanalles uitgeprobeerd om dit te vinden. Alleen heb ik dit dus niet gevonden.

Iemand enig idee hoe ik tot aan dat menu/tabblad geraak?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet welke windows je hebt maar via:

De startknop naar configuratiescherm naar geluid.

Dan openen kiezen.

Rechts klikken op je luidsprekers.

Kies eigenschappen.

Dan geavanceerd.

Dan ben jer er.

zie ook afbeeldingen.

http://www.pc-helpforum.be/attachments/f171/8939d1296752752-geluidsinstellingen-op-24bit-zetten-hoe-geluid1.png

http://www.pc-helpforum.be/attachments/f171/8940d1296752762-geluidsinstellingen-op-24bit-zetten-hoe-geluid2.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, bedankt, ik ga dit deze week uitproberen. Ik heb namelijk nog geen internetverbinding. Beperkte of geen internettoegang. Ik zit al in het buitenland dus morgen ga ik mij daarover informeren. zit nu op gemeenschappelijke pc.

Ik heb win XP, en ik laat wat weten wanneer ik internet heb.

alleszins al bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daarstraks mijn internet kunnen maken. Dus ik heb hierjuist de vermeldde stappen proberen uit te voeren, maar dat lukte mij niet helemaal.

Ik ga naar start, configuratiescherm, geluiden en audioapparaten, en dan heb ik een venster met 5 tabbladen:

Volume Geluid Spraak Audio en Hardware.

Ik ben al op alle tabbladen naar eigenschappen proberen te gaan, of voor zover ik er ingeraakte, maar het is niet gelukt.

Ik voeg twee afbeeldingen bij van wat ik heb gedaan, naast enkele andere dingen, maar ik zie nergens iets staan waar ik het geluid naar 24 bit kan veranderen.

Ok blijkt dat je hier geen afbeeldingen kan toevoegen? Ik probeerde dit zojuist via de bijlage, maar het meld mij dat mijn afbeelding maar max 700 op 0 mag zijn? Ofwel is het mijn computer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt windows xp, welke geluidskaart zit in je pc? Is die wel 24-bit?

Je kan speccy downloaden om te zien welke hardware je hebt.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij staat dit inderdaad onder Start-Configuratiescherm-Hardware en geluiden-Geluid.

Daar aangekomen klik je met de rechtermuisknop op "Luidsprekers" onder de tab "Afspelen" en selecteer Eigenschappen en vervolgens geavanceerd.

Daar kan ik dit bitdiepte van de audio instellen.

Ik gebruik wel windows 7 maar vermoed toch dat het in xp op een soortgelijke plaats moet staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook Windows XP.

De oplossing die je geeft om geluidsinstellingen op 24 bit te zetten, is waarschijnlijk bedoelt voor Vista en 7. In XP vindt ik die optie niet terug. Ook niet bij Start/Configuratiescherm/Geluiden en Audioapparaten. Procedure van hierboven van JP klopt niet in XP :). Tip van Clarkie werkt ook niet. Er is geen tab Afspelen bij Geluiden en Audioapparaten. Waarschijnlijk zijn dit printscreens van Vista of 7.

Probeer dit eens:

1. Rechtsklik op je bureaublad op Deze Computer.

Ga naar het tabje Hardware. Daarna klikt u op Apparaatbeheer. Daarna vouwt u "Besturing voor Geluid, video en spelletjes" open. Zie je daar Unimodem Half Duplex Audio Device tussenstaan? Zoja, disable die dan.

2. Ga eens naar Start/Configuratiescherm/links klikken op "Klassieke weergave"/Telefoon en modemopties

Daar zou je volgens Google alle modems moeten verwijderen.

3. Directx updaten zou de foutmelding ook verhelpen.

Hier vindt u de nieuwe directx:

Download Details Web-installatieprogramma voor DirectX-runtime-bestanden voor eindgebruikers

(dubbelklik op het gedownloade bestand en de installatie begint).

4. Lukt het nog niet, probeer je dit:

Start/Configuratiescherm/aan de linkerkant op Klassieke weergave klikken/Geluiden en audioapparaten. Dan gaat u naar het tabje Spraak. Bij "Standaardapparaat" klikt u op de knop Geavanceerd. Dan klikt u op het tabje Prestaties. Nu krijg je dit:

post-484-1417704304,9147_thumb.jpg

Ik denk dat je dan nu het balkje naar links moet slepen bij "Conversiekwaliteit bij samplefrequentie". Als dat niet werkt, zet je het balkje terug naar rechts en probeer je het balkje bij "Hardwareversnelling" naar links te slepen.

Opgelet: heeft het spel OOIT gewerkt met XP? Kan COD wel goed draaien onder XP??

Welke Call of Duty probeer je te installeren, want sommige titels van Call of Duty werken NIET met Windows XP. (hebben directx 11 nodig en dit ondersteunt XP niet)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, deze opties kon ik idd niet terugvinden in windows XP.

Ik heb het spel Call of duty World at war geïnstalleerd.

Ik heb het gedaan zoals Kurtt zei, ik heb eerst die conversiekwaliteit aangepast naar het minimum, en daarna toch maar eens die nieuwe direct X gedownload.

Resultaat: Gelukt!

Alleen heb ik nu het probleem dat ik niet online kan spelen omdat mijn CD Key zogezegd al gebruikt is.. En ik heb het spel nauwelijks een week.

Maar buiten dat is het allemaal gelukt!

Dus alleszins bedankt aan iedereen voor de hulp, ik ben blij dat het toch opgelost is geraakt want ik had er geen goed oog in. En met dat ik in Denemarken zit kan ik moeilijk ff terugkeren om het spel terug te brengen. Daarom, nog eens erg bedankt aan iedereen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.