Ga naar inhoud

C en D schijf herverdelen


JoinTheFeast

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik ben niet zo'n grote computerkenner en onlangs wees iemand me erop dat er iets raars is met mijn C en D schijf: De C schijf is groter dan de D (recovery), namelijk 230GB tov 1,99GB. Met als gevolg dat foto's, films, muziek, documenten op C staan.

Ik heb enkele weken geleden geprobeerd de ruimte te herverdelen: ik kreeg wel ruimte van de C schijf af, maar dat was amper een paar MB groot, bovendien kreeg ik dit dan weer niet naar de D schijf.

De persoon die me hierop wees, zei dat op de C schijf windows moet staan. Er staat inderdaad een Windows map in, maar dat is ook het geval in de D schijf. Alleen is die map van de C schijf enkele weken laatst gewijzigd, die van de D schijf zo'n jaar geleden, namelijk rond de periode dat ik mijn laptop kocht. Is dat normaal?

Kan iemand me helpen met de volumes aan te passen?

Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen externe schijf wil kopen, kan je eventueel je C verkleinen en dan een nieuwe partitie maken om je documenten op te slaan.

Kijk dan hoeveel Gb je nog over hebt op je C.

Zorg toch dat je genoeg vrije ruimte laat staan op je C.

De rest Kan je gebruiken voor je nieuwe partitie.

Met Easeus partiton master home edition kan je dit werkje aan.

Ook vindt je er een nederlandstalige en Engelstalige handleiding.

Maak altijd eerst back-ups!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was wel van plan een externe harde schijf te kopen, maar het blijkt de gewoonte te zijn dat de C: schijf kleiner is dan de D of heb het het daar fout?

De recovery is trouwens 1,99GB

De recovery schijf is net groot genoeg om de herstelbestanden op te plaatsen die je nodig hebt om je pc terug naar de fabrieksinstellingen te zetten.

Van de recovery schijf blijf je best af, geen bestanden opslaan en zeker geen bestanden verwijderen. Ook niet vergroten of verkleinen. Gewoon niet aankomen. Er is trouwens toch bijna geen ruimte over om zelf iets op te slaan.

De beste oplossing is een externe schijf aanschaffen als de C-schijf te klein is geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We weten nu nog altijd niet hoeveel vrije ruimte op de c-schijf is.

Maak eens een screen van je schijfbeheer.

Ga via configuratiescherm naar systeembeheer.

Dan ga je naar computerbeheer.

Nu zie je aan de linkerkant schijfbeheer staan.

Klik erop.

Nu krijg je rechts je schijven te zien.

Maak nu een screen via je printscreen- knop.

Open paint, Kies daar plakken.

Zet de afbeelding in een nieuw bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.