Ga naar inhoud

NTLDR ontbreekt


Sick

Aanbevolen berichten

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi Sick,

Heb je de mogelijkheid om eventueel je kostbare bestanden te kopiëren naar een externe harddisk?

Download de Ubuntu 10.04.1 LTS live cd op een andere pc en brand de iso.

Vanaf de cd kan je opstarten en kies dan voor Ubuntu uit proberen.

Je start dan volledig op vanaf de cd en kan je door je mappen en bestanden bladeren.

De door jou gewenste bestanden kan je dan kopiëren naar eventueel een externe harddisk.

Zo heb je alvast je bestanden veilig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sick,

Heb je de mogelijkheid om eventueel je kostbare bestanden te kopiëren naar een externe harddisk?

Download de Ubuntu 10.04.1 LTS live cd op een andere pc en brand de iso.

Vanaf de cd kan je opstarten en kies dan voor Ubuntu uit proberen.

Je start dan volledig op vanaf de cd en kan je door je mappen en bestanden bladeren.

De door jou gewenste bestanden kan je dan kopiëren naar eventueel een externe harddisk.

Zo heb je alvast je bestanden veilig.

Helaas lukt het niet om de iso te branden met freeisoburner. Ik kan ook mijn computer niet starten in veilige modus. Is er geen andere oplossing? Ik beschik even over een laptop maar enkel voor een paar uurtjes. Anders moet ik weer een week wachten.

Ik zou het zeker en vast apprecieren als ik zo snel mogelijk een antwoord krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met UltraISO zou het moeten lukken je kan het hier downladen

Dit is een trial versie die je maar een X aantal dagen kunt gebruiken.

Het lukt niet om de files te branden op de cd. Er komt steeds een error. Ik begin de hoop echt wel op te geven. NTLDR een probleem dat heel gemakkelijk opgelost kan worden maar je moet daarvoor iets doen en dan lukt dat niet enzovoort. Ik heb al honderde malen gelezen dat het opgelost kan worden door de recovery via de xp cd. Ik heb 2 recovery cd's. Ene ervan is niet bootable via de cd-rom en enkel de cd waarmee je windows xp opnieuw installeert is bootable.

Wat voor cd is het nou?

aangepast door Sick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leg de Windows XP cd in je CD/DVD drive en herstart je pc.

Bij het opstarten ga je in je BIOS en zorg je dat je CD/DVD drive staat ingesteld als

First Boot Device. Sla de wijzigingen op en je pc herstart.

Tijdens het opstarten van je Windows XP cd verschijnt de melding > Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten. Druk dan op een willekeurige toets!!

In het Windows XP setup menu bestaat de optie om Windows te herstellen . Druk hiervoor op de "R" toets.

Als je 1 Windows installatie hebt druk dan "1"

Wordt er gevraagd om het Administrator wachtwoord, vul dit dan in.

Is er geen wachtwoord voor het Administrator account druk dan gewoon op "ENTER"

In het venster wat verschijnt staat er dan C:\Windows\> typ nu het volgende erachter.

copy D:\i386\ntldr c:\ en druk op "Enter"

nu krijg je in dit zelfde venster de melding 1 file copied

Typ nu copy ntdetect.com c:\ en druk op "ENTER"

nu krijg je in dit zelfde venster weer de melding 1 file copied

Typ exit om de repair functie te verlaten.

Neem je CD uit je drive en herstart de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.