Ga naar inhoud

NTLDR ontbreekt


Sick

Aanbevolen berichten

Beste,

Als ik mijn computer opstart krijg ik de melding:

"NTLDR ontbreekt

Druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw te starten"

Ik wou de restore functie gebruiken van de XP CD maar ik kan niet booten vanaf de CD-ROM. Het staat juist ingesteld om via CD-ROM als eerst te booten maar helaas lukt dit niet.

Enig idee hoe ik dit probleem gemakkelijk kan oplossen? Ik heb maar ongeveer 2 uur de tijd om dit op te lossen anders beschik ik niet meer over een andere computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Start de pc op met de cd in de lade.

zodra je beeld krijgt, tokkel je op de toets F12 (of F8).

Je krijgt nu normaal een menu waar de opstartdevice kan kiezen.

Selecter hier je cd-rom en druk enter.

Heb ik al meerdere malen geprobeerd maar dit lukt ook niet. Cd-rom staat als eerste boot device maar het blijft mislukken. Ik krijg ook niet de melding: Press any key to boot from cd. Ik krijg telkens de melding: NTLDR ontbreekt etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als elke opstartpoging faalt, in elke modus kunnen wij via het forum helaas niets meer doen. :sad

De enige oplossing is het toestel naar de winkel brengen om weer in orde te laten zetten.

Het is redelijk een oude computer die ik in 2006 heb gekocht maar dat heeft er niets mee te maken. Ik begrijp niet waarom de computer niet vanaf cd-rom kan starten. Ik heb enkele maanden geleden mijn computer geformateerd en toen werkte alles. Dit komt door het programma Kies van de officiele Samsung website nadat ik een video wou zetten op mijn gsm werdt er gevraagt om iets te installeren zodat het mogelijk is om de video te kunnen bekijken.

Ik druk ja maar nadien verwijderd het de video die in de C: schijf zat. Waarschijnelijk verwijderde dat ook enkele belangrijke bestanden zoals NTLDR en anderen. Ik heb geen zin om even 100 euro te betalen om deze computer te repareren. Dan koop ik nog liever een nieuwe.

Toch nog zeer erg bedankt voor uw hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eindelijk gelukt. Wat zou ik nu moeten doen? Ik heb hier 2 CDs. Product recovery DVD Windows XP Home edition SP2 en Product recovery DVD Microsoft Works 8.0. De CD Works 8.0 kan ik niet booten via de CD-ROM maar de XP home edition SP2 wel. Hier staat op dat als ik het besturingssysteem herstel worden alle gegevens op de harde schijf verwijderd. Alles wat in de harde schijf staat is belangrijk dus ik kan echt niets verwijderen.

Foto's enzovoort horen toch niet bij de harde schijf maar toch bij RAM? Foto's enzovoort zitten ook niet op de harde schijf dus worden deze dan ook verwijderd?

aangepast door Sick
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.